IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Бордът на Peugeot разчиства пътя за държавна помощ

Френското правителство и китайската Dongfeng ще се превърнат в основни акционери в компанията

Бордът на Peugeot разчиства пътя за държавна помощ

Бордът на Peugeot разчиства пътя за държавна помощ
Снимка: Ройтерс

Надзорният съвет на Peugeot Citroën одобри принципно в неделя вечерта възможно увеличение на капитала от 3 млрд. евро и по този начин даде зелена светлина за радикална промяна в структурата на собствеността, съобщава добре информиран човек, цитиран от WSJ.

„Болният“ автомобилостроител се нуждае от пари, за да осъществява жизненоважни инвестиции. С планираното набиране на капитал обаче китайският партньор Dongfeng Motor и френската държава ще се превърнат в основни акционери.

Близо пет часа членовете на Надзорния съвет на Peugeot са обсъждали в неделя финансовите планове. В края на краищата те са упълномощили главния изпълнителен директор на Peugeot Филип Варен да започне официални финансови преговори с Dongfeng и френското правителство.

На обсъждане е подложен сценарий, в който Dongfeng Motor и френското правителство ще внесат между една трета и половината от необходимия капитал за Peugeot, казват хора, запознати с преговорите.

Семейство Пежо, което е най-големият акционер на производителя на автомобили с дял от 25,4 на сто, иска да купи в планираното увеличение на капитала новоиздадени акции за стойност между 80 и 120 милиона евро и по този начин да предотврати прекомерното разреждане на дела си, твърдят информираните източници. След това компанията ще събере останалата част от необходимата сума чрез публично предлагане на акции.

При този сценарий Dongfeng, семейството Пежо и френската държава ще имат равен дял в Peugeot, допълни експертът.

След решението от неделя сега Dongfeng, френското правителство и семейството Пежо трябва да се споразумеят за специфичния обхват на капиталовото увеличение. Те трябва също така да уточнят колко точно трябва да инвестират Dongfeng и френската държава и колко голям ще е пакетът акции, които може да придобие семейство Пежо.

Някои членове на семейството, особено председателят Тиери Пежо, биха предпочели да се откажат от участието на Dongfeng и френското правителство и да наберат необходимите 3 милиарда евро изцяло чрез фондовата борса, казват хора, запознати с въпроса .

Но много мениджъри и членове на УС на Peugeot се опасяват, според вътрешна информация, че инвеститорите въпреки неотдавнашния подем на фондовия пазар не биха проявили достатъчен интерес за този голям дял - особено за компания като Peugeot, която тримесечие след тримесечие продължава да губи пари.

Говорител на Peugeot отказа да коментира евентуалното съдържание на разговора по време на заседанието на Надзорния съвет в неделя. Dongfeng също не е открита за коментар. Компанията обаче призна неотдавна, че се интересува принципно от финансово партньорство с Peugeot, но без да дава повече подробности. Двете компании работят заедно в областта на производството и маркетинга и продажбите.

Френският министър на финансите Пиер Московиси заяви в радио интервю в неделя, че правителството ще направи всичко по силите си, за да се гарантира, че Peugeot ще остане вкоренена във Франция.

През миналата седмица френският президент Франсоа Оланд обяви, че френското правителство ще има достатъчно пари, за да гарантира участието си в Peugeot, ако концернът помоли за помощ. „Когато се проведат консултациите, ние ще действаме", заяви Оланд.

Повече за случващото се в компанията вижте в материала на Bloomberg в Investor.bg

Тагове: PSA Dongfeng
0 от 500
  • #8
    2 rate up comment 9 rate down comment
    RRE ( преди 11 години )
    Хе, хе, Пежо са побеждавали 5 пъти в това състезание. А в останалите 24 състезания защо не са победители, а бе селянче невежо? И като Льоб бил победил, защо фирмата е пред фалит? Защото едното и другото НЯМАТ НИЩО ОБЩО. И за онова пежо с първия FAP филтър, не е точно така. Французите използват(ха) филтър с химически агент, който никой друг не използва, защото не е толкова ефективен и защото има кратък живот и е два пъти по-скъп от механичните FAP. Пишеше го в АутоБилд, от там го знам.
  • #7
    8 rate up comment 1 rate down comment
    чукундур ( преди 11 години )
    а, и умопомрачителната победа рекорд на Льоб на Пайкс Пийк с Пежо 208 T16!
  • #6
    17 rate up comment 2 rate down comment
    чукундур ( преди 11 години )
    1-пежо 604 - първия автомобил в европа оборудван с турбо дизелов двигател2-пежо 607 - първия автомобил с филтър за твърди частици ФАП3-3008 хибрид - първия в света автомобил с хибриден дизелов двигателТова са само някои от фактите от историята на тази славна компания...от друга страна велосипеди..мотоциклети..толкова силни модели (205 ГТИ, 206 с над 800,000 бройки, 306, 307, 406, 407..)Иначе се намират хейтъри които знаят само да плюят и лаят ама само с това ще си останете, празноглавчовци!
  • #5
    3 rate up comment 14 rate down comment
    RRE ( преди 11 години )
    Очевидно Пежо са поели по "славния" път на Ланча. Без тях света ще е по-добре, с по-малко изнервени хора.
  • #4
    5 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Бе кой купува пежо, от пежо здравата трябва да се бяга!
  • #3
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ами според мен няма лошо това една държава да подпомага на дадена фирма. Все пак тази фирма пълни на държавата хазната. Ето ПСА са втори по най-продавани коли в Европа после тези коли на ли облагат с данъци, и куп други сметки покрай един автомобил които водят до приход на държавата и още куп други неща. Всичко си е навързано
  • #2
    4 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Май по-добре да фалират.
  • #1
    11 rate up comment 5 rate down comment
    до Дошо ( преди 11 години )
    Това добре ли е или не? Или ако го прави вренското правителство за Пежо е добре, но ако го прави Меркел - зле.Няма по-подпомагани от правителствата на своите държави автопроизводители от Тойота и Хюндай.По всякакъв начин - преки инвестиции,местно законодателство,"екологични" бонуси и ред други начини за подпомагане реализацията на Тойота и най-вече Хюндай.