IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Бордът на Peugeot разчиства пътя за държавна помощ

Френското правителство и китайската Dongfeng ще се превърнат в основни акционери в компанията

Бордът на Peugeot разчиства пътя за държавна помощ

Бордът на Peugeot разчиства пътя за държавна помощ
Снимка: Ройтерс

Надзорният съвет на Peugeot Citroën одобри принципно в неделя вечерта възможно увеличение на капитала от 3 млрд. евро и по този начин даде зелена светлина за радикална промяна в структурата на собствеността, съобщава добре информиран човек, цитиран от WSJ.

„Болният“ автомобилостроител се нуждае от пари, за да осъществява жизненоважни инвестиции. С планираното набиране на капитал обаче китайският партньор Dongfeng Motor и френската държава ще се превърнат в основни акционери.

Близо пет часа членовете на Надзорния съвет на Peugeot са обсъждали в неделя финансовите планове. В края на краищата те са упълномощили главния изпълнителен директор на Peugeot Филип Варен да започне официални финансови преговори с Dongfeng и френското правителство.

На обсъждане е подложен сценарий, в който Dongfeng Motor и френското правителство ще внесат между една трета и половината от необходимия капитал за Peugeot, казват хора, запознати с преговорите.

Семейство Пежо, което е най-големият акционер на производителя на автомобили с дял от 25,4 на сто, иска да купи в планираното увеличение на капитала новоиздадени акции за стойност между 80 и 120 милиона евро и по този начин да предотврати прекомерното разреждане на дела си, твърдят информираните източници. След това компанията ще събере останалата част от необходимата сума чрез публично предлагане на акции.

При този сценарий Dongfeng, семейството Пежо и френската държава ще имат равен дял в Peugeot, допълни експертът.

След решението от неделя сега Dongfeng, френското правителство и семейството Пежо трябва да се споразумеят за специфичния обхват на капиталовото увеличение. Те трябва също така да уточнят колко точно трябва да инвестират Dongfeng и френската държава и колко голям ще е пакетът акции, които може да придобие семейство Пежо.

Някои членове на семейството, особено председателят Тиери Пежо, биха предпочели да се откажат от участието на Dongfeng и френското правителство и да наберат необходимите 3 милиарда евро изцяло чрез фондовата борса, казват хора, запознати с въпроса .

Но много мениджъри и членове на УС на Peugeot се опасяват, според вътрешна информация, че инвеститорите въпреки неотдавнашния подем на фондовия пазар не биха проявили достатъчен интерес за този голям дял - особено за компания като Peugeot, която тримесечие след тримесечие продължава да губи пари.

Говорител на Peugeot отказа да коментира евентуалното съдържание на разговора по време на заседанието на Надзорния съвет в неделя. Dongfeng също не е открита за коментар. Компанията обаче призна неотдавна, че се интересува принципно от финансово партньорство с Peugeot, но без да дава повече подробности. Двете компании работят заедно в областта на производството и маркетинга и продажбите.

Френският министър на финансите Пиер Московиси заяви в радио интервю в неделя, че правителството ще направи всичко по силите си, за да се гарантира, че Peugeot ще остане вкоренена във Франция.

През миналата седмица френският президент Франсоа Оланд обяви, че френското правителство ще има достатъчно пари, за да гарантира участието си в Peugeot, ако концернът помоли за помощ. „Когато се проведат консултациите, ние ще действаме", заяви Оланд.

Повече за случващото се в компанията вижте в материала на Bloomberg в Investor.bg

Тагове: PSA Dongfeng
0 от 500
  • #18
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Това беше най-якия виц, пежо на 540 000 км. и видиш ли доволен собственик...:))) ако го повтори няколко стотин хиляди пъти може и сам да си повярва. Това е шижофрения. Лекувай се, лек.
  • #17
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Лелее ( преди 11 години )
    Абе важно е феновете на 20-годишни бмв-та и Мерцедеси с по три пъти пренавивани километражи да са доволни и да има къде да си изливат душата.
  • #16
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    И аз карам служебно 407 2.0 hdi, дистрибутур съм и правя по много километри, от 2005 година го карам аз, вече е на 540.000 км. Вярно, по едно време като го заключвах и се смъкваше задния прозорец на една от вратите но бързо го оправиха. От към механика никаква забележка, само консумативи (масла, филтри, накладки), никога не ме е оставяла колата на пътя.Това са ми впечатленията от колата.
  • #15
    2 rate up comment 5 rate down comment
    До Пежо 307SW ( преди 11 години )
    Хубава историйка. Смени само името на фирмата, и готово- доволен клиент на Пежо. Да ти кажа ли завършека? .... и един мармот завиваше шоколад. NO COMMENT!
  • #14
    3 rate up comment 1 rate down comment
    пора ( преди 11 години )
    Да, като цена/качество са доста добре пежата - имам познат с 206-ца счупена от каране, кара я даже без масло и тая гад върви - не се чупи....но с тия малки двигатели няма как да съм им фен...
  • #13
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Пежо 307SW ( преди 11 години )
    Дойде време да сменя колата лутах се лутах семеен с дете малко. За Пежо са лоши работи се пишат по форумите не били здрави електрониката скапана само на визия го докарвали и т.н НО, колата е карам 2години вече втора ръка италианска(да махнали са филтъра *** български) 1.6HDI 90коня 2006г. сложих веднага чип до 106коня разход градско 5л извънградско ако е караш в ограничението 4л но ми е трудно да карам с ограниченията та 4.5л извънградско за 2години 40хил. минати и нямам забележки засега :)
  • #12
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Cumspiller ( преди 11 години )
    Абе какво се мотаят, да се предложат на Фолксваген да ги купи, та да си стъпят на краката!
  • #11
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Както и да е. Интересното е че има куп хора в България които казват ооо френска "***" неща. Идва едни период в който е време вече да смени старата си кола с нова втора рака разбира се. И се започва едно обикаляне по къщи и сайтове и в един момент оп се появява с някоя фреска "***" особено сега се продава много 307 втора ръка. Защото като се погледне реално на нещата може да си купиш за около 4000 лв 2004г. с доста екстри или за същите пари голф 1999г. спукан от каране. Но ние сме разбирачи:)
  • #10
    16 rate up comment 2 rate down comment
    брей ( преди 11 години )
    о тука и маркетингови стратези имало. те за т'ва ше фалират, щото не са ви питали вас в кой сектор да се развиват и на кой пазар
  • #9
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Лелее ( преди 11 години )
    За жалост Пежо преди доста време решиха да се развиват в средния, евтиния и боклучавия сектор. Обаче там ги удариха корейците, Шкода и Дачия. Пазарът се пренасели, а Пежо не успяха да свалят производствените разходи, не пробваха да пробият на нов пазар достатъчно рано или достатъчно силно и резултатите са налице. Вместо да продължат линията на 405, 406 и 605, те решиха да направят грозновати, евтини моделчета, коита са на светлинни години по всички показатели от конглокентите им...