IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Opel представи нов двигател с три цилиндъра

Агрегатът, доставящ 90 или 115 к.с., дебютира при мъника ADAM

Opel представи нов двигател с три цилиндъра

Германският производител Opel продължава да следва своя план за пълно обновяване на гамата си от двигатели. След новоразработените 1.6 Ecotec Turbo и 1.6 CDTI, които се появиха през миналата година, компанията представи 1.0 Ecotec Turbo.
Opel представи нов двигател с три цилиндъра
ADAM. Снимка: Opel

Агрегатът с "джобен" формат, както го наричат в Opel, ще се появи най-напред на борда на модела ADAM. При най-малкия автомобил на Opel той ще бъде наличен в две версии на мощността - 90 или 115 к.с. И двете разполагат с въртящ момент от 166 Нм, налични още от 1,800 об./мин.

Изцяло алуминиевият двигател с три цилиндъра е оборудван с директно впръскване на горивото, като е разработен в Международния технически развоен център на фирмата в Рюселсхайм, Германия. Той се съчетава с нова механична трансмисия с 6 степени, която е с 30 процента по-лека от старата.

Двигателят работи с предлагана стандартно система старт/стоп, като при версията с 90 к.с. изразходва средно по 4.3 л/100 км. Нивата на емисии СО2 са 99 г/км.

„При разработването на този малък двигател ние си поставихме за цел не само да намалим разхода на гориво и емисиите на CO2. Искахме да покажем, че един трицилиндров мотор може да бъде хармоничен и балансиран като четирицилиндров и дори повече от това, отбелязва д-р Матиас Алт, главен инженер на отдела за малки двигатели на Opel. - Работихме много по въпросите на баланса, шума и вибрациите, които са типични за конвенционалните трицилиндрови двигатели и сме уверени, че клиентите на ADAM ще останат изненадани от резултата. Това е много приятен трицилиндров агрегат, който не прави компромиси с удоволствието от шофирането.”

Задвижваните с новия 1.0 Ecotec Turbo с директно впръскване версии на Opel ADAM ще се предлагат на клиенти от края на пролетта на 2014 година, а производството ще започне през лятото. Премиерата на двигателя ще се състои в Женева.

0 от 500