IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

400 к.с. от 40-килограмов двигател

Новият DIG-T R агрегат на Nissan ще се използва в "Льо Ман"

400 к.с. от 40-килограмов двигател

Японската компания Nissan продължава да впечатлява със своите технологични достижения, най-новото от които е двигател с вътрешно горене, носещ означението DIG-T R. Той тежи едва 40 килограма, но ще задвижва състезателните машини за "Льо Ман" Nissan ZEOD RC Hybrid.
400 к.с. от 40-килограмов двигател
Трицилиндровият бензинов турбо-двигател има работен обем от 1.5 литра и може съвсем спокойно да бъде държан с невъоръжени ръце, тъй като теглото му е точно 40 килограма. Мощността, която доставя, обаче достига цели 400 к.с. А въртящият момент е равен на 380 Нм.

"Съотношението между маса и мощност е 10 к.с. на килограм, което е по-добро постижение от това при новите двигатели за Формула 1", сочи официалната информация от японската компания.

Двигателят, който развива 7500 об/мин. има и изключително компактни размери. Дължината му е едва 400 мм, височината - 500 мм, а широчината - 200 мм.

"Новият DIG-T R двигател отговаря на стандартите за ръчен багаж на повечето авиокомпании в света", шегуват се японците, като уточняват, че агрегатът е част от хибридна система за задвижване.

Болидът ZEOD RC Hybrid използва система, при която бензиновият двигател работи съвместно с електромотор, като предава въртящия момент към пътя, посредством 5-степенна скоростна кутия.

От Nissan не разкриват точните характеристики на хибридната система, като уточняват, че ZEOD RC Hybrid ще бъде първият болид в света, който може да измине пълна обиколка на пистата Сарт, задвижван само от електрическа енергия. Японската компания е първата, която ще използва двигател с три цилиндъра в голямо международно автомобилно състезание.

Натрупаният опит при разработката на новия двигател ще бъде използван и при серийните пътнически модели на Nissan.

Снимка: Nissan

Тагове: dig-t r
0 от 500
  • #14
    16 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Предполагам, че ще е по-добре от турбо двигателя 1.6 на БМВ. Поставен на Пежо 5008, след 100 000 км. беше за шлайф (справка, АутоБилд). Предполага се, че и другата продукция от Германия не е по-качествена.
  • #13
    23 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ей тея *** къртят всичко.Баси майката...Първо създадоха Годзила за да се подиграе с немските икони а сега това.В близките дни очакваме отговор на ваг които всъщност са създали извънземен двигател с отрицателно тегло произвеждащ гориво и можещ да ускори автомобила до свръхзвукова скорост.За сега го пазят в тайна и искарват моделите с разход 1,5/100за да не предизвикат революция в автомобилните среди.Ако не ми вярвате питайте Винтернкорн.-човекът с рулетката.
  • #12
    21 rate up comment 4 rate down comment
    speedart ( преди 11 години )
    Дотук добре , ще видим колко е ефективно...
  • #11
    18 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Като се появи в Note или Megane, ще стане забавно със заблудените голфаджии :)
  • #10
    26 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Германците са си германци. Те са в основата на автомобилостроенето. До тук добре. Но ако търсиш нещо надеждно и стабилно, в японското е истината.
  • #9
    24 rate up comment 11 rate down comment
    RRE ( преди 11 години )
    Едно им признавам на германците. Когато виждат, че стоката (автомобилите) не струват, плащат на местната преса да ги хвали и хоп, стават номер едно. Но май само в очите на слепите. Като гледам за 2013 дори GM са с повече продажби от тях. За Тойота не говорим. Там летвата е високо.
  • #8
    12 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Да не е мощноста с ел. двигателите равна на 400к.с. щото ако е така като е написано, означава, че от нисан са променили законите на физиката и механиката.
  • #7
    33 rate up comment 8 rate down comment
    странник ( преди 11 години )
    Ко? Нйееее! 400 при това и 380 Hm.Представям си след 3-4 години разни Микри как *** в предните стъкла на супер-дупер напомпани Вейрони и Халудита. Или некоя Дачийка как се гаври с 5 пъти по-скъп от нея Гоуф ДжиТи, абе *** са тва японците ...
  • #6
    12 rate up comment 26 rate down comment
    до Учтивия лос ( преди 11 години )
    Нисан-ите във подобни състезания ги има само на стартовата решетка,но не и на финала!Можеш сам да си провериш информацията и за прототипите LMP1,LMP2 u GT3,GTE u GTPro.***!
  • #5
    31 rate up comment 5 rate down comment
    До Учтивият Лос ( преди 11 години )
    Смешно, нали! Съгласен съм с теб. Уж германците са голяма работа, а японците ги правят за смях. Евала, брато! Добре ги насоли.