IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota крачи към пореден рекорд

Стреми се към оперативна печалба от 17,4 млрд. евро за фискалната година, приключваща в края на март

Toyota крачи към пореден рекорд

Toyota крачи към пореден рекорд
Снимка: Ройтерс

Японският автомобилен концерн Toyota не може да бъде забавен по своя път към рекордите. След като най-големият производител на автомобили в света произведе през миналата година повече от десет милиона коли за първи път, сега и за финансовата 2013/2014 г. се задават рекордни печалби.

Лидерът в промишлеността повиши след приключването на борсовата сесия в Токио прогнозата си за приходите и сега се стреми към оперативна печалба от 2,4 трлн. йени (17,4 млрд. евро). Преди това групата очакваше печалба от 2,2 трлн. йени. Това би било ръст от девет на сто, а също и рекорд, който ще надмине постигнатото преди глобалната финансова криза ниво, предава Bloomberg.

Причината за успеха са слабата йена и намаляването на разходите. Под черта Toyota очаква печалба в размер на 1,9 трлн. йени вместо предварително очакваните 1,6 трлн. йени. През първите девет месеца на текущата фискална година, която приключва на 31-и март, нетната печалба нараства бързо със 135,4% до 1,5 трлн. йени.

През третото тримесечие в периода октомври - декември Toyota изненада с по-голяма печалба, отколкото анализаторите очакваха. Оперативната печалба възлезе на еквивалента на около 4,4 милиарда евро - почти пет пъти повече от предходната година.

Volkswagen постигна през 2012 г. печалба от над 20 млрд. евро. През изминалата година тази стойност не бе достигната -  след девет месеца печалбата бе 7 млрд. евро.

През 2013 г. Toyota защити за втора поредна година водещата си позиция и продаде 9,98 млн. коли, като произведе повече от 10 милиона превозни средства за първи път в историята си. През 2014 г. компанията ще създаде 10,32 милиона превозни средства. Въпреки това GM и VW обявиха война на японците и се стремят да ги изпреварят. Конкурентите отчитат през миналата година малко по-динамичен ръст: GM увеличи продажбите си с четири процента, а VW – с около пет на сто повече, отколкото през 2012 година.

Така битката за лидерското място в глобалната авто лига е оспорвана, колкото никога досега. Титлата „най-голям производител на автомобили в света” е била притежание на GM 77 години, след което през 2007 г. компанията влезе в дълбока криза, която я доведе дори до фалит.

В периода между 2008 до 2010 г. японският концерн бе лидер, но след това настъпиха многобройни сервизни акции и природните бедствия в Япония, което се отрази както на производството, така и на продажбите. Това бе добре дошло за GM, които се завърнаха на лидерското място през 2011 г. През миналата година обаче Toyota отвърна на удара и отново си осигури пол-позишъна, който обаче влезе в полезрението и на Volkswagen.

Йената е загубила около девет процента от стойността си спрямо долара през текущата фискална година за Toyota. С това автомобилите на японците стават по-евтини в чужбина. Спадът на валутата се дължи на изключително хлабавата парична политика и по-нататъшната обширна подкрепа за конюнктурата от страна на правителството в Токио. По този начин трябва да бъде преборена и дефлацията, която парализира страната в продължение на години.

На борсата в Токио обаче акциите на компанията се обезцениха с 5,7 на сто. Но и целият бенчмарк спадна значително - Nikkei се сви с над 4% днес, или с около 600 пункта.

Още икономически новини за автомобили четете в Investor.bg

0 от 500
  • #11
    6 rate up comment 7 rate down comment
    bosch ( преди 11 години )
    живея на 10км от Щутгарт и всеки ден минавам покрай 3 от 6-те завода на БОШ Много висок стандарт имат работниците от заводите Като гледам паркингите,си мисля дали не са автокъщи на Мерцедес ама от новите и по скъпи модели.Впрочем миналата седмица излезе класация на най добрите немски фирми - 7 място за БОШ.............
  • #10
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Cenitell, само в хибридите на Тойота има над 200 патента. Смятай! Какъв Бош ми приказваш! Те в момента са една изпадаща компания с изнесено производство в Китай. Между хибрида на Порше, който го е измислил и японските общото е само името и нищо друго. Все едно да сравняваме вятърна мелница с ветрогенератор. Принципа, че се въртят от вятър перки е един и същ и нищо повече. Не искам да изпадам в подробности, защото измислените неща в автомобилостроенето от японците са хиляди.Напиши Toyota TPS само
  • #9
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Заменям моето Поло за Камри. :)
  • #8
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Cenitell ( преди 11 години )
    Анонимен, освен менаничните, всички електронни устройства-ЦПУ за запалването, АБС, системите за контрол на сцеплението и стабилността, хибрида,водородните клетки и и др. са изобретени предимно от немски фирми (Бош), но на японците дължим доразработването им, реализирането на много патентовани ,но пък и зарязани поради нуждата от допълнително разработване на съпътстващи с-ми с оглед реализацията им.
  • #7
    5 rate up comment 15 rate down comment
    Лападуха Едрохуйова ( преди 11 години )
    Както казваше един бакшиш, те хората често се преебват та и тука така, подвдени от лъскавите пластмаси и ниските цени после реват пред сервизите
  • #6
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Не съм съгласен. Тойота за пример има множество патенти в модерните технологии. Примерно хибридната система на Тойота се ползва под лиценз в Мазда и ако не се лъжа Форд. В съвремието ни новостите идват от Япония. Говориш прекалено в миналото,когато чисто механически системи бяха изобретени от европейци, но електроника, модерни хибриди,ел.автомобили,водородни - всичко идва от Япония и САЩ.
  • #5
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Cenitell ( преди 11 години )
    Повечето новости идват от европейците, но японците бързо ги подобряват и въвеждат,а същевременно комбинират наличните устройства и им придават нови възможности.И това всичко с пословичната упоритост,скромност и недостижима надежност! Японското от години е синоним на качество.
  • #4
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Дифорс Валвматиков ( преди 11 години )
    Не мога да разбера защо някой не харесва, че му пожелавам 17 млрд евро печалба, може би защото мрази всичко, вероятно и себе си!
  • #3
    21 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Toyota за разлика от МакДоналдс са фактор в авто-индустрията и всички я следват,а не тя другите. Най-модерните технологии са на Тойота и дори германците от БМВ го разбраха и се съюзиха с Тойота.
  • #2
    10 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    То и един Макдоналдс прави по голям оборот на ден от един изискан ресторант с добра кухня, щото Макдонадс са фактор в храненето но не и в кулинарията, нали така?