IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Драг битка: Мощност срещу Тегло

Porsche Cayman S се изправи срещу Caterham Roadsport 140

Драг битка: Мощност срещу Тегло

Най-новият автомобилен сблъсък, организиран от изданието EVO, трябва за пореден път да отговори на въпроса кое е по-важно в едно драг състезание - високата мощност или ниското тегло. За целта британците изправят един срещу друг Porsche Cayman S и Caterham Roadsport 140.
Драг битка: Мощност срещу Тегло
Снимка: YouTube / EVO

Двете коли са много различни, но пък имат почти аналогично съотношение между мощност и тегло. Германската спортна машина разполага с 3.4-литров двигател с шест цилиндъра, който генерира 325 к.с. при общо тегло на колата от 1320 кг. Съотношението мощност/маса е 246 к.с. на тон.

Британският спортен автомобил, също със задвижване към задните колела и ръчна скоростна кутия, използва двигател с четири цилиндъра, който генерира само 140 к.с. Масата на колата обаче е 550 кг, което калкулира по-добро съотношение - 255 к.с. на тон.

Ако ниското тегло е решаващ фактор в драг рейсинга, то поне на хартия Caterham Roadsport 140 трябва да бъде победител. Дали това наистина е така - вижте във видеото.

Състезанието е на разстояние от 1 километър, като времена се измерват на 400 м. и при ускорението на двете коли до скорост 30, 60 и 100 мили в час.

 

0 от 500
  • #22
    0 rate up comment 4 rate down comment
    :) ( преди 11 години )
    не че нещо, но като прочетох това "Максималната скорост на един автомобил не се определя от колко може да вдигне..." и бях дотам - не съм чел кой за какво спори. Явно не четеш какво пишеш.
  • #21
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Камиона да не би да е както е излязал от завода ? Тва са 2000 коня как няма да бие а и го би с малко, а това не е размазване.Размазване е като клипа горе с поршето
  • #20
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Чичето ( преди 11 години )
    Ха-ха-ха! За неграмотните ВАГончета сила и маса били празни понятия! Ама разбира се че е така, празноглавчета. Останете си фенчета на немското. Нямате капацитет за повече. Ха-ха-ха!
  • #19
    11 rate up comment 1 rate down comment
    до чичето ( преди 11 години )
    Лошата компилация от "чичко гугъл",празни понятия и още по-празното ти бърборене не те прави нито убедителен,нито да изтлеждаш по-ителигентен.Човека простичко ти каза това,което действително е основното-извеждането от покой на по-голямото тегло на Поршето изисква повече сила и известно време.И не знам на какво отгоре се "дуеш" като пуяк и обиждаш всички,които не са на твоето мнение/което по дефолт е грешно,тъй като ежедневно доказваш,че нищо не разбираш от автомобили/
  • #18
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Чичето ( преди 11 години )
    спийдфартчо, теглото е сила, килограмите са единица за маса. Маса и сила са фундаментално различни понятия. Но кашата в главата ти е над тия неща. Отношението мощност/маса винаги е фактор, но при високи скорости по-важно е отношението мощност/аеродинамичен драг. Ако кейтърама имаше 2.3 пъти по-малък драг от драга на Поршето, нещо съвсем постижимо предвид толкова пъти по-малката му лицева площ, щеше да продължи да го изпреварва. Чисто и просто. Като къпано форумно фенче на ВАГ.
  • #17
    7 rate up comment 2 rate down comment
    speedart ( преди 11 години )
    Честно казано се уморих от теб чиче ..много четене никаква практика...означава че до 100 км. бяха заедно заради по-голямото тегло на Поршето...а после когато кг. не бяха вече фактор , катерхама не се виждаше в огледалата на Поршето...и не е заради аеродинамиката защото AC KOBRA е със сходна конструкция като катерхама , но много по-мощна от него и няма проблеми с Поршетата..., двойно по-голямата мощ на Порша се развихри след като си преодоля теглото
  • #16
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Чичето ( преди 11 години )
    Спийдфартчо, какво значи Поршето да "преодолее теглото" си? Аз тия терминологии нещо не ги разбирам, ама проблема със сигурност не е в мене. Поршето ако не си преодоляваще теглото, щеше да пропадне вдън земя, защото теглото му го дърпа натам.Нищо де, пусни още някой бисер.
  • #15
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Чичето ( преди 11 години )
    До разбирача - я да видим X3: xDrive20i - 210 км/ч, ама xDrive28i - 230 км/ч.xDrive20i дали е ограничен електронно, о, разбирачо ВАГончест?
  • #14
    9 rate up comment 1 rate down comment
    speedart ( преди 11 години )
    Чиче , аеродинамиката в никакъв случай не е без значение , в конкретният случай с Поршето и катерхама обаче , Порша победи толкова убедително най-вече заради два пъти и половина по-голямата си мощност...с две думи разликата в конете е голяма и когато Поршето преодолее теглото си ...картинката става грозна
  • #13
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    а бе Чиче, ти май наистина нищо не разбираш от коли ...Еднаква мощност в никакъв случай не означава задължително една и съща максимална скорост, защото:1. Максималната скорост на един автомобил не се определя от колко може да вдигне, а колко ще е стабилен на пътя;2. Максималната скорост на някои мощни автомобили се ограничава електронно пак по същата причина спомената по-гореХайде със здраве