IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Индийски коли на краш тест

Независима организация провери безопасността на 6 коли, предназначени за този пазар

Индийски коли на краш тест

Независимата организация Global NCAP направи първи по рода си краш тест на автомобили, предназначени за пазара на Индия. Резултатите са повече от плачевни, а заключението на експертите гласи, че изпитаните возила изостават с поне 20 години по отношение на безопасността, която предлагат.
Индийски коли на краш тест
Tata Nano

Тестът, който е стандартен и представлява удар в стена със скорост 64 км/час, е приложен на общо 6 нови коли. Това са Suzuki-Maruti Alto 800, Tata Nano, Ford Figo, Hyundai i10, Volkswagen Polo и Volkswagen Polo (фейслифт), чийто общи продажби представляват над 20% от пазара на коли в Индия.

Пет от автомобилите напускат краш теста с нула звездички за защита на възрастните в купето. Една от причините е, че в базовото им оборудване липсват въздушни възглавници.

Най-зле се представя Tata Nano, но като цяло всички изпитани автомобили показват сериозни недостатъци, които при инцидент биха довели до животозастрашаващи наранявания на пътниците в колата. Структурата на Tata Nano, Hyundai i10 и Suzuki-Maruti Alto 800 е толкова калпава, че дори да бъдат оборудвани с въздушни възглавници, няма да могат да бъдат наречени безопасни.
Индийски коли на краш тест
Индийски коли на краш тест
Единствените автомобили, които показват горе-долу задоволителен резултат са Ford Figo и Volkswagen Polo. Те също имат нула звездички за защита на възрастните в купето, но структурата им е определена като "стабилна". Казано иначе, ако Figo и Polo бъдат оборудвани с въздушни възглавници, ще получат звездички от Global NCAP.

Volkswagen вече предприе мерки в тази посока, като пусна на пазара в Индия обновена версия на своето Polo. Тя разполага с две въздушни възглавници още в базовото си оборудване, като при тестовете на Global NCAP заслужи четири звездички.

"Всички коли без обновеното Polo не биха успели да преминат теста, дори ако ударът в стената е с 56 км/час. Те изостават с поне 20 години по отношение на безопасността, която предлагат", категорични са експертите.
Индийски коли на краш тест
Suzuki-Maruti Alto 800
Индийски коли на краш тест
Hyundai i10
Индийски коли на краш тест
Ford Figo
Индийски коли на краш тест
Volkswagen Polo
Индийски коли на краш тест
Volkswagen Polo (фейслифт)

Снимки:
Global NCAP

Тагове: global ncap
0 от 500
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    Фиестата и Полото са най-здрави. Тестовете обаче са малко фалшиви. При положение, че даден автомобил не разполага с еърбег стандартно, то по презумция получава нули. Тогава защо ги тестват? "Структурата на Tata Nano, Hyundai i10 и Suzuki-Maruti Alto 800 е толкова калпава, че дори да бъдат оборудвани с въздушни възглавници, няма да могат да бъдат наречени безопасни." -no coment.
  • #6
    12 rate up comment 1 rate down comment
    b.b. ( преди 10 години )
    Какво ще издуха Хюндая!? Най-много да издуха супата! Не виждаш ли, че предните колонки на Хюндая и Сузукито са деформирани!? Като вратите им са тръгнали да се отварят! На следващите коли колонките не са пречупени и вратите им са затворени. Така трябва да бъде. Господи какво хора пишат коментари в този сайт! И същите тези хора оревават орталъка, че Хюндай били голяма работа. Не знам каква работа са Хюндай, но от изказването ти лъха тотална некомпетентност, а така олеква и защитата ти за Хюндай.
  • #5
    12 rate up comment 2 rate down comment
    страничен наблюдател ( преди 10 години )
    О, ADAC са участвали в теста? Дооообре!
  • #4
    5 rate up comment 10 rate down comment
    Муа ( преди 10 години )
    Хюндая му трябва само едни ербег и ще издуха всички.От снимките се вижда много по големите деформаций по купетата,врати,колони,тавани прагове и др.Но като гледам лепенките АDAC е напълно нормално вече отново голф да е най-найАз карам пежо някой да не каже че съм фен на една или друга марка от посочените
  • #3
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Germany ( преди 10 години )
    евала за слона.
  • #2
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Гандалф ( преди 10 години )
    VW Polo - you should not pass.....
  • #1
    38 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Тестът за Индия трябва да се прави при сблъсък със слон, не стена. Невалидни са.