IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Купили сме 67 коли по-малко през 2013 г.

Продажбите в България - 19 352, бележат спад от 0.3% в сравнение с 2012 г.

Купили сме 67 коли по-малко през 2013 г.

През миналата година у нас са били продадени 19 352 нови автомобила, което е спад с 0,3 на сто в сравнение с 2012 година, когато са били реализирани едва 67 автомобила в повече. Само за декември 2013 г. у нас са били продадени над 2000 нови коли, сочат данни на Асоциацията на европейските автомобилни производители.
Купили сме 67 коли по-малко през 2013 г.
Снимка: Ройтерс

Пикът в търговията на автомобили у нас е бил през 2007 година, когато българите са купили над 55 хиляди нови коли, сочат данни на статистиката. Сегашното ниво на продадени автомобили /малко над 19 хиляди/ ни доближава до нивото на търговията с автомобили у нас преди 20 години, когато през 1992-93 г. са били продадени средно по около 19 500 нови коли.

От януари до декември м.г. на пазара на нови автомобили в ЕС са били продадени над 11 милиона и 850 хиляди нови коли, което обаче е спад в сравнение с предходната година от 1,7 на сто. През 2012 г. са били продадени малко над 12 милиона нови коли.

От страните членки на ЕС най-много автомобили през миналата година са продадени в Германия - над 3 милиона броя. Във Великобритания са продадени малко над 2 млн. броя автомобила, във Франция - около 1,8 млн. броя, в Италия - около 1,4 млн. броя, в Испания - около 700 хиляди, в Холандия - малко над 500 хиляди и др.

Най-значителен ръст в продажбата на нови коли през 2013 г. в рамките на ЕС е отбелязан в Естония - плюс 13 на сто. Следват Португалия - ръст от 11 на сто, Великобритания - ръст от 10,8 на сто, Полша и Унгария - ръст от около 6 на сто и др. Най-много се е свил пазарът на нови коли в Кипър - минус 35 на сто, в Холандия - минус 17 на сто, в Румъния - минус 13 на сто и др.

Страните, в които са продадени най-малко нови коли за 2013 г. са Кипър и Латвия - по около 10 хиляди. Като цяло продажбата на нови коли за миналата година бележи най-големия си спад от шест години насам и от 2003 г., когато Асоциацията на европейските производители на автомобили започва да води подобна статистика.

Автомобилната индустрия продължава да бъде от първостепенно значение за ЕС, където е концентрирано около 1/4 от световното производство на автомобили. В тази индустрия са ангажирани около 5 на сто от работещите европейци, като само в Германия делът на производството на автомобили достига около 20 на сто от цялата промишленост на страната, сочат данни на Асоциацията на европейските автомобилни производители, предаде БТА.

Още новини от България четете в Dnes.bg

Още по темата:
Кой продава най-много в България?

 

0 от 500
  • #6
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Абе най добрата кола е новата. Иначе не знаеш какво е правено с нея преди.
  • #5
    24 rate up comment 7 rate down comment
    мун_чо ( преди 11 години )
    Да се кара нова кола в България е само прахосване на пари. Не стига, че ти ги продават по-скъпо защото вносителя продава по 1-2 коли на месец. След това трябва да даваш сумати пари на мафията за "застраховки". И като бонус след 4 години колата не става за нищо заради разбитите пътища, скапаните горива и родните "майстори" по сервизите....
  • #4
    2 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    НЕ ОРЕШАРСКИ, АМИ АНТИХУМАННАТА ПОЛИТИКА НА ГЕРБ - ПЪТСТРОЙ ИНЖЕНЕРИНГ СА ВИНОВНИ ЗА СЕГАШНОТО КРИЗИСНО ПОЛОЖЕНИЕ.
  • #3
    17 rate up comment 0 rate down comment
    Nikoga ne pisha ( преди 11 години )
    Za suujelenie i horata v BGR namalqvat
  • #2
    29 rate up comment 2 rate down comment
    До последния ( преди 11 години )
    Абсолютно прав си. 3/4 годишна кола на до 100к км от Германия е най-изгодно. Спестяваш повече от половината пари, а в колата ще имаш още много живот. Пък и да се счупи да не би ремонта да излезне 25к? Нова кола само ако си супер богаташ. Иначе е на гол тумбак, чифте пищови!
  • #1
    35 rate up comment 3 rate down comment
    ( преди 11 години )
    Ами пак са много балъците.За пример опел астра в Австрия е 250 Е/месец.При заплата 1500-2000 Е. на единия от семейството.Отделно лихвата е 3% и нямат нито 1 дупка дори по селските пътища. Тук-опел астра 600лв/месец-/заради лихвата от 8%/ и я караш на слалом м/у дупките. Как да си купя нова кола и да я троша по цял ден на скапаните ни пътища? Затова се ориентирах към 4год. Инсиния лично закупена от мен от Нюрнберг.Цялото удоволствие е 19 000лв.Нова тук 45 000 + каско за 3000лв всяка година....