IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-икономичните коли за 2014 година

Класацията е съставена от Агенцията за защита на околната среда на САЩ

Най-икономичните коли за 2014 година

Темата за икономичността на автомобилите е силно застъпена през последните години. Новите стандарти и изисквания стават все по-жестоки, което кара производителите на автомобили да залагат на алтернативните източници на задвижване. Настоящите бензинови и дизелови двигатели са по-икономични от всякога, но според редица експерти това е техния предел. Ако потреблението на гориво трябва да бъде редуцирано още повече, начинът е един - добавяне на електрическо, хибридно или водородно задвижване.

И докато автомобилите с горивна клетка са все още прототипи или продуктови модели в експериментални серии, електромобилите и хибридите навлизат в моделните гами на почти всички автомобилни компании.

Именно затова в класацията на най-икономичните коли за 2014 година, съставена от Агенцията за защита на околната среда на САЩ (EPA) и Министерството на енергетиката, са включени само машини с електрическо задвижване. Не заради друго, просто тези автомобили предлагат непосилно нисък за бензиновите и дизелови коли разход на гориво.

Електричките са класирани според потреблението им на гориво / енергия. При електромобилите един галон гориво (3.78 л.) се равнява на 33.7 кВт. Абсолютно всички коли в топ 10 показват по-нисък еквивалентен разход от 58 мили с един галон гориво - т.е. 4.0 л./ 100 км. В класацията не присъства нито Nissan LEAF, който е най-продавания електромобил в САЩ, нито събралата отлични отзиви Tesla Model S. Няма го и новото BMW i3.

Ето кои са най-икономичните коли за 2014 година според Агенцията за защита на околната среда на САЩ и Министерството на енергетиката

1. Chevrolet Spark EV
ОК Най-икономичните коли за 2014 година
При движение в града мъникът изминава 100 км. с енергия, която е еквивалентна на само 1.8 литра гориво. При движение по магистрала разходът скача до 2.2 л/100 км. Моделът разчита на пакет литиево-йонни батерии (20 кВтч), които захранват електрически двигател, генериращ 130 к.с. и 542 Нм. Системата доставя на возилото ускорение от място до 100 км/час за 8.5 секунди. Освен това Spark EV може да зареди батериите си на 80% за само 20 минути.

2. Honda Fit EV
ОК Най-икономичните коли за 2014 година
Тук разходът е 29 кВт на 160 км. Обърнато в бензин това показва комбиниран разход от 1.99 л/100 км. Потреблението в града е 1.7 л/100 км., а това на магистрала -  и 2.2 л/100 км. Първият сериен електромобил на Honda разполага с електромотор с мощност от 125 к.с., който се зарежда от литиево-йонна батерия. С едно зареждане на акумулаторите Honda Fit EV може да измине 160 км., като развива максимална скорост от 145 км/ч. За пълното зареждане на батериите от електрическа мрежа с напрежение 240 волта са нужни 3 часа.

3. Fiat 500e
ОК Най-икономичните коли за 2014 година
Италианският електромобил изисква едва 1.9 литра на 100 км. при употреба в града и около 2.2 л/100 км. извън него. Автомобилът се задвижва от електромотор със 111 к.с. и 200 Нм. Батерията е литиево-йонна, като позволява изминаването на 140 км. с едно зареждане, което отнема 4 часа.

4. Smart fortwo EV cabriolet
ОК Най-икономичните коли за 2014 година
Този модел има сходни характеристики - градски разход, който е еквивалентен на 2.2 л/100 км. и извънградски - 2.5 л/100 км. Мъникът разполага с 41 к.с., ускорява до 60 км/ч за 4.8 секунди и има максимална скорост от 125 км/ч. Smart fortwo EV cabriolet може да измине до 145 км с едно зареждане.

4. Smart fortwo EV Coupe
ОК Най-икономичните коли за 2014 година
Също на четвърта позиция е поставена закритата версия на Smart fortwo EV cabriolet, носеща названието Smart fortwo EV Coupe. Двата модела имат идентични характеристики.

5. Ford Focus Electric
ОК Най-икономичните коли за 2014 година
Ford Focus Electric използва електрически двигател и литиево-йонни акумулатори, които му доставят максимална скорост от 136 км/ч. и автономен пробег от около 150 километра. Зареждането на батериите отнема четири часа при използването на специално зарядно устройство.

6. Toyota RAV4 EV
ОК Най-икономичните коли за 2014 година
Първият и единствен кросовър в класацията е Toyota RAV4 EV. Машината е с автономен пробег от 160 км., като времето за зареждане отнема 6 часа. Съвместно разработеният с Tesla автомобил използва електрически двигател с мощност 156 к.с. Той може да работи в два режима - Sport и Normal. При спортен режим, автомобилът ускорява от място до 60 мили в час за 7 секунди и развива максимални 160 км/час. При стандартния режим на работа ускорението отнема 8.6 секунди, а максималната скорост на движение е 140 км/час.

7. Chevrolet Volt
ОК Най-икономичните коли за 2014 година
Chevrolet Volt е сред най-популярните участници в тази класация. Американският модел, чийто брат близнак е Opel Amera, има електрическо задвижване, което се подпомага от бензинов двигател, работещ като генератор на електрическа енергия. При употреба в града средното потребление на модела се равнява на 3.7 л/100 км, а по магистрала - на 3.85 л/100 км.

8. Ford Fusion Energi
ОК Най-икономичните коли за 2014 година
Носителят на приза "Еко автомобил на годината на САЩ" - Ford Fusion Energi, използва 2.0-литров бензинов двигател и електромотор с обща мощност 185 к.с. Моделът, чиито батерии могат да се зареждат в електрическата мрежа, развива до 90 км/час само на електрическа енергия. А при пълен резервоар и напълно зареден акумулатор може да измине 750 км без дозареждане. Разходът в града е 3.7 л/100 км, а този на магистрала - 4.5 л/100 км.

8. Toyota Prius Plug-in Hybrid
ОК Най-икономичните коли за 2014 година
Класиран на същата позиция е и последният попаднал в класацията - Toyota Prius Plug-in Hybrid. Това е най-новата версия на популярната хибридна кола. Основната новост при нея е възможността батериите да се зареждат от електрическата мрежа. Задвижването на модела е поверено на 1.8-литров бензинов двигател (99 к.с.), електромотор (82 к.с.) и пакет литиево-йонни батерии (4.4 кВч). Тази комбинация генерира обща мощност от 136 к.с., които позволяват ускорение от място до 100 км/час за 10.7 секунди и максимална скорост на движение 180 км/час. Разходът в града, според данните на EPA, е 3.9 л/100 км. При движение по магистрала той достига 4.2 л/100 км.

Източник: Еcowatch

0 от 500
  • #18
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Американеца ( преди 11 години )
    Не са спрели Волт, защото се продава доста добре. Цената му падна с 5К. Няма по добър EV на пазара в момента. Приус Електрик и Форд Енерджи, са само за запълване на пазара. Много пари за 13 мили. Друго си е 40 мили колкото дава Волта.
  • #17
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    При направени изследвания на батериите на Приус от независими компании са показали,че намалението на капацитета на батерията не едно такси на 10 г. и 500 000 мили е 0,003%.Сам си направи извода *** колко още години и милиони мили трябва да измине този Приус,за да може да падне капацитета на батерията с 50%,а не със 100,за да е напълно умряла.Смятай!
  • #16
    5 rate up comment 3 rate down comment
    !??!? ( преди 11 години )
    Шевролет "Волт" не го ли спряха поради липса на интерес?!?!? Ако е така какво прави в тази класация?!?!
  • #15
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Aлекс ( преди 11 години )
    ЧЕСТИТА НОВА ГОДИНА на всички подвизаващи се в този сайт!
  • #14
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Карам хибрид бе *** и съм запознат много добре с батериите колко държат.При правилна експлоатация надживяват автомобила.А това за гаранцията,която говориш е пълна глупост.Немските кочини,като имат 2 г. гаранция,изхвърляпш ли ги на вторични?Не че не са за там още от самото създаване,но не се хвърлят,а ги продават на глупави ВАГонетки,като теб.
  • #13
    8 rate up comment 1 rate down comment
    до: До Знаещ ( преди 11 години )
    Ти си бил много зле.Как ще обясниш великата глупост,която си написал.Как така Тойота произвежда благодарение на Форд?Дай да видим каква поредна простотия ще измислиш!А колкото до това,че Форд продава хибриди благодарение на Тойота,чети!Има достатъчно изписано и е всеизвестен факт,че Тойота продава на Форд хибридни технологии и дори им помага в направата на първите хибриди.Така,че аз ти обясних какво имах предвид,а сега чакам ти да го направиш.
  • #12
    8 rate up comment 7 rate down comment
    До Знаещ ( преди 11 години )
    А благодарение на Форд, Тойота произвеждат автомобили ;)
  • #11
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Slavo ( преди 11 години )
    "Никел метал хидратни." Я се пробвай пак! По точно с думата "хидратни"...
  • #10
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Извинявам се имах предвид 100000км. На батериите, въпреки че е същото като вяма батерия, няма и хибрид.
  • #9
    6 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Тоя който обяснява на дълго и широко че батериите надживявали колата да чете малко че горкия е виждал хибрид само по снимки на ето такива статийки. Тойота дава гаранция до 100000 километра на хибридите си. Ако толкова е живота на колите им тежко на всеки собственик на Тойота. Още повече че батериите на Тойота са най-скапаните и с най-стара технология. Такава не се използва при батериите на мобилните телефони, лаптопи от 15г. Никел метал хидратни. Другите масово ползват литиево йонни.