IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota заменя роботите с хора

Японците искат да се върнат към корените си

Toyota заменя роботите с хора

През последните няколко години безчетните работни места във фабриките за автомобили бяха заети от машини, които напълно замениха хората. В крайна сметка обаче се оказва, че автоматизацията на работния процес има както плюсове, така и минуси.
Toyota заменя роботите с хора
Поне така мислят в Toyota, където се оказва, че има излишък от средностатистически работници и недостатък на висококвалифицирани кадри, съобщава агенция Bloomberg. Японският производител е започнал проект по намиране и назначаване на работа именно на умели майстори, които да оставят на заден план роботите.

"Ние сме длъжни да се върнем към корените си, за да си припомним навиците на ръчен труд и да започнем да ги развиваме - твърди ръководителят на проекта Мицуру Каваи. - Когато аз започнах работа, опитните специалисти бяха наричани "богове", защото можеха да правят всичко. Не може да зависим от машини, които правят едно и също нещо непрекъснато. За да можем да управляваме тези машини, ние трябва да имаме необходимите знания."

Въпреки че роботите работят по-бързо и за по-малко пари, в Toyota не са съгласни с отсъствието на изобретателност и опит в дългосрочна перспектива. В завода на компанията в Хоншу някои от манипулациите доскоро бяха напълно автоматизирани, но вече се извършват от хора.

"И двата варианта си имат своите недостатъци", коментират анализаторите на Bloomberg. Стимулирането на "жива сила" означава, че най-вероятно поне още 3 години Toyota няма да строи нови заводи. Но пък в битката за качество (а не за количество) хората все още имат огромно превъзходство над машините.

Снимка: Toyota

0 от 500
  • #10
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    аааа Доше ти си бил явно в човешки ресурси в фолцваген......за некадърност ли те изгониха че сега така злобееш
  • #9
    14 rate up comment 9 rate down comment
    до Дошо ( преди 11 години )
    На германски завод си виждал само тоалетните, ако са ти гласували доверието да ги миеш след работа!
  • #8
    21 rate up comment 2 rate down comment
    Левски ( преди 11 години )
    Сега ще стане още по-зле!Едно е японец да пипа с белите ръкавици,друго е да е кесме от Анадола!
  • #7
    19 rate up comment 9 rate down comment
    до Дошо ( преди 11 години )
    само преди около 4-5 мес. разтягаше локуми в подкрепа на обратната тенденция - колко много хора работили в концерна на 'КАСКИТЕ",а пък "високотехнологичните" японци работели с роботи и имали висока производителност.
  • #6
    14 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    ееее не дразни така Дошката сега вдигна кръвно момчето защото няма какво да каже
  • #5
    19 rate up comment 8 rate down comment
    До Дошо ( преди 11 години )
    Ами Дошо то в заводите на ФВ работят два пъти повече работници отколкото в Тойота. Така, че не виждам какво си тръгнал пак да търсиш под вола теле. От всички автокомпании в света ФВ има най-много работници. Мисля че над 500 хиляди души работят във фабриките на ФВ по целия свят.
  • #4
    16 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    роботите не са ги издънили ами тарсят на кои да хвърлят вината за следващата сервизна акция
  • #3
    16 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ами разбраха хората, че роботите са ги издънили и сега ще им бият шута!
  • #2
    11 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    eто сега ще я закъсат якатацената ще се вдигне а качеството ще падне....то и без това е достатачно паднало
  • #1
    15 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Сега роботите им виновни за дефектната продукция която бълват. Днес колко милона коли отзоваха обратно?