IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Renault прави шофьорите излишни през 2020 г.

Французите активно изпитват нови системи за автономно придвижване на автомобила

Renault прави шофьорите излишни през 2020 г.

Renault провежда активни изпитания на нови електронни системи, които ще позволят още през 2020 г. да бъдат пуснати напълно автономни автомобили. Безпилотните технологии се тестват на електрическия Zoe EV, съобщава Autocar.
Renault прави шофьорите излишни през 2020 г.
Изпитанията се провеждат на закрито трасе с две ленти. Според информацията машината вече може да преминава през определения маршрут без да се налага вмешателство на човека. За активация на безпилотния режим е нужно само водачът да натисне бутона „автопилот”, след което може да махне ръцете от волана. А да си върне управлението е още по-просто – само трябва да завърти леко кормилото.

За ориентиране на пътя системата използва данните от вградена навигация, на която помагат камера с широк ъгъл на обзор, монтирана на огледалото за задно обратно виждане в салона на автомобила. А също така и от радар, поставен в предната броня.

Засега своя автопилот французите наричат „адаптивен круз-контрол”, като предвиждат още догодина да го поставят на серийни автомобили. Технологията обаче само ще подпомага водача.

Големият проблем пред инженерите на Renault в момента е създаването на алгоритъм за разпознаване на живите същества на пътя. Автомобилът без грешка се справя с другите машини, сгради и обекти, но хората и животните понякога ги пропуска.

Снимка: Renault

0 от 500
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    трябва ли да ти припомням че предишните партньори на Мерцедес бяха Крайслер ?
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    соло ( преди 11 години )
    Що ли пък Мерцедес сключиха договор за обмен и разработки на платформи и двигатели точно с Рено Нисан бе разбирачите?Или сигурно и те са *** и не са в час!
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    пора ( преди 11 години )
    Айде не ми ги хвалете тия френски *** Рена - това е една от най-бъгавите коли...
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Краси ( преди 11 години )
    Баси, аз да взема да си пусна тото тогава, щом като за повече от 5 години електрониката на Гранд Сценика не се е бъгнала нито веднъж! Че и ръчната спирачка не ми се е задействала сама в движение, дебиш. Дори съм пробвал да я задействам аз в движение, но тя като усети, че някое от колелата се върти веднага отваря, така че нищо не се получава.Но, карай, важното е да се ляля... Разбирачи!!!
  • #14
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    ти си идйот бе, въпроснят Меган го карах до преди няколко месеца , дали харесвам немски лагерни колички щом съм си купил френска кола?Просто електрониката във въпросният модел (а изглежда и във всичките им по-ново модели) е изключително калпава . Електрическата спирачка се предлага като опция и в Меган и във Сценик (ванът на Меган) , като не е част от стандартно оборудваните коли в чиито прозорци ТИ си надничал
  • #13
    2 rate up comment 4 rate down comment
    заключение ( преди 11 години )
    Те тия с немските лагерни колички това им е навика да надничат по прозорците на другите марки и да завиждат. Нещо което не разбират го плюят и сочат като отрицателно.
  • #12
    4 rate up comment 2 rate down comment
    ( преди 11 години )
    Някакъв анонимен гледам се плюнчи и пише глупости по няколко пъти. Да издаде Митове и легенди, да не лъже по форумите. Никога не съм чувал за проблеми с електрическата ръчна спирачка на Меган2. Още повече, че тя всъщност е на Сценик2. На Меган2 не е електрическа. Явно е надничал през прозорците, но никога не е карал такава кола. Самият лост на спирачката е странен, но е съвсем стандартна - механична, с жила. Автоматична и електрическа е на Сценик2.
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    до Triforce ( преди 11 години )
    Самолетите обикновено кацат напълно автоматично. Пилотите са длъжни обаче да правят опрелена бройка ръчни кацания за да поддържат форма.Излитат ръчно, но не е проблем да се направи да е автоматично. Просто е избрано човекът в този момент да има контрол над нещо, което не е толкова трудно.Между другото, французите са пионери в автоматиката точно в самолетите. Първият изцяло компютърно управляван граждански самолет е А320.
  • #10
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    да си спомним само за прословутата , иновативна , автоматична електрическа ръчна спирачка на Меган 2 , която има случаи на задейсвие при скорост над 100км/ч на някоя магистрала , просто защото някой датчик е решил че колата е спряла. А това все пак е само една ръчна спирачка и не управлява цялата кола
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Бай Добри ( преди 11 години )
    В такъв автобил бих се возил спокойно само ако има вътрешна клетка(ролбар), спортни седалки с четириточкови колани, и не трябва да превишава 80км/ч.