IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Skoda Octavia е "Кола на годината на България"

В категорията ван спечели Dacia Dokker, а при 4х4 победител стана Range Rover Sport

Skoda Octavia е

Тази вечер, на изискана церемония в столичния хотел "Шератон", бяха обявени победителите в най-престижния автомобилен конкурс на България - "Кола на годината".

Победител в основната категория "Лек автомобил на годината 2014" стана Skoda Octavia. Достъпният чешки модел спечели симпатиите на журито и успя да се наложи над останалите финалисти - Mazda6, Peugeot 308, BMW Серия 4 и Opel ADAM.
Skoda Octavia е
Skoda Octavia. Снимка: Skoda

За най-добър ван, журито на конкурса излъчи Dacia Dokker, която надделя във финалната част над Citroen C4 Picasso / Grand C4 Picasso и Fiat 500.
Skoda Octavia е
Dacia Dokker. Снимка: Dacia

При проходимите машини отличието грабна Range Rover Sport, който се съревноваваше в конкуренцията на Opel Mokka, Ford Kuga, BMW X5 и Suzuki SX4 S-Cross.
Skoda Octavia е
Range Rover Sport. Снимка: Land Rover

Традиционната награда "PR на годината" беше присъдена на тандема Белла Стоянова и Волен Чинков от Мото-Пфое.

По обичай бяха връчени още няколко статуетки - компанията OMV бе отличена за "Бензиностанция на годината", Allianz и BNP Paribas Cardif получиха приза "Застрахователи на годината", Sogelease грабна отличието "Лизингова компания на годината", Globul получи признанието "Най-голям корпоративен собственик на електрически автомобили", а Bosch бе обявена за "Инвеститор на годината".

Журито на "Кола на годината на България 2014" се състои от 50 журналисти от водещи български медии, членове на Прес-авто клуб България. Правилата на конкурса са следните - в първия етап от конкурса всеки вносител на дадена марка номинира модела, с който иска да участва. При етап две, след масов тест-драйв на автомобилите, журито излъчва финалистите в отделните категории. Във финалният етап на конкурса журито дава оценки на номинираните возила, разпределяйки определен брой точки за дизайн, задвижване, функционалност, пътно поведение, сигурност и цена/предлагане. Дадените оценки от всеки член на журито се сумират, като автомобилът с най-голям бал става победител.

През миналата година "Кола на годината на България" стана BMW Серия 3. В категорията "Ван на годината 2013" бе избран Ford B-MAX, а при 4х4 машините победител стана Hyundai Santa Fe. За "PR на годината" беше отличена Мартина Йорданова от София Франс Ауто, официален вносител на марката Peugeot за България.

0 от 500
  • #36
    0 rate up comment 0 rate down comment
    АЛЕКСАНДЪР МИЛКОВ МИ ( преди 1 година )
    МИЛЕН МИЛКОВ МИЛЕВ
  • #35
    5 rate up comment 2 rate down comment
    браво ( преди 10 години )
    Най-накрая и оризари като долния осъзнаха истината. Поздравления :)
  • #34
    9 rate up comment 1 rate down comment
    cop ( преди 10 години )
    доста познати имам които карат шкода мой съсед си купи супърб,за това тежко купе и тези 170 коня колата му прави разход от 5 на сто дизел разбира се човека си я пази 47 000 даде за колата,за мен шкода е една много добра кола,октавия също много кола за малко пари уважавам японските коли но за шкода не мога да кажа лоша дума
  • #33
    5 rate up comment 1 rate down comment
    кики ( преди 10 години )
    Не мога да си обясня, как е възможо журналист да дава мнение за автомобил???А иначе шкодичката е много безидейна.
  • #32
    12 rate up comment 10 rate down comment
    груди ( преди 10 години )
    В сбъркана държава резултатите са такива. Който почерпи най-много ракии, кебапчета и *** за бедните, изгладнели журналисти/или тлъсти чичовци - той печели "фтомобил на годината". Всички знаем, че в раздаването на пари под масата VAG са много добри. Изобщо как може да сравняваш някакъв допотопен, трошлив, морално остарял, ненадежден фолксфаген с чудесата, които произвеждат в Япония?!?!?!
  • #31
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Ситроен и Дачия имат много общо. В една скорошна статия тук имаше статистика от Германия, че това са ненадеждните марките според TUV и ADAC, с традиционното присъствие на Fiat и Alfa, естествено.
  • #30
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Зигмунд Фройд ( преди 10 години )
    Леле...Dacia Dokker сравнен с Grand C4 Picasso!Баничарка и ван???
  • #29
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Всички знаем как се прави конглоксът "Кола на годината" в България и показателното за "обективността" на журналистите е фактът, че в последните години все повече вносители оттеглят моделите си от конКУРса... от 50 журналиста, гласуващи за крайния резултат, има само 4-5, които имат собствено мнение, сами си пишат статиите и са обективни. Останалите даже не си дават зор да се качат на автомобил, а правят copy/paste на това, което им се прати по мейла от вноосителите на марките.
  • #28
    9 rate up comment 0 rate down comment
    KKK ( преди 10 години )
    Skoda са яки. Заради цената си, Октавия обезмисля напълно всичките и надценени версии като Пасат и А4...
  • #27
    14 rate up comment 1 rate down comment
    razgradski pop ( преди 10 години )
    що за конглокс е това....Dacia Dokker се съревновава с Citroen C4 Picasso....Range Rover Sport се съревновава с Opel Mokka...все едно сравняваш диня с чер пипер..