IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Peugeot 2008 ще върви на въздух

Френската компания ще внедри в модела системата HYbrid Air

Peugeot 2008 ще върви на въздух

Следващото поколение на Peugeot 2008 ще разполага със системата за задвижване Hybrid Air, която използва сгъстен въздух вместо електромотор, съобщиха от френския производител. Моделът ще бъде готов през 2016 година.
Peugeot 2008 ще върви на въздух
Снимка: PSA

HYbrid Air беше представена от алианса PSA Peugeot Citroen в началото на 2013 година, когато бе обявено, че технологията ще бъде внедрявана в бъдещите автомобили от сегменти В и С на алианса. Сега от компанията съобщиха, че първият такъв модел ще бъде следващото поколение 2008, което очакваме след около две години.

Технологията HYbrid Air, също като всяка друга хибридна система, комбинира две енергии. С случая това са 3-цилиндров бензинов двигател и сгъстен въздух, генериран от възстановяването на енергията при спиране или намаляване на скоростта.

Системата е съставена от резервоар с високо налягане в централния тунел, резервоар с ниско налягане при задната ос и ансамбъл двигател/помпа монтиран при трансмисията. Налични са три експлоатационни режима: Въздух (ZEV), Бензин и Комбиниран. 

При тестови прототипи, базирани на компактните модели Citroën C3 / Peugeot 208, технологията Hybrid Air е показала средно потребление на гориво от малко над 2 л/100 км. Вредните емисии СО2 са под 50 г/км.

Тагове: peugeot 2008 hybrid air
0 от 500
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    PLUG IN хибридите са друга тема , тук вероятно говорим за конглокент на т.н. меки хибриди , тоест енергията събрана при спирането се използва при тръгването , а останалото си го върши ДВГ . Не мога да ам данни за КПД в момента , но със сигурност е по-високо от това на генератор-батерия-ел.мотор , колкото до бутилките - едва ли са много големи а и съвременните композитни материали с въглеродни нишки са способни да издържат на много високи налягания при ниска маса, тези използвани от ТАТА ...
  • #12
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    ...например са с налягане 4500 psi. Компресорът също е интересен , но все пак камионите и автобусите също използват сгъстен въздух . Колкото го превръщането на налягането в движение - това може да стане дори и чрез вкарване на въздух под налягане в самият ДВГ , и чрез допълнителен газов двигател
  • #11
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    И аз съм за дизелов модел в С-сегмента. Разходът е аналогичен, но всичко е по-надеждно. А на мен това ми трябва, безпроблемност на пътя.
  • #10
    18 rate up comment 4 rate down comment
    фолк с ваген ( преди 10 години )
    "не знам как са елиминирали тежките бутилки за въздуха" - отдавна има на пазара торби за сгъстен въздух, които са свръх леки и е невъзможно да гръмнат като бутилка, само се късат. Верно че са доста скъпи, ама предполагам, че в тая кола точно такива ще използват. Като цяло с две ръце подкрепям технологията, защото е възможно най-екологичната, а сгъстен въздух можеш да си заредиш от всеки камион ако ти свърши горивото, ако се наложи може и с крачната помпа да заредиш :)
  • #9
    6 rate up comment 0 rate down comment
    karacho ( преди 10 години )
    Google/aircar
  • #8
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Би ли дал източник за по-голямото КПД и колко е в действителност.Много компании са екпериментирали,но май никой не е успял да направи нещо,което си заслужава.В случая не знам как са елиминирали тежките бутилки за въздуха и как са направили компресора да работи с минимални загуби и да предава енергията върху колелата пак са малки загуби.От какъв тип е компресора е също доста интересно.Недостатък е,че енергията може да се получава само при движение.При хибридите на то можеш да ползваш контакта.
  • #7
    17 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    идеята е елегантно проста , преди време ТАТА а и доколкото знам и доста други експерементираха с двигатели задвижвани от сгъстен въздух .Защо да използваш сложни , скъпи , и замърсяващи природата батерии , генератори и електромотори , когато една бутилка със сгъстен въздух може да върши подобна работа , при това с много по-високо КПД
  • #6
    24 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    този разход на голфа е според експертите от ADAC, нали?
  • #5
    38 rate up comment 4 rate down comment
    longjohn ( преди 10 години )
    Е Golf-a ако не е какво ще е? То Golf-a си е отделен сегмент, той целия е един сегмент.
  • #4
    8 rate up comment 28 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Golf 1.6 TDI 110 hp. BlueMotion 3.2/100