IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Купили сме 67 коли по-малко през 2013 г.

Продажбите в България - 19 352, бележат спад от 0.3% в сравнение с 2012 г.

Купили сме 67 коли по-малко през 2013 г.

През миналата година у нас са били продадени 19 352 нови автомобила, което е спад с 0,3 на сто в сравнение с 2012 година, когато са били реализирани едва 67 автомобила в повече. Само за декември 2013 г. у нас са били продадени над 2000 нови коли, сочат данни на Асоциацията на европейските автомобилни производители.
Купили сме 67 коли по-малко през 2013 г.
Снимка: Ройтерс

Пикът в търговията на автомобили у нас е бил през 2007 година, когато българите са купили над 55 хиляди нови коли, сочат данни на статистиката. Сегашното ниво на продадени автомобили /малко над 19 хиляди/ ни доближава до нивото на търговията с автомобили у нас преди 20 години, когато през 1992-93 г. са били продадени средно по около 19 500 нови коли.

От януари до декември м.г. на пазара на нови автомобили в ЕС са били продадени над 11 милиона и 850 хиляди нови коли, което обаче е спад в сравнение с предходната година от 1,7 на сто. През 2012 г. са били продадени малко над 12 милиона нови коли.

От страните членки на ЕС най-много автомобили през миналата година са продадени в Германия - над 3 милиона броя. Във Великобритания са продадени малко над 2 млн. броя автомобила, във Франция - около 1,8 млн. броя, в Италия - около 1,4 млн. броя, в Испания - около 700 хиляди, в Холандия - малко над 500 хиляди и др.

Най-значителен ръст в продажбата на нови коли през 2013 г. в рамките на ЕС е отбелязан в Естония - плюс 13 на сто. Следват Португалия - ръст от 11 на сто, Великобритания - ръст от 10,8 на сто, Полша и Унгария - ръст от около 6 на сто и др. Най-много се е свил пазарът на нови коли в Кипър - минус 35 на сто, в Холандия - минус 17 на сто, в Румъния - минус 13 на сто и др.

Страните, в които са продадени най-малко нови коли за 2013 г. са Кипър и Латвия - по около 10 хиляди. Като цяло продажбата на нови коли за миналата година бележи най-големия си спад от шест години насам и от 2003 г., когато Асоциацията на европейските производители на автомобили започва да води подобна статистика.

Автомобилната индустрия продължава да бъде от първостепенно значение за ЕС, където е концентрирано около 1/4 от световното производство на автомобили. В тази индустрия са ангажирани около 5 на сто от работещите европейци, като само в Германия делът на производството на автомобили достига около 20 на сто от цялата промишленост на страната, сочат данни на Асоциацията на европейските автомобилни производители, предаде БТА.

Още новини от България четете в Dnes.bg

Още по темата:
Кой продава най-много в България?

 

0 от 500
  • #16
    4 rate up comment 0 rate down comment
    бай сачо ( преди 11 години )
    банките фалират хората умират..
  • #15
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Това сериозно ли се нарича лизинг...? Мале ,мале какви интересни неща може да научим тук. И какво викаш не било изгодно-ами сигурно защото не е ,цял свят купува стоки на изплащане-къщи,коли,техника и т.н.. Ама те са *** ти гастарбайтерче много ги чуваш нещата,теб трябва да слушаме.
  • #14
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Х*Йчо ( преди 11 години )
    Господина с Инсинята много се излага.Това дето го разправяш се нарича лизинг и не мисля че е най-изгодното нещо в Германия!Откъде знам ли?Ами живея там!А да,карам нов автомобил!
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    karutsar ( преди 11 години )
    За последен път чета нещо в този саит.Повече никога няма да ви отворя саита.
  • #12
    7 rate up comment 0 rate down comment
    до xps ( преди 11 години )
    Имам също така един приятел в Англия на когото му отивам на гости и ме взема с най-новия ситроен.А преди това имаше стария на 4 год.Питам го защо толкова бързо взе новия а той ми обеснява че е подписал договор при който всеки месец си внася вноската и когато излезе новия модел връща стария и продължава да внася вноска с много малка корекция-НЯМА първоначална и остатъчна вноска !!!! И какво викаш колите тук били по-евтини....стига се излага.Познай после 4 год. му кола за къде заминава и за колко?
  • #11
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Do xps ( преди 11 години )
    Я ми обясни като на *** как в България колите били по-евтини като в Германия лихвата е 3% а тук 8%. Пример България Кола- 30 000 след 5 год. лихви -40 000. Германия-кола 34 000 след 5 год. лихви- 38-39 000. Криви са Ви сметките,КРИВИ. Аз затова и ти написах ,че в Австрия опел астра е 250 Ойро....ама си мислите ,че само Вие сте ходили до Германия.Инсинията я взех от дилър,върната и влязъл в нов лизинг за Малибу/най-високия клас шевролет/. Тарикати и балъци винаги ще има,Винаги...
  • #10
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Колкото конкретно темата, новата кола тук си е лукс и ако не си здраво финансово обезпечен чиста безмислица. Не само коли купуваме като през 91-ва ,май и живота ни се върна някъде там самоче я няма надеждата ,вече няма какво да се продава и преватизира. За пореден път празни обещания от политиците ,поредното правителство за което властта е самоцел жалка история. Свободия и анархия правилата са само за простолюдието, но пък явно се диша малко по-леко.
  • #9
    2 rate up comment 2 rate down comment
    бъчваря ( преди 11 години )
    Абе не ви знам какви нови коли карате по нашите пътища, но аз с моите Фордове не съм имал никакви проблеми нито с окачване, нито с кормилно управление заради нашите дупки. А и да има някакви проблеми след години, голям праз, че си направил ремонт. Тук колите обикновено са по-евтини, но и с по-малко оборудване. Ето от там идва разликата в цената между България и Германия. А предвидливия собственик дори да не кара нова кола, пак е добре да си направи каско. А то никак не е малко дори и за стари автомобили на по 4 години. Застрахователя винаги слага едно 20-30% отгоре над реалната продажна или покупна цена. Проблемът при новите коли на лизинг и не само е в това, че те задължават по време на лизинга или гаранционния период да си застраховаш колата. Обикновено се избират най-високите ставки, ако човек не вникне в нещата. А ставките са най-високи, защото ако не си от София, ти застраховат колата като за софиянец демек калпав и рисков шофьор. Нищо, че никога през живота си тая кола няма да посети тоя град. Другата уловка е задължителната вече многогодишна гаранция, от която много малко хора имат нужда, но пък плащат за допълнителните годинки, отпуснати в повече спрямо двете или три години гаранция на производителя. И ако не си поддържаш колата там, където трябва, гаранцията отпада. И не само отпада, ами ти изгаря и надценката за гаранция, която при Форд беше 1500 лева, когато купувах за последно. С предния Форд нямах никакви проблеми 5 години и за това време ми се наложи да сменя 3-4 крушки сам, да се посмаже някое друго жило и панта и на практика през последните три години от пет годишния период на експлоатация, аз съм дал десетина лева за крушки, които съм сменял сам. А сега като купувате Форд, ви задължават да доплащате 1500 лева за допълнителните три години гаранция, които на практика не са необходими, защото тая кола рядко се чупи. И понеже липсва далаверата на сервизите, ви натрисат 5 години гаранция за 1500 лева, които реално никога не бихте дали за ремонт. Нали ви казвам, вместо 1500 лева дадох 10 и това е! Ей затова и новите автомобили стават неизгодни, ако се карат няколко години. Ако обаче се карат повечко като лични, примерно 15, то те излизат на същата цена, както ако човек кара няколко 10 годишни автомобила за тоя период, без да се отчита риска от тотални повреди при старите автомобили. Така, че дерзайте. Купувайте новото, та било то и Дачия. Със сигурност ще попаднете на екстри, които няма да намерите за същите пари при 10 годишни стари автомобили. Да не говорим за сигурността, която при новите автомобили е доста по-голяма първо заради новите технологии, материали и оборудване и второ заради новото купе, което не е търкаляно 100 или 200 000 км по пътищата и не е преживяло 10 тежки зими.
  • #8
    0 rate up comment 2 rate down comment
    до xps ( преди 11 години )
    С повечето неща които си написъл мога да се съглася ,но за данъците няма как. Ако следваш логиката е норомално нещо което струва 20 000 да има по-голям данък от нещо струващо 2000. Тук не говорим за екология и т.н. ,а за стойност и оценка. За да бъде справедлив данъка трябва да има основен данък и еко компонента която да зависи от нивата на вредни емисии изхвърлящо конкретнто возило,но сме доста далеч от това. Факт е ,че само в БГ за колите с АГУ няма преференции. Такаче това поредната неуредица
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    LEX ( преди 11 години )
    Най-добрата кола е новата, съгласен съм. Може би преди нея е служебната :) Ако обаче нямаш пари за нова, тогава сърбаш попарата на някой друг, който се е гаврил с колата и след това я продава на теб!!! Жалко, но факт!