IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota показа водородната си кола

Моделът излиза на пазара през първата половина на 2015 г.

Toyota показа водородната си кола

Най-големият производител на автомобили в света - японската компания Toyota, разпространи първите снимки на продуктовата версия на своя първи водороден автомобил. Toyota FCV, както се нарича машината, ще стъпи на пазарите през първата половина на 2015 г.
Toyota показа водородната си кола
Дизайнът на продуктовата Toyota FCV (Fuel Cell Vehicle) е почти аналогичен с този, който демонстрира концепцията със същото име, представена преди година. Моделът изглежда футуристично, като използва елементи от новия дизайнерски език на компанията.

Размерите на FCV са дължина от 4870 мм, широчина от 1810 мм и височина от 1535 мм. Разстоянието между двете оси е 2780 мм., а според непотвърдена информация моделът разполага с мощност от 136 к.с. и използва доработено шаси от хибрида Lexus HS 250h.
Toyota показа водородната си кола
Автомобилът с водородни клетки се задвижва от електрическа енергия, придобита в горивната клетка при химична реакция между водород и кислород. Toyota FCV има два резервоара за водород, които могат да бъдат запълнени за 3 минути, като предоставят автономия от почти 500 км. Ускорението от място до 100 км/час отнема приличните за екологичен автомобил 10 секунди.

"Вече 20 години работим върху проекта за автомобил с водородни клетки. Създадохме няколко прототипа, които предоставихме на клиенти за тест. Сега сме щастливи да представим и нашата първа масова водородна кола. Тя не отделя никакви вредни емисии, само чиста вода", споделят от компанията.
Toyota показа водородната си кола
Първият масов водороден автомобил на Toyota ще стъпи на родния си пазар през април 2015 година. В САЩ и Европа продажбите ще стартират през лятото на същата година. Към момента е известна единствено цената на модела за пазара на Япония - около 7 млн. йени, което е приблизително 50 500 евро.
Toyota показа водородната си кола
Снимки: Toyota

Тагове: toyota fcv
0 от 500
  • #66
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Triforce ( преди 10 години )
    Вярно е, че Лексъс IS изглежда вътре като космически кораб, но защо хората пак си купуват БМВ 3? Много интересен въпрос, нали? Ако бяха ***, всички щяха да карат IS, a нe 3-ки! Нещо няма логика!
  • #65
    1 rate up comment 10 rate down comment
    Enzo ( преди 10 години )
    Няма такова нещо като "японски премиум"! Не се излагай и не показвай с подобни коментари как не си сядал в нов Лексъс или БМВ. *** направи един тест на новия IS, после *** направи едно сядане само в новата 3-ка и пак ще говорим. Нямат допирни точки. Толкова му личи на Лекса, че е правен по философията на Тойота, че нямам думи. Що се отнася до "свръхмодерните" и чисти водородни автомобили, ето ви нещо за четене по въпроса: http://***.greentech.bg/archives/52980
  • #64
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Стига извинения и оправдания за техническата изостаналост на германците. Кеф цена нямал - ами Лексус с нищо не отстъпва,дори прави по-комфортни седани, по-тихи и балансирани от БМВ. Лексус го прави всичко това,което правят германците, но съчетано с по-модерна технология. Германците разчитат много на китайския пазар,а там никой не търси нови технологии. Също и европееца си купува своята стока, дори без модерните технологии,пък и цените са им по-евтини от японския премиум.
  • #63
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    ТАзи Тойота ускорява за 10 секунди,колкото водородното БМВ 760 с 260 к.с.,само че то харчи 50/100 водород. Това са германските технологии.
  • #62
    15 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ти луд ли си? БМВ държи рекордите само по-висок разход от 50/100км. на техния водороден модел и малък пробег от 200км. Тойота разработва водородните технологии още от началото на 90-те години.Тогава германците разработваха ТДИ и още не са мръднали технологично,в смисъл друга по-нова високоефективна технология.Нищо против БМВ,но водородните им автомобили не са водещи.
  • #61
    4 rate up comment 10 rate down comment
    Triforce ( преди 10 години )
    И забравих да напиша - тоя, дето си мисли, е новите технологии са недостижими за германците да се поинтересува, че германците са клиенти ориентирани и гледат клиента какво търси! Тях не ги интересува, че на Мерца или БМВ-то ще му се счупи някаква си помпичка за 1000 евро. Интересува ги клиента да умре от кеф, като се качи в новият Мерц или БМВ! Кефа цена няма! И след като клиента умре от кеф, след време пак ще си купи такъв автомобил! Другото са истории от 1001 нощ!
  • #60
    2 rate up comment 13 rate down comment
    Triforce ( преди 10 години )
    Само дето BMW държат рекордите за водородните двигатели! И ги имат от над 10 години. БМВ взема хибридната технология, а Тойота взема Водородната технология. Кое не ви е ясно, не мога да ви разбера! Или може би тука всички сте по-разбиращи от Тойота и БМВ? Ами кандидатсвайте в НАСА!
  • #59
    2 rate up comment 16 rate down comment
    Enzo ( преди 10 години )
    Съвършена... грозота, съчетана с феноменалната мощност от 130 к.с. с помощта на която тази модерна кутия за съхранение на храна, ускорява от 0 - 100 за феноменалните 11 секунди... Без да я гледам отвътре си представям интериора на тая идиотщина - пластмаса в сиво и светлосиньо и много, много ламБички... Съвършената грозотия!!!
  • #58
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Отлична е Тойотата, много висока технология и дизайн,недостижим за германците.
  • #57
    16 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Автомобилът е много висока технология,типично за японски автомобил.