Няма съмнение, че досега именно Porsche доминира в този сегмент, далеч пред другите. Предлагаме ви едно сравнение между базисните показатели на Audi R8 и Porsche 911 Carrera, направено от немският Auto Bild.
Да започнем с техническите данни:
Двигателят при Audi R8 е разположен в средата, а предаването на движението е към четирите колела (Quattro). За Audi, R8 е първият сериен модел при който двигателят е разположен по средата на рамата. Това решение е взето от концепцията Le Mans. Осем цилиндровият двигател има обем 4.2 литра и директно впръскване на горивото. От скоростната кутия чрез кардан преминаващ през маслена вана движението се предава към диференциала на предната ос. Тук въртящият момент се разделя към предните и задни колела.
При оптимални условия на пътя към предните колела се разпределя само 10% от движещия момент. При нужда обаче, например приплъзване на задните колела, до 35% от движещия момент може да бъде разпределен към предната ос. Задният диференциал е самозаключващ се, електронно регулиран.
При Porsche 911 Carrera 4S двигателят е разположен отзад, при версия S има обем 3.8 литра и мощност 261 kW. Задвижването е също 4х4. Към предните колела може да бъде изпратен до 40% от въртящия момент.
При този тип автомобили основният въпрос е: кой е по-бърз? Тук се сблъскваме с първата изненада. Макар да има по-висока мощност с 48 kW, Audi R8 не е толкова категорично пред Porsche 911 Carrera 4S. Ускорението от 0 до 200 км/час измерено от Auto Bild, показва 15.5 секунди за Audi и 16.0 секунди за Porsche.
Втората изненада идва при меренето на максималната скорост. Макар според данните на производителите тя да е с 13 км/час в полза на R8, при независимото измерване за теста на Auto Bild, моделът на Audi не успява да я постигне, като покорява „само” 295 км/час. Обратно, Porsche Carrera 911 4S превишава обявената от производителите максимална скорост и достига 294 км/час. Дали за толкова малка разлика си е струвало да се добавят още два цилиндъра и 48 kW допълнителна мощност?
Още повече, че след изминати 250 км по немските магистрали на пълна газ, двата автомобила показват доста различен разход на гориво. Audi R8 изразходва с 6 литра повече от Porsche – 54 .литра срещу 48 литра. Такава разлика, при това само за 250 км, не е малка, нали?
За сметка на това обаче, утеха за собствениците на R8 може да бъде фактът, че благодарение на по-добрата аеродинамика, автомобилът стой на пътя при високи скорости доста по-стабилно от Carrera 4S. Наред с това аудито предлага по-добър комфорт при по-лоша повърхност на пътя.
При изпитанията на пистата EuroSpeedway, която е с дължина 4.5 км и предлага 14 завоя, както и най-дълъг прав участък от 648 м, предимствата на R8 са доста по-видими. Максималната скорост постигната на правия участък достига 225 км/час за R8 и 222.2 км/час за Carrera. За една обиколка на аудито са нужни 2.0352 минути, а на поршето 2.0578. Две секунди за една обиколка на пистата са доста.
Ето сега и резултатите отбелязани при изпитанията на двата автомобила за динамични характеристики, от специалистите на Auto Bild: