IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как се конструира Ван на годината?

Изпробвахме новата Dacia Dokker

Как се конструира Ван на годината?

Казват, че дизайнът е субективно нещо. Когато става дума за автомобили, абсолютно всичко може да бъде субективно. Все пак за някои хора 75 к.с. са напълно достатъчни, докато други не само няма да се задоволят с подобна мощност, но и биха били тотално разочаровани от леко изкривен шев, дори ако става дума за стелката на пода. Ако сте от втория тип хора, този материал вероятно не е за вас. Днес става дума за най-достъпния ван на пазара. Този, който завоюва титлата "Най-добър ван на България 2014" - Dacia Dokker.
Как се конструира Ван на годината?
Да, Dokker е най-достъпният ван на пазара, но това не му попречи да спечели убедително титлата "Най-добър ван на България 2014". Дори напротив, цената е сред основните предимства на модела, които спечелиха вота на журито.

Какво обаче означава най-добър - най-бърз, най-икономичен или най-комфортен? Всъщност нито едно от трите. Престижното признание се дава на автомобила, който предлага най-добро съчетание от качества. Оценяват се двигателите, дизайна, пътното поведение, комфорта, безопасността и цената. При избора на автомобил като Dacia Dokker цената определено е водеща. Но румънската машина има още с какво да се похвали.

Ако се вгледаме в дизайна, например, ще установим, че Dokker в никакъв случай не изглежда евтин. Дори напротив, дизайнът е едно от нещата, с които Dacia привлича клиенти. А не както беше до скоро - само с ниска цена. Интериорът също не е посредствен, въпреки че трудно може да се нарече отличен. Обстановката в салона на модела е приятна, материалите са добре сглобени, а уредите - ергономични. Таблото е изградено от твърда пластмаса, която обаче не изглежда евтина. Седалките не са сред най-удобните, но биха свършили работа на всеки. Един от недостатъците, които отрих за себе си, е липсата на възможност да се поръча волан с регулиране в дълбочина. Тази проста екстра дава възможност за важна настройка, която прави шофирането далеч по-приятно.
Как се конструира Ван на годината?
Като стана дума за приятно шофиране, няма как да пропуснем двигателите. Това, че Dokker е най-евтин съвсем не означава, че използва остарели технологии. Двигателите на модела са заети от най-новите модели на компанията майка - Renault. Това са добре познатите дизелови dCi агрегати, както и напълно новите за модела бензинови мотори. Именно новата бензинова версия на Dokker изпробвахме този път.

Бензиновият двигател разполага с всички модерни и актуални технологии - турбо, директно впръскване на горивото, алуминиев блок. Той има обем от само 1.2 литра, но благодарение на споменатите системи генерира цели 115 к.с. и 190 Нм. Моторът предлага по-добра динамика от стария 1.6-литров атмосферен агрегат, като освен това изразходва много по-малко гориво. Техническите данни сочат - ускорение от място до 100 км/час за 11.1 сек. и среден разход на гориво от 6.2 л/100 км. Доста добре за пълноразмерен ван с 1.2-литров двигател, нали?

Двигателят определено заслужава внимание. Той е доста пъргав, звучи добре и е еластичен дори при висока скорост. Всъщност най-бързата версия на Dokker е оборудвана именно с този агрегат, носещ обозначението 1,2 TCe.
Как се конструира Ван на годината?
Изпробвахме модела в градския трафик, както и на магистрала. В града разходът бе 6.8 л/100 км, което с е почти литър по-малко от това, което предписват производителите. При движение по магистрала потреблението не бе много по-ниско - 6.5 л/100 км, което вероятно се дължи на допълнителната кутия за багаж на покрива.

Предимствата на Dacia Dokker обаче не се изчерпват до тук. Набързо ще споменем двете предлагани версии - "цивилната" Dokker и лекотоварната Dokker Van, щедрото товарно пространство, функционалността на слона и предлаганите екстри. Сред тях изпъква аудио-навигационната система Media Nav със 7-инчов тъч дисплей, чиято цена е повече от конкурентна - 790 лв. с ДДС. Както и базовото оборудване, в което са включени ABS (Антиблокираща система на спирачките), AFU (Електронна система за подпомагане при екстремно спиране) и четири въздушни възглавници. ESP (Електронна система за динамичен контрол на траекторията) и ASR (Електронна система за контрол на сцеплението) са опции.
Как се конструира Ван на годината?
Реално погледнато Dacia Dokker няма нито един съществен недостатък. Има обаче редица предимства, част от които не могат да бъдат намерени при никой друг автомобил в този сегмент. Но това не прави Dokker автомобил за всеки. Превръща го във ванът, който има най-добро съотношение между цена и предлагане. Ако сте склонни да се лишите от глезотии като висок комфорт, мощен двигател, шибедах или пък стъклен таван, Dokker може да се окаже идеален за вас.

В България стартовата цена на модела е 16 690 лв. с ДДС. Автомобилът, който изпробвахме ние, струва 25 910 лв. с ДДС. Допълнителното му оборудване включва ESP, аудио-навигационна система Media Nav, ограничител на скоростта, паркинг сензори, цвят металик, стелки за купето, корито за пода на багажника, разделителна мрежа между пътническия и товарния отсек, калобрани, напречни релси и кутия за багаж.

Снимки: Automedia.bg

Технически данни и още подробности за Dacia Dokker вижте ТУК

Тагове: Dacia Dokker
0 от 500
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    12345 ( преди 10 години )
    Независимо от някои недостатъци, баничарките са си най-удобните семейни автомобили. Който е имал, той знае за какво става въпрос. По- сериозен недостатък е високият разход, който дават поради по- голямото челно съпротивление. Другите недостатъци се преглъщат по- лесно. Винаги баничарките обаче са с по- ниски експлоатационни разходи, защото основните им клиенти са от дребният бизнес, за които ниските разходи е най- важното.
  • #14
    5 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    Е как да няма ни един съществен недостатък автомобила, като има най-съществения - липса на регулировка в дълбочина? Само заради това не бих си купил Дачия. Тия правят простотии като Фолксваген, предлагащи автомобилите си без ел.огледала! И ако ел.огледалата се преглъщат или доплащат, то липсата на добра позиция на седене е огромен недостатък! Няма как 5 години да се мъча в изкривена поза. Има достатъчно други алтернативи.
  • #13
    7 rate up comment 13 rate down comment
    .I. ( преди 10 години )
    то Опел ги прави поне за употреба, ама рено и за злоупотреба не стават...виж Дачия е друга работа
  • #12
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ми те новите не стигат до пазара , преди това затягат и хората ги хвърлят. Нали политиката на Опел е да ги прави за еднократна употреба, докато е в гаранция ядове след гаранция дроб. ;)
  • #11
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Ганю Баев ( преди 10 години )
    Еее брадчет! Немой така несериозната - ко ми буташ разни омеги и вектри над 20годишни!? Туй да ни ти е младо моме, че да го емкаш на 20г ?Мани ги опелите еми виж таа дачийка от 2006 година я дават за 11лв, абе мани *** туй ами лагунката е от 2004г и пак за 11лв!! Кажи ся келепир има ли в таа работа или *** е пълен зарар, кату всичко при рено, а?
  • #10
    7 rate up comment 12 rate down comment
    Ганю Баев ( преди 10 години )
    Е нема баце! Гледах аз и опелите ама най-ефтиния беше към 7-8хилки, на 15 годинки па и поръждясъл малку!Не мъ мотай ти ами кажи дали *** съм на келипир аку ги зема двечкити с реното за 22кинта, а? Чи някой ми викът - *** са минеш ве еййй...
  • #9
    7 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Тъй тъй , пусай ДрОпела за 6лв и ще доплатиш някой лев ама после ще караш.. :D
  • #8
    11 rate up comment 11 rate down comment
    Ганю Баев ( преди 10 години )
    Тъй-тъй брадчет! Ся кату си зема таа дачиа горе от обявити и оная лагунката - общо за 22лв и двети - кой кат мен! Хем ше си карам...нещо, хем и за резервни части *** си имам!
  • #7
    9 rate up comment 13 rate down comment
    Баев Ганю ( преди 10 години )
    Ми така ще е, ти се опари от тоя ДрОпел къде не можеш му насмогна на ремонти и взе да се заглеждаш по Дачии.
  • #6
    14 rate up comment 10 rate down comment
    Бе верно ли...? ( преди 10 години )
    Че дачия щяла да купува рено? Поради много по-големи продажби и много по-добро качество на производството. А това горе сигурно ще е новия топ-модел на "алианца"! ахахахаха