IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota заменя роботите с хора

Японците искат да се върнат към корените си

Toyota заменя роботите с хора

През последните няколко години безчетните работни места във фабриките за автомобили бяха заети от машини, които напълно замениха хората. В крайна сметка обаче се оказва, че автоматизацията на работния процес има както плюсове, така и минуси.
Toyota заменя роботите с хора
Поне така мислят в Toyota, където се оказва, че има излишък от средностатистически работници и недостатък на висококвалифицирани кадри, съобщава агенция Bloomberg. Японският производител е започнал проект по намиране и назначаване на работа именно на умели майстори, които да оставят на заден план роботите.

"Ние сме длъжни да се върнем към корените си, за да си припомним навиците на ръчен труд и да започнем да ги развиваме - твърди ръководителят на проекта Мицуру Каваи. - Когато аз започнах работа, опитните специалисти бяха наричани "богове", защото можеха да правят всичко. Не може да зависим от машини, които правят едно и също нещо непрекъснато. За да можем да управляваме тези машини, ние трябва да имаме необходимите знания."

Въпреки че роботите работят по-бързо и за по-малко пари, в Toyota не са съгласни с отсъствието на изобретателност и опит в дългосрочна перспектива. В завода на компанията в Хоншу някои от манипулациите доскоро бяха напълно автоматизирани, но вече се извършват от хора.

"И двата варианта си имат своите недостатъци", коментират анализаторите на Bloomberg. Стимулирането на "жива сила" означава, че най-вероятно поне още 3 години Toyota няма да строи нови заводи. Но пък в битката за качество (а не за количество) хората все още имат огромно превъзходство над машините.

Снимка: Toyota

0 от 500
  • #20
    9 rate up comment 4 rate down comment
    нунчо ( преди 11 години )
    Сервизните акции на японците в УСА са нормални и превантивни. Там за най-малкото нещо всеки съди фирмата производител. Явно им излиза по-ефтино да сменят по нещо, отколкото да плащат колективни искове. Относно полуавтоматите на ФВ, ми нормално - пуканки са. Но пък човек който е дал 40-50-60 бона едва ли ще се сърди ако даде още 5 за нова кутия. М/у другото и полуавтоматите на Тойота гърмят здраво, явно технологията нещо куца, или доставчика е виновен.
  • #19
    9 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Странно не съм чул акция на Тойота за крушка, но пък редовно чувам, за неработещи еърбеци, спирачки, самоускоряващи *** на газта. Относно това, че проблемите били само в САЩ, като чета статията виждам, че изтеглят 7 милиона коли от Европа, така, че и тука измишльотини. И още нещо Гаранцията на скоростната кутия на ФВ DSG е 10 години. Така, че фантазиите за ремонт на твоя сметка може да си ги съчиняваш в рубриката фантастика. Освен ако не се оплакваш от скоростна кутия на 30 годишен Голф.
  • #18
    15 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Дошо, Хонда отзовава 4 млн. тревокосачки от пазара щото се оказало, че били по бързи от колите им.
  • #17
    18 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    тая година 6,4милиона догодина 8,0милона кои ще ги догони японците в сервизните акции кои???Не съм фен на Тойота нито на боклукчивите ВАГен, но ако трябва да съм обективен, предпочитам акция на Тойота да сменят някоя крушка, или да предотвртят евентуална повреда, пред опцията да сменям цял двигател, да ми се запали колата или скоростната ми кутия да е консуматив за моя сметка! Колкото до дефектите на Тойота, защо в Европа и в Япония ги няма тези дефекти, дето все в УСА ги намират?
  • #16
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    че какво бърше то само по стъклата няма ръжда
  • #15
    18 rate up comment 5 rate down comment
    do Дошо ( преди 11 години )
    Ако и тебе те бяха научили да завиваш някакъв болт като Ханс,днес нямаше да бъдеш неудачен хейтър,който прекарва цялото си време "плюейки" в нет-а.
  • #14
    19 rate up comment 5 rate down comment
    nikito_blend ( преди 11 години )
    Най-качествените автомобили се правят на ръка, радвам се че японците се връщат към корените си.
  • #13
    12 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    спокоино годината не е свършила може и тази година да стигнат 8мил.
  • #12
    13 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    тая година 6,4милиона догодина 8,0милона кои ще ги догони японците в сервизните акции кои???
  • #11
    13 rate up comment 14 rate down comment
    До Дошо ( преди 11 години )
    Дошо личните ти впечатления от Заводите на ФВ в Германия са толкова истински, колкото и личните ти отношения с Анджелина Джоли. Тоест никакви. Като знам, че личните ти впечатления за Ауди,Порше и т.н. се основават на 3-4 колички от мачбокс, китайска сглобка подарък от магазин Джъмбо. При теб личните отношения с жена се свеждат до 3-4броя на списание ЧУК ЧУК и Мара Шепова с петте баджака. Ти освен на майка си колежките, друга жена не познаваш. А кола си карал само на Плейстейшъна на комшията.