IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota крачи към пореден рекорд

Стреми се към оперативна печалба от 17,4 млрд. евро за фискалната година, приключваща в края на март

Toyota крачи към пореден рекорд

Toyota крачи към пореден рекорд
Снимка: Ройтерс

Японският автомобилен концерн Toyota не може да бъде забавен по своя път към рекордите. След като най-големият производител на автомобили в света произведе през миналата година повече от десет милиона коли за първи път, сега и за финансовата 2013/2014 г. се задават рекордни печалби.

Лидерът в промишлеността повиши след приключването на борсовата сесия в Токио прогнозата си за приходите и сега се стреми към оперативна печалба от 2,4 трлн. йени (17,4 млрд. евро). Преди това групата очакваше печалба от 2,2 трлн. йени. Това би било ръст от девет на сто, а също и рекорд, който ще надмине постигнатото преди глобалната финансова криза ниво, предава Bloomberg.

Причината за успеха са слабата йена и намаляването на разходите. Под черта Toyota очаква печалба в размер на 1,9 трлн. йени вместо предварително очакваните 1,6 трлн. йени. През първите девет месеца на текущата фискална година, която приключва на 31-и март, нетната печалба нараства бързо със 135,4% до 1,5 трлн. йени.

През третото тримесечие в периода октомври - декември Toyota изненада с по-голяма печалба, отколкото анализаторите очакваха. Оперативната печалба възлезе на еквивалента на около 4,4 милиарда евро - почти пет пъти повече от предходната година.

Volkswagen постигна през 2012 г. печалба от над 20 млрд. евро. През изминалата година тази стойност не бе достигната -  след девет месеца печалбата бе 7 млрд. евро.

През 2013 г. Toyota защити за втора поредна година водещата си позиция и продаде 9,98 млн. коли, като произведе повече от 10 милиона превозни средства за първи път в историята си. През 2014 г. компанията ще създаде 10,32 милиона превозни средства. Въпреки това GM и VW обявиха война на японците и се стремят да ги изпреварят. Конкурентите отчитат през миналата година малко по-динамичен ръст: GM увеличи продажбите си с четири процента, а VW – с около пет на сто повече, отколкото през 2012 година.

Така битката за лидерското място в глобалната авто лига е оспорвана, колкото никога досега. Титлата „най-голям производител на автомобили в света” е била притежание на GM 77 години, след което през 2007 г. компанията влезе в дълбока криза, която я доведе дори до фалит.

В периода между 2008 до 2010 г. японският концерн бе лидер, но след това настъпиха многобройни сервизни акции и природните бедствия в Япония, което се отрази както на производството, така и на продажбите. Това бе добре дошло за GM, които се завърнаха на лидерското място през 2011 г. През миналата година обаче Toyota отвърна на удара и отново си осигури пол-позишъна, който обаче влезе в полезрението и на Volkswagen.

Йената е загубила около девет процента от стойността си спрямо долара през текущата фискална година за Toyota. С това автомобилите на японците стават по-евтини в чужбина. Спадът на валутата се дължи на изключително хлабавата парична политика и по-нататъшната обширна подкрепа за конюнктурата от страна на правителството в Токио. По този начин трябва да бъде преборена и дефлацията, която парализира страната в продължение на години.

На борсата в Токио обаче акциите на компанията се обезцениха с 5,7 на сто. Но и целият бенчмарк спадна значително - Nikkei се сви с над 4% днес, или с около 600 пункта.

Още икономически новини за автомобили четете в Investor.bg

0 от 500
  • #21
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Грешиш драматично. Изобщо не сме едно и също лице и изобщо не съм фен на VW. Това са едни скучни, технологично не иновативни и като цяло много посредствени коли, но иначе със страхотен маркетингов и рекламен екип. Почти толкова добър, колкото и този на Тойота и Мицубиши.
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Вагенското фенче всички японски коли нови си е купило и от всички се е разочаровало - голям *** е милото хахахахаха
  • #19
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Карам чисто нова, от магазина купена, японска кола, която за разлика от повечето модели на Тойота, е произведена наистина в Япония. И мога да кажа на феновете на японското автомобилостроене, че надеждността и качествата на японските коли, са като *** на комара - всички сме слушали за нея, но никой не я е виждал!!! Това е! Ако искате вярвайте, ако искате недейте, ръснете се с 40 хилки за една японка, и после пак ще си говорим. Това не е кола, а ПАРОДИЯ на 4 колела.
  • #18
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Вагенското фенче го затапиха на тема коли и вече почна за делфини да приказва - смяяяях - жалка жвабска пропаганда за пореден път
  • #17
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Проблемите с електрониката на Тойота започнаха когато взеха да вграждат системи на Бош в колите си.
  • #16
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимно и точно ( преди 11 години )
    Изборът на Голф бе на група журналисти,а не на специалисти или на самите японски потребители.
  • #15
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Тойота са най-големият, най-иноватовният, най-технологичният и най-богат автопроизводител. Това е ФАКТ, ВАГончо! Това какво карат селските ббекове е без значение на фона на финансовите резултати.
  • #14
    7 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Немските коли изцяло се правят в Германия, а японските в Турция, Индонезия, Афганистан, Шри Ланка, Бангладеж, о-в Мадагаскар, изобщо там където има евтина работна ръка! И после ускорявали от само себе си, въздушните им възглавници се отваряли изненадващо по време на движение, спирачките ив не работели, воланите им недозавивали, бръкми отвсякъде!
  • #13
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ей го на завода на Бош в Щутгарт. Голяма завод, голям паркинг, много работници, а то административна сграда само, като гледам. Гледам табели и на други фирми има и много вероятно е те да държат само някой етаж:https://***.google.de/maps/preview/@48.814664,9.171438,3a,75y,90t/data=!3m5!1e2!3m3!1s5837254!2e1!3e10?hl=en
  • #12
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Аре стига лъга бе! Дай адресите на трите завода да ги видим! Или поне, като координати на мапса да ги видим! Най-вероятно не говориш за фабрики, а за административни сгради и разни отдели по развойна дейност. Аз пък живея в Мюнхен. Тук са им централните офиси на Бош и Сименс. Имам познати, които работят и хич положението не е добро, както се мъчиш да внушиш. Преди години, когато се изнасяха съкратиха около 5000 само в Мчнхен и над 20 000 в цяла Германия. Чети немска преса драги!