IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Подобрена версия на миналото

Второто поколение на Nissan Qashqai е по-голямо, по-практично и по-красиво

Подобрена версия на миналото

Nissan Qashqai е един от първите кросовъри на пазара, който успя да комбинира практичността на SUV моделите с ниските експлоатационни разходи на колите от хечбек сегмента. Японският автомобил се появи през 2006 г., след което се наложи на пазара като надежден и добър компаньон в ежедневието. Той дори се предлагаше във версия Qashqai+2, която предлага трети ред седалки и съответната възможност за ползване на данъчен кредит. В крайна сметка Nissan продаде повече от 2 милиона автомобила от модела. Имаше само един проблем - скучният дизайн.
Подобрена версия на миналото
Факт е, че красотата е в окото на гледащия, но ако трябва да сме докрай честни, изпитвахме трудности да забележим Qashqai на улицата, а идеята ни за уют не включваше интериора на тази кола. Хубавото в случая е, че това напълно се промени с второто поколение на модела, което бе представено съвсем скоро.

С новия Qashqai трудно бихте изживели кошмара на всяка плеймейтка – да остане на заден план на снимка във Facebook. Факт е, че Qashqai не изглежда революционно и главозамайващо, което не е и нужно в класа на семейните кросовъри, но е в пъти по-привлекателен от своя предшественик. Моделът е станал по-добър, по-дързък и по-голям. Интериорът пък предлага по-високо качество на материалите, както и повече място за обитателите. Оборудването е по-богато, а двигателите - по-ефективни.
Подобрена версия на миналото
И всичко това на цена, която е малко по-висока от тези на класическите хечбек автомобили – 32 190 лева. Разбира се, ако държите на по-специфични екстри с акцент към безопасността, като асистент за паркиране, който абсолютно сам намества колата в отворилата се пролука в идеалния център, или пък технологията за предупреждение на водача в случай на умора, ще трябва да се разделите с още няколко хиляди лева. Новият Qashqai дори се предлага със система, която ви предупреждава за движещ се обект зад автомобила по време на паркиране.
Подобрена версия на миналото
Гамата включва един бензинов (1.2 турбо 115 к.с.) и два дизелови двигателя – 1.5 и 1.6 dCi съответно със 110 и 130 к.с. Стандартно новият Qashqai се предлага с предно задвижване и 6-скоростна механична трансмисия, като срещу доплащане по-мощният дизел може да бъде окомплектован с два задвижващи моста и CVT кутия. За предпочитане са двата дизела в комбинация с механичната трансмисия, защото предлагат доста по-висок въртящ момент и скандално нисък разход на гориво от около 4 л/100 км.
Подобрена версия на миналото
Колкото до поведението на пътя, смятаме, че при разработката на новия модел японците са се постарали по-скоро да осигурят добра обратна връзка, чрез която шофьорът да “усети” пътя, отколкото да инвестират в нещо, което повечето им конкуренти наричат “спортно усещане”. Qashqai не е и не трябва да бъде спортен. Той има за цел буквално да извиси пространството, което предлагат хечбеците, като същевременно го съчетае с възможност за преодоляване на лоши пътища, високи бордюри и потоци, появили се изневиделица след проливните пролетни дъждове в планината.
Подобрена версия на миналото
Qashqai продължава да е онзи мултифункционален автомобил с ясна цел и посока, с което запазва статута си на изключително важен за Nissan. И има пълното право на тази претенция, защото въпреки че вече няма да се предлага във версията Qashqai+2, той предлага повече място както за пътниците, така и за техния багаж. Има ли нещо по-важно от това за едно младо семейство?

Снимки: Renault-Nissan България

Тагове: Nissan Qashqai
0 от 500
  • #31
    2 rate up comment 2 rate down comment
    БГ ( преди 11 години )
    НАЙ-ГОЛЯМОТО НЕДОРАЗУМЕНИЕ,КОЕТО СЪМ ИМАЛ СЕ КАЗВА NISSAN QASHQAI 4X4,ПОВЕЧЕ НИКОГА НЕ ИСКАМ ТАЗИ МАРКА
  • #30
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Нисана е много як,но с тези мотори май не е оферта,освен за дамски автомобил.РАВ4 и Мазда ЦХ5 са най-доброто.Добри,приятни,надеждни и с по-мощни мотори.Абе за всеки има по нещо и най-важното е че за пореден път японците вадят най-добрите СУВ-ове.
  • #29
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    1.6 dci си го карайте вие.по добре дачия
  • #28
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ко. Нйееее! Всичко под 500 нм. и под 600 кс. не става. Къде са тръгнали тия мишоци. Пък и милиони им се вързали. Отива си тоя свят. Хилави автомобили. Човек няма къде да похарчи паричките си.
  • #27
    4 rate up comment 5 rate down comment
    autoenthusiast ( преди 11 години )
    ПП Сега го разгледах и виждам, че принципно предлагат доста сейфти системи. Май само Тойота останаха трагично със малък избор на такива.Това дето вече не предлагат тук дизел автомат е супер тъпо. При предния модел имаха.
  • #26
    4 rate up comment 9 rate down comment
    autoenthusiast ( преди 11 години )
    Изглежда симпатичен. Пробвал съм стария модел който не беше лош (но не повече от това) имаше имаше някои недомислици като това, че не се регулира подлакътника (т.е. при моите габарити все едно нямам подлакътник), пищи за всяко нещо и за да имаш ксенони отиваш на 60К+, но това е недостатък на всички японки-ако искаш безопасност трябва да платиш кожи и 100 други глупости - демек изнудване.
  • #25
    10 rate up comment 12 rate down comment
    ЛапаДуха Кypoлбова ( преди 11 години )
    Трошльота рав е възможно най лошият избор за сув, изключителна излагация и провал във всички възможни аспекти
  • #24
    6 rate up comment 10 rate down comment
    CutmasterCFS ( преди 11 години )
    като го вземеш варианта 4x4 и отива на цената на рав4 и хонда срв ., и с тези слаби мотори !!! че на мен яриса ми е по-мощен :)А тука вече има и опел Мокка който на живо е много симппатичен автомобил.,да не говорим че мокка 140коня 4x4 със сумати екстри и 5 години гаранция струва под 30к!!!
  • #23
    7 rate up comment 12 rate down comment
    Салам Закусков ( преди 11 години )
    Ако беше с поне 2.0 да не кажа 2.2 дизел и 170-205 коня с 400-500Нм и 7-8 степенна кутия с 2 съединителя, щеше да е непобедим. Не съм сигурен дали за новото поколение най после има адаптивни амортесьори, те японците като цяло са малко назад в технологиите на окачването. Дори прехваления лексус все още няма такова оборудване зад борда
  • #22
    7 rate up comment 5 rate down comment
    ллл ( преди 11 години )
    Абе колата е супер красива отвън и най вече вътре, но голяма грешка в задвижващите механизми. В новото поколение е отпаднал 2.0дци което е огромна загуба за динамиката на колата, също така CVT кутиите са пълен ***, евтин заместител на автоматика които само генерира огромни загуби на мощност и много кофти чувство при каране. Всеки аналог на това разполага с по динамични и по силни агрегати със сходен разход на гориво. Жалко, че провалят така хубавата кола.