IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota показа водородната си кола

Моделът излиза на пазара през първата половина на 2015 г.

Toyota показа водородната си кола

Най-големият производител на автомобили в света - японската компания Toyota, разпространи първите снимки на продуктовата версия на своя първи водороден автомобил. Toyota FCV, както се нарича машината, ще стъпи на пазарите през първата половина на 2015 г.
Toyota показа водородната си кола
Дизайнът на продуктовата Toyota FCV (Fuel Cell Vehicle) е почти аналогичен с този, който демонстрира концепцията със същото име, представена преди година. Моделът изглежда футуристично, като използва елементи от новия дизайнерски език на компанията.

Размерите на FCV са дължина от 4870 мм, широчина от 1810 мм и височина от 1535 мм. Разстоянието между двете оси е 2780 мм., а според непотвърдена информация моделът разполага с мощност от 136 к.с. и използва доработено шаси от хибрида Lexus HS 250h.
Toyota показа водородната си кола
Автомобилът с водородни клетки се задвижва от електрическа енергия, придобита в горивната клетка при химична реакция между водород и кислород. Toyota FCV има два резервоара за водород, които могат да бъдат запълнени за 3 минути, като предоставят автономия от почти 500 км. Ускорението от място до 100 км/час отнема приличните за екологичен автомобил 10 секунди.

"Вече 20 години работим върху проекта за автомобил с водородни клетки. Създадохме няколко прототипа, които предоставихме на клиенти за тест. Сега сме щастливи да представим и нашата първа масова водородна кола. Тя не отделя никакви вредни емисии, само чиста вода", споделят от компанията.
Toyota показа водородната си кола
Първият масов водороден автомобил на Toyota ще стъпи на родния си пазар през април 2015 година. В САЩ и Европа продажбите ще стартират през лятото на същата година. Към момента е известна единствено цената на модела за пазара на Япония - около 7 млн. йени, което е приблизително 50 500 евро.
Toyota показа водородната си кола
Снимки: Toyota

Тагове: toyota fcv
0 от 500
  • #26
    10 rate up comment 4 rate down comment
    RRE ( преди 10 години )
    I za da izprevariat kralia Lexus LFA porschence sa mahnali dori korite ot vratite na sme6noto porshence muhahahahaha kak moje da sravniava6 sapunerkata porschence s kosmi4eskia korab Lexus LFA.
  • #25
    10 rate up comment 6 rate down comment
    RRE ( преди 10 години )
    99% ot porschencata sa po-bavni ot Lexus LFA. Edinstvenoto porschence sys spercialen paket za tazi pista s 800 konia,toest nad 350 konia po-mo6tno ot Lexus e po-byrzo. Koi mercedes,bmw ili audi e po-byrzo ot Lexus. Tolkova po vyprosa s byrzite nemski koli. A LFA kogato go napraviat 6te e s hibridna tehnologia Lexus,za6toto e nai-dobrata i sys sportni harakteristiki LFA za6toto e po-byrz ot vsi4ki bmweta praveni niakoga.
  • #24
    7 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ми като гледам времето на ЛФА със СПЕЦИАЛНИЯ ПАКЕТ "НЮРБУРГРИНГ" направен специално за тази писта. и като ги сравня с времето на немското Порше и спокойно мога да кажа, че когато Поршето е финиширало, шофьора спокойно е можел да излезе от Поршето да отиде до вендинг автомата, да си пусне едно кафе, да седне на масичката и да си отпие спокойно, докато ЛФА-то се появява на финала. Толкова по въпроса с времената на нюрбургринг и японските и немски технологии. А ЛФА няма да е с технология от Лексус а от БМВ и8, така поне казват от Тойота, ти Дошо ако знаеш повече от тях какво произвеждат вече е друга тема. Но както знаем, ти нищо не знаеш.
  • #23
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    ОСтавете го тоя ***. Когато гърците са имали държава и цивилизация,германците са живеели на племена и са били варвари.Айде селянино не ме карай да ти преподавам история,че си много неук! Само връща миналото, ами да говориме ли за германците в миналото колко са били назад. Само 4е сега не с ме в миналото и в 21 век японеца прави по-технологични автомобили и техника,а германеца копира.Точно защото сме 21 век,а не 19-ти.
  • #22
    9 rate up comment 4 rate down comment
    RRE ( преди 10 години )
    Doesega samo BMW kopira hibridite na pionera TOYOTA. I v byde6te osnova za sportnata kola 6te e opita na Toyota s Lexus LFA,koito e po-byrz ot vsi4ki germanski koli kakto dokazva tova Nurburgring Germany. Mnogo ima da razglobiavat o6te toyoti german4etata za da izkopirat i vodorodnite koli na iaponeca. Germaneca e tehnologi4no izostanal pri avtomobilite ot iaponeca i tova e tolkova iasno, vsi4ki avto-*** go pokazvat.
  • #21
    9 rate up comment 3 rate down comment
    RRE ( преди 10 години )
    O6te po-dobre govori za iaponeca 4e za kratko e zadminal dopotopnia germanec i praviat po-dobri i visokotehnologi4ni koli.V 21 vek a i v 20 vek germaneca kopira iaponeca.Ako ne be6e iaponeca germaneca o6te shteshe da traka s dizel4e muhahahahaha
  • #20
    10 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Мда така разглобява, че Тойота ще ползват технологията от БМВ И8 за бъдещия си Лексус ЛФА. Германеца като е правел и карал коли, японеца е карал рикши. Така, че откакто свят светува японеца само е гледал със зейнала уста какво правят европейците и ги имитира. Като започнеш от гримовете, дрехите и прическите и стигнеш до оръжия, икономика, индустрия и технологии. Ако не беше Европееца, Японците още щяха да са в кимона и да се возят в кучешка колиба носена от раменете на четири души.
  • #19
    5 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Това с водорода е пълен таш*к. Докато не измислят технология, която да не изисква толкова много енергия за производството на синтезирането на чист водород няма как да стане масово гориво. В момента за реклама е добре, но за реално масово приложение си имаме хибриди. И точно защото го знаят това нещо от тойота, затова не са разработили повече и по-рано водорорни автомобили. А японците, за да стигнат немците трябва да бягат назад ... Фактите това говорят.
  • #18
    7 rate up comment 2 rate down comment
    RRE ( преди 10 години )
    Samo 4e vodorodnite koli na Toyota sa hibridni ,taka 4e nedostijimite iaponski avtomobilni tehnologii sa vode6ti v avto-industriata.
  • #17
    9 rate up comment 4 rate down comment
    RRE ( преди 10 години )
    Samo germaneca razglobiava iaponski hibridi za da se u4i da ne traka s dizel o6te edin vek! Bmwence s nekadyrnata si tehnologia nikoga ne e bilo v seriina prodajba! A Hyundai mogat samo da kopirat ot KRALIA TOYOTA na tehnologiite,za6toto vodorodnata programa na Toyota e ot 20 godini,a tazi na hyundai ot 15. Tezi,koito kopirat tehnologii sys zakysnenie sa germancite. Iaponeca zadava tehnologiite,kakto otnovo demonstrira,germaneca ia izkopirva sled 20 godini ako moje muhahahahahaha