fallback

В Германия избраха най-надеждните автомобили

Победител в класацията на Dekra е Mercedes-Benz E-Class

Най-популярната в Германия компания за технически анализи и наблюдения - Dekra, публикува годишната си класация на най-надеждните автомобили. За 2 години нейните експерти са провели технически прегледи на общо 15 млн. машини, като се оценяват единствено тези, продавани на местния пазар – повече от 1000 модела.
Новата E-Class. Снимка: Mercedes-Benz 
Dekra базира класацията на широк кръг от проблеми при автомобилите, но в калкулирането на резултатите не се взимат предвид недостатъци като износване на гумите, лоши чистачки или повреди на огледалата за задно виждане. 
Изследваните модели са разделени на категории, но не по възраст, а по пробег - до 50 000 км, между 50 000 и 100 000 км и от 100 000 до 150 000 км. Събралият най-много точки автомобил получава наградата „Най-добър във всички класове“. През тази година за такъв е обявен Mercedes-Benz E-Class. През миналата титлата отиде при седана Audi A4
Първите 3 модела в отделните категории 
Супермини автомобили до 50 000 км – 1. Audi A1, 2. Mazda2, 3. Toyota iQ 
Супермини автомобили от 50 000 до 100 000 км – 1. Mazda2, 2. Volkswagen Polo, 3. Ford Fiesta 
Супермини автомобили от 100 000 до 150 000 км – 1. MINI, 2. Toyota Yaris, 3. Toyota Aygo 
Компактни модели до 50 000 км – 1. BMW 1-Series, 2. Ford Focus, 3. Toyota Prius 
Компактни модели от 50 000 до 100 000 км – 1. Mazda3, 2.Volkswagen Golf VI, 3. Toyota Prius 
Компактни модели от 100 000 до 150 000 км – 1. Volkswagen Golf VI, 2. Toyota Yaris, 3. Volkswagen Jetta 
Среден клас автомобили до 50 000 км – 1. Volvo S60/V60, 2. BMW 3-Series, 3. Seat Exeo 
Среден клас автомобили от 50 000 до 100 000 км – 1. BMW 3-Series, 2. Audi A5, 3. Audi A4 
Среден клас автомобили от 100 до 150 000 км – 1. Audi A5, 2. Audi A4, 3. Mercedes-Benz C-Class 
Лимузини до 50 000 км – 1. Mercedes-Benz E-Class, 2.Audi A6, 3. BMW 7-Series 
Лимузини от 50 000 до 100 000 км – 1. Mercedes-Benz E-Class, 2. BMW 5-Series, 3. Volkswagen Phaeton 
Лимузини от 100 000 до 150 000 км – 1. Mercedes Benz E-Class, 2. Volvo S80/V70, 3. Mercedes-Benz S-Class 
Спортни автомобили до 50 000 км – 1. BMW Z4, 2. Porsche 911, 3. Audi TT 
Спортни автомобили от 50 000 до 100 000 км – 1. Audi TT, 2. Volkswagen Scirocco, 3. Porsche 911 
Спортни автомобили от 100 000 до 150 000 км – 1. Mercedes SLK, 2. Mercedes SL, 3. Porsche Boxter/Cayman 
SUV/4x4 до 50 000 км – 1. Mercedes GLK, 2. Volvo XC60, 3. BMW X1 
SUV/4x4 от 50 000 до 100 000 км – 1. Audi Q5, 2.Volvo XC60, 3. Mercedes GLK 
SUV/4x4 от 100 000 до 150 000 км – 1. Audi Q5, 2. BMW X5, 3. Porsche Cayenne 
Миниван до 50 000 км – 1. Mercedes-Benz B-Class, 2. Ford C-Max, 3. Volkswagen Sharan 
Миниван от 50 до 100 000 км – 1. Renault Scenic, 2. Toyota Corolla Verso, 3. Suzuki SX4 
Миниван от 100 000 до 150 000 км – 1. Volkswagen Golf Plus, 2. Toyota Corolla Verso, 3. Mercedes-Benz B-Class 
Ван до 50 000 км – 1. Renault Master, 2. Volkswagen Crafter, 3. Mercedes Sprinter 
Ван от 50 000 до 100 000 км – 1. Mercedes Sprinter, 2. Volkswagen Crafter, 3. Fiat Ducato 
Ван от 100 000 до 150 000 км – 1. Volkswagen Crafter, 2. Mercedes Sprinter, 3. Ford Tranzit
 
 

 

fallback
  • #42
    Анонимен ( преди 10 години )
    Класацията не е вярна. Швабите продължават да си раздават наградите на швабските марки, както е от години. Нищо ново. Хубаво че потребителите не вярват на такива класации и си купуват каквото знаят. Неслучайно по автопазарите е задръстено със залежали аудита, бмв-та, фолксвагени и т.н., като предлагането далеч изпреварва търсенето - всеки може да провери сам по салоните.
  • #41
    БГ-лозунг ( преди 10 години )
    Всеки *** с поне по 1 рено! Ако не може - дачия да е!
  • #40
    бъчваря ( преди 10 години )
    Всъщност, това е доста добра класация, защото показва надеждността на автомобилите не по години, а по изминати километри. Когато отидете да купувате автомобил на старо, нали не гледате само годината на производство, а разчитате и да е на по-малко километри? Е, точно тук тая класация дава отговор на вечния въпрос какво да вземем, за да е здраво и да очакваме малко проблеми. Защото отваряме мобилебг примерно и виждаме, че се предлагат едни и същи автомбили на едни и същи цени, но на различни километри. Защо? Защото *** решил, че трябва да продава автомобила си не според амортизацията, а според това, кога е купен. А ако е каран като такси и за две години е минал 150 000 км, трябва ли да бъде предпочетен пред автомобил на 4 години и 50 000 км? Ето такива отговори дава тая класация. Защото надеждността на един автомобил зависи не само от възрастта, а и от изминатите километри. Точно затова в тая класация на челните места обикновено са автомобили на малко години, въпреки че тия на повечко години сравнени с конглокенти на същата възраст може да са по-надеждни. По-надеждни обаче спрямо автомобили-връстници, а не спрямо два пъти по-млади автомобили примерно, но на същите километри. Когато човек отиде да купува автомобил, той търси най-добрата покупка, а там вече се отчита не само изминатите километри, а и възраста на автомобила. Просто е. Автомобил на 7-8 години стоял на паркинга и минал 50 000 км примерно ( да кажем Ярис от 2006-2007 година) може а е в по-лошо техническо състояние от едно Поло на 3 години, също изминало 50 000 км. Най-малкото Слънцето през лятото и студа през зимата са оказали влияния на ремъци, уплътнения, спирачки, спирачни маркучи, разни течности и тръбопроводи, уплътнения, ръжда и така нататък. Тогава кое ще предпочетете Поло на 3 години и 50 000 км или Ярис на 7 години и 50 000 км? Отговорете честно на въпроса, а не с предубеждението, че Тойота е по-добра. Да, може да е по-добра, ако двата автомобила са на еднаква възраст и еднакво изминати километри, но може да е доста по-зле, ако километрите са малко, а годинките много. Те затова и по-новите модели са в челните места на класациите. Защото с възрастта проверяваните автомобили дават повече дефекти, отколкото ако автомобила е на по-малко години и същите километри. Логично е нали? Така че преди да критикувате нещо, вникнете в това нещо, за да разберете мотивите. Защото в тая класация ясно се вижда, че Мазда 2 винаги е в челото и не германците са виновни за слабото представяне на някои марки. Обаче колкото един автомобил е по-далече от годината на излизане на пазара, толкова повече стари екземпляри на малко километри има, които и свалят тоя автомобил надолу в класацията. Като всяка класация и тая си има своите недостатъци, като например тоя, че се осредняват резултатите на даден модел за няколко години на производство и реално ако се разчита на тая класация, ще трябва да се вземат предвид, че данните са някакви средни и най-много отговарят на автомобилите, произведени някъде по средата на жизнения цикъл. Но понеже автомобилите се подобряват или променят постоянно по време на производство, то може да се окаже, че автомобил произведен лятото на 2010 е по-лош от автомобил, произведен зимата на 2009. Но която и класация да вземем под внимание, тя няма как да даде отчет за качеството и надеждността на всяка бройка от произвеждания модел. Значи замисъла на тая класация е *** искаш автомобил на 100 000 км, гледаш кой модел е добър за тия километри, ако толкова държиш на пробега и ако вярваш, че той не е манипулиран от търгаша. Искаш автомобил на 7 години, гледаш друга класация. Обаче там никой не отчита факта, че един автомобил на 7 години може да е минал 50 000, а може и 500 000 км. Това е от мен и стига с тия негативни мнения относно всичко и всички.
  • #39
    Разбирача ( преди 10 години )
    мале що го няма опел бе, аз толкова се хвалих на приятелите ми че опел е много надежден щото нямаше с кво друго да го похваля и глей кво стана няма нито един опел в класацията за НАДЕЖДНОСТ. много ми е тъпо баси, сега с какво да си фукам астрата 98 година. ей сега ще ме спукат от базици. мале много ми е тъпо..
  • #38
    знаещ ( преди 10 години )
    Ахахахаха, вурстовете толкова са е закъсали, че почнаха да правят смешки с класациите за качество. Феновете им ще си направят поредната душевна ч?кия с лъжливата класация, а останалите, които действително се интересуват от коли и източника им на информация не е АБ, само ще се смеят.
  • #37
    xo-xo ( преди 10 години )
    Germaniq izbrala :D :D koi sa tiq ta da izbirat nai-nadejdni avtomobili lujci !! vsi4ki gi vidqhme kak izlugaha za avtomobil na godinata :D taq klasaciq nqma gramm istina
  • #36
    Кибик ( преди 10 години )
    За българския читател най важна е категория 100,000 - 150,000 км защото всички автомобили "нов внос" са на такива километри. :)
  • #35
    Разбирачите ( преди 10 години )
    Само да ви светна аз вас, пишете си колкото искате плюйте на воля да ви "пресъхнат пръстите" все разбирате все недоволни , а колко от вас са имали възможност да се качат в кола за над 70 000 лв.... но Ганъо е велик във всички теми насоки посоки а бе луда работа...
  • #34
    подозрителен ( преди 10 години )
    Абе и на тея ли им умря ***,че почнаха толкова много да си хвалят ***.Ама то да ги похвалят малко по-умерено,а те направо са се оляли този път.Даже самите немци няма да им повярват на простотиите,които са изписали и класацията,която са сътворили.Да не говорим,че класовете изобщо не съвпадат и са един тюрлю-гювеч,но и най-голямата смешка е както някой преди мен са забелязали,че няма как кола на 50 000 км.да бъде НЕнадеждна,а на 100 000 км.изведнъж да се превърне в надеждна.
  • #33
    ebagooooooooo ( преди 10 години )
    Аз само да питам !Как един автомобил ще бъде НЕ НАДЕЖДЕН до 50 000 и на 100 000 изведнъж ще стане надежден ?????Ама много ми не е ясно!Да беше обратното да ама да си болен и недъгав до 30 год. и като станеш на 50 год. да си супермен ???????/
fallback
Последни