IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

400 к.с. от 40-килограмов двигател

Новият DIG-T R агрегат на Nissan ще се използва в "Льо Ман"

400 к.с. от 40-килограмов двигател

Японската компания Nissan продължава да впечатлява със своите технологични достижения, най-новото от които е двигател с вътрешно горене, носещ означението DIG-T R. Той тежи едва 40 килограма, но ще задвижва състезателните машини за "Льо Ман" Nissan ZEOD RC Hybrid.
400 к.с. от 40-килограмов двигател
Трицилиндровият бензинов турбо-двигател има работен обем от 1.5 литра и може съвсем спокойно да бъде държан с невъоръжени ръце, тъй като теглото му е точно 40 килограма. Мощността, която доставя, обаче достига цели 400 к.с. А въртящият момент е равен на 380 Нм.

"Съотношението между маса и мощност е 10 к.с. на килограм, което е по-добро постижение от това при новите двигатели за Формула 1", сочи официалната информация от японската компания.

Двигателят, който развива 7500 об/мин. има и изключително компактни размери. Дължината му е едва 400 мм, височината - 500 мм, а широчината - 200 мм.

"Новият DIG-T R двигател отговаря на стандартите за ръчен багаж на повечето авиокомпании в света", шегуват се японците, като уточняват, че агрегатът е част от хибридна система за задвижване.

Болидът ZEOD RC Hybrid използва система, при която бензиновият двигател работи съвместно с електромотор, като предава въртящия момент към пътя, посредством 5-степенна скоростна кутия.

От Nissan не разкриват точните характеристики на хибридната система, като уточняват, че ZEOD RC Hybrid ще бъде първият болид в света, който може да измине пълна обиколка на пистата Сарт, задвижван само от електрическа енергия. Японската компания е първата, която ще използва двигател с три цилиндъра в голямо международно автомобилно състезание.

Натрупаният опит при разработката на новия двигател ще бъде използван и при серийните пътнически модели на Nissan.

Снимка: Nissan

Тагове: dig-t r
0 от 500
  • #34
    22 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Да видяхме турбото. Смятай колко е малък двигателя! Баси, тия са велики!
  • #33
    5 rate up comment 0 rate down comment
    abc ( преди 11 години )
    до;анонимен ;ЗА ПЕЖО 908 ЧУВАЛ ЛИ СИ?
  • #32
    20 rate up comment 3 rate down comment
    Турбу ( преди 11 години )
    Абе, някой изобщо погледна ли другите снимки - турбото е колкото половината двигател!
  • #31
    11 rate up comment 12 rate down comment
    бъчваря ( преди 11 години )
    Така е. Форд просто толкова могат - поредни години на върха - мотор на годината. Никой и не иска повече. Защото няма повече.
  • #30
    24 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Последното изречение слага точка на спора. "Натрупаният опит при разработката на новия двигател ще бъде използван и при серийните пътнически модели на Nissan" Просто Форд толкова могат.
  • #29
    14 rate up comment 20 rate down comment
    бъчваря ( преди 11 години )
    Не може да се сравнява с Ecoboost, защото първо, той е сериен и е предвиден да задоволи истински автомобил и истински нужди на хората. Например, блокът умишлено е от ***, за по-бързо загряване. Има два охлаждащи кръга със същата цел. Дали японците са си поставили подобна цел? Трето, ангренажната верига е в маслена вана за по-дълъг живт, по-нисък шум, по-малко ***. Дали това е важно за състезателния мотор на Нисан? Четвърто, серийните мотори са изчислени да издържат стотици хиляди километри, докато тия за пистата не повече от 1-2000 км. Може някой да създаде и по-добър двигател от ecoboost в скоро време, но факт е, че еднолитровия екобуст направи няколко годинки в производство. През това време конглокенцията спи ли спи. Между другото Форд показаха версия на еднолитровия ecoboost с над 200 к.с. и то без сериозни модификации на базовото изпълнение. Не знам какво толкова са постигнали Нисан, освен да се хвалят. Има ли го серийно тоя мотор, та било то и с много по-малко конски сили? Няма го. Вместо това Рено имат един 0.9 литров мотор, който е доста под ecoboost като качества и 1.2 л. турбо мотор, който харчи бензин на поразия. Та ето това е серийното производство и на Нисан кръгла нула.
  • #28
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Какво?!?! ( преди 11 години )
    До Анонимен с коментара "Вече 12 години подред АУДИ печели Льо Ман..."Какво?!?!2009 кой спечели? А 2003?По-правилно беше да се изразиш, че от 2000 година Audi доминират на Лю Ман, но не и че 12 години само те са печилили, защото засега най-много поредни победи държи една друга немска компания Porsche, а те имат само 7 поредни победи. Та за тия 12 поредни победи на Aude незнам кога са се случили.
  • #27
    11 rate up comment 11 rate down comment
    VANKATA ( преди 11 години )
    за да сте обективни трябва да сте карали и немско и японско возилоеееее не бих си взел отново AUDI никак не е здрава, комфорта е много зле Една кола нее само двигател а савкупност от детаили и според това какво харесваш правиш своя избор Колкото до този мотор...ще е върха за сериен автомобил... :)
  • #26
    11 rate up comment 14 rate down comment
    VANKATA ( преди 11 години )
    за да сте обективни трябва да сте карали и немско и японско возилоеееее не бих си взел отново TOYOTA здрава е но комфорта е много зле Една кола нее само двигател а савкупност от детаили и според това какво харесваш правиш своя избор Колкото до този мотор...първо не е за сериен автомобил,никои не казва и от какво е изработен от където и цената сигорно ще е.... :)
  • #25
    24 rate up comment 12 rate down comment
    Чичето ( преди 11 години )
    Алди печелят ЛьоМан само и единствено защото си плащат за правила които им фаворизират дизелите. То пък оставаше 3.7 литра турбиниран дизел да е по-бавен от 3.4 литра атмосферен бензин или 2.0 литра турбиниран бензин. ЛьоМан е една абсурдна карикатура.