

Чудовището скоро може да появи и по немските аутобани, особено ако това зависи от Маркус Ньоске. Неговата фирма е специализирана в продажба на модели, които запълват специфични пазарни ниши. Ньоске вече е успял да продаде 80 екземпляра UAZ Taigah (Тайга) - руския отговор на автомобили като Land Rover Defender или Jeep Wrangler. Затова сега опитва късмета си с по-големия и някак по-цивилен брат Tulos. В Русия този автомобил се продава под името "Патриот". В Германия ще се пробва като Tulos.
Всъщност Тulos не е нищо по-различно от по-голяма Тайга – колесната база е по-дълга с 45 см, а общата дължина е по-голяма с 60 см. Освен това не изглеждал като разработка от времето на Брежнев, коментира Грюнвег. За сметка на това напомнял на спрения от производство Opel Monterey, най-малкото на външен вид.

От вътре обаче, времето изглеждало спряло. Някои фуги можели да бъдат използвани като чекмеджета или поне да поберат наръч документи. Изкуствените материали и сивия винил по седалките в горещи дни изпускали особена миризма, която връщала източно германците в романтиката на 1984 година...
Но не всиччко е лошо в този руски джип, пише Грюнвег, защото когато нещо го няма, то няма как да се счупи. Това е утехата за липсата на еърбег или климатик. Освен това продавачът Ньоске маркетира всъдехода не като "Sport" -, а като Rough (груб) Utility Vеhicle (SUV/RUV). Освен това Tulos разполага с доста пространство. Отпред, а също и отзад, човек седи като крал на трон на цял метър над земята. Дори отзад остава толкова пространство, че ще може да обикаляте природата с пералня в багажника. В него всъщност има две пейки, които се свалят и вдигат, както едно време в Defender- а. Те не могат да се използват по улиците в града, казва Ньоске, но ако сте на пикник, а времето е лошо, ще ви бъдат от полза.

Tulos поема пътя към Дивото с помощта на четирицилиндров 2.7 литров мотор, който руснаците купуват от Toyota. Мощността му е 128 к.с., а максималният въртящ момент е 220 Nm. Той вижда доста зор с тежащата 1.8 тона каросерия на Tulos, но за сметка на това може лесно да бъде преоборудван и да се движи на етанол. Не е голяма загуба, че не може да развие повече от 140 км/ч. Предаването на движението към четирите колела може да се включва и спира, а по желание може да се комбинира и с блокаж на диференциала.
Най-хубавото нещо в Tulos била цената, според автора на Шпигел. За 22 900 евро, пише той, не може да купиш дори на старо читав Mercedes M или VW Touareg.
