IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Opel представи нов двигател с три цилиндъра

Агрегатът, доставящ 90 или 115 к.с., дебютира при мъника ADAM

Opel представи нов двигател с три цилиндъра

Германският производител Opel продължава да следва своя план за пълно обновяване на гамата си от двигатели. След новоразработените 1.6 Ecotec Turbo и 1.6 CDTI, които се появиха през миналата година, компанията представи 1.0 Ecotec Turbo.
Opel представи нов двигател с три цилиндъра
ADAM. Снимка: Opel

Агрегатът с "джобен" формат, както го наричат в Opel, ще се появи най-напред на борда на модела ADAM. При най-малкия автомобил на Opel той ще бъде наличен в две версии на мощността - 90 или 115 к.с. И двете разполагат с въртящ момент от 166 Нм, налични още от 1,800 об./мин.

Изцяло алуминиевият двигател с три цилиндъра е оборудван с директно впръскване на горивото, като е разработен в Международния технически развоен център на фирмата в Рюселсхайм, Германия. Той се съчетава с нова механична трансмисия с 6 степени, която е с 30 процента по-лека от старата.

Двигателят работи с предлагана стандартно система старт/стоп, като при версията с 90 к.с. изразходва средно по 4.3 л/100 км. Нивата на емисии СО2 са 99 г/км.

„При разработването на този малък двигател ние си поставихме за цел не само да намалим разхода на гориво и емисиите на CO2. Искахме да покажем, че един трицилиндров мотор може да бъде хармоничен и балансиран като четирицилиндров и дори повече от това, отбелязва д-р Матиас Алт, главен инженер на отдела за малки двигатели на Opel. - Работихме много по въпросите на баланса, шума и вибрациите, които са типични за конвенционалните трицилиндрови двигатели и сме уверени, че клиентите на ADAM ще останат изненадани от резултата. Това е много приятен трицилиндров агрегат, който не прави компромиси с удоволствието от шофирането.”

Задвижваните с новия 1.0 Ecotec Turbo с директно впръскване версии на Opel ADAM ще се предлагат на клиенти от края на пролетта на 2014 година, а производството ще започне през лятото. Премиерата на двигателя ще се състои в Женева.

0 от 500
  • #19
    1 rate up comment 2 rate down comment
    wheelsmaster ( преди 11 години )
    Този двигател на Нисан е предназначен за състезания. Какво пак се бъзикате с Форд? Може ли да сравняваш двигател за състезателен автомобил с такъв за шосеен автомобил. Тук пишат само .
  • #18
    0 rate up comment 2 rate down comment
    бъчваря ( преди 11 години )
    Аз пак се радвам, че точно моята кола бе обявена за най-добрата като надеждност в класа си. То не е за сефте де. ADAC две години наред я поставяше на първо място като надеждност. А Фиеста и Fusion при 10-11 годишните автомобили при TuV 2014 също са в топ 10. Някои хора просто не са си пили хапчетата в неделя и се пенят без нуцда. Ами изпийте си хапчетата де!
  • #17
    0 rate up comment 2 rate down comment
    бъчваря ( преди 11 години )
    Момчета, купети си последния AMS за да видите какво пишат за Форд. направо се кефя, как някои хора с пяна на устата не могат да обяснят защо не трябва да купуваме Форд :)
  • #16
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    97 кг. срещу 40 кг. Тъжно, но истина. Форд са някъде около каменната ера в автомобилостроенето.
  • #15
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Къде точно "твърдят" такива неща, бе гайдо проста? Виж рейтинга за надеждност в AutoExpress на Nissan и Ford и се насери от яд. Ford са с възможно най-ниския рейтинг изобщо. Няма такива ***, честно!
  • #14
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Хенри - Бай Форд ( преди 11 години )
    Иначе много хора пък твърдят и се оплакват от безизвестните *** на Нисан. Все пак не ги виждам въобще да фигурират в някои топ класации. То от едни дръпнати човечета, взаимстващи от Тойота друго какво да се очаква.
  • #13
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Хенри - Бай Форд ( преди 11 години )
    Аз знам, че са нарезали на струг такъв пиклив двигател и не знам какво се гордеете от това, при положение, че не му виждам наградите за иновация, или примерно Двигател на годината хахахахаха
  • #12
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Обясняваш се като ученичка. Пуснаха ти линк. Има ли такъв двигател- има. Затапиха ли те? Както никога до сега. Баста, ***!
  • #11
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Чевролед ( преди 11 години )
    Тия 40 кг. двигатели са като носни кърпички, влизаш в критични и ламарината наречена цилиндър се разтопява за секунди. Нещо като новите F1 двигатели 1.6 V6 - подходящи за еднократна употреба. 1 състезание и са аут.
  • #10
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Хенри - Бай Форд ( преди 11 години )
    Добре, че беше Форд за да видят хората, че на нормална кола може безпроблемно да се задвижва с 1.0 трицилиндров мотор. Не случайно са 2 години подред е двигател на годината. И след представянето му, марки като БМВ, VW, Рено, Опел (поне за тези се сещам) започнаха да използват принципа - "малка кубатура + 3 цилиндъра + турбо). А пък вие япончета можете да благодарите на Форд, че ви показа как се правят коли, защото тази година на 16 юни Форд правят 111г. от създаването. Вашите марки на колко са?