IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Bosch разработва нова система start-stop

Технологията „гаси” мотора и при движение по инерция

Bosch разработва нова система start-stop

Компанията Bosch работи върху система start-stop от ново поколение. Както съобщава изданието Daily Fusion, нейната основна разлика от досегашните е, че ще „гаси” мотора и при движение по инерция.
Bosch разработва нова система start-stop
Това става възможно, когато електронната система прецени, че условията на пътя и скоростта на автомобила са напълно достатъчни, за може той да продължи да се движи без да се забавя. Тогава технологията ще „гаси” двигателя до момента, в който шофьорът натисне педала на газта.

Инженерите на Bosch са провели стотици изпитания, които показват, че средно през 30 % от времето двигателят на автомобила работи напразно. Това означава, че се губи и сериозно количество гориво. Що се касае до реалните пътни условия, новото поколение на системата start-stop ще позволява на водачите да пестят около 10 % от горивото.

В технически план новата система ще се нуждае от разширяване на програмното обезпечение от страна на компютър, както и от няколко допълнителни датчика. Конструктивно тя няма да се различава от настоящата, което означава, че ще може да бъде поставена без проблем във всеки автомобил. Технологията ще позволи и намаляване на изхвърлените вредни емисии СО2 с около 30 %.

Освен това в Bosch работят и върху нова механична скоростна кутия, която в задръстване ще може да работи и като автоматик. Инженерите на компанията са разработили механизъм - eClutch, който изцяло се управлява от електроника. При него за движението на дисковете на съединителя отговаря електронен блок. Когато получи сигнал от педала, системата сама определя усилието, с което да превключи скоростите максимално меко и плавно.

Технологията работи така, че дори при небрежно превключване на предавките, не позволява на автомобила да загасне. При задръстване водачът дори не трябва да натиска съединителя за да премине на първа скорост. Това обаче не се отнася за преминаване на по-висока от първа предавка, тъй като системата не може да прецени, кога това е нужно.

Снимка: Bosch

Тагове: Bosch
0 от 500
  • #8
    16 rate up comment 5 rate down comment
    Slavo ( преди 11 години )
    "Bosch разработва нова система start-stop". ГОЛЯМ ПРАЗ! След 3г. разработка ще открият, че тези системи не съществуват вече самостоятелно в повечето коли... Просто са част от KERS системата при спортните коли или част от хибридната система при туристическите. За германски ЧИСТИ дизели ще става, ама за нищо друго... Изобщо BOSCH и SIEMENS вече ТВЪРДО не са НИКОЙ в автомобилната електроника и електротехника.
  • #7
    16 rate up comment 8 rate down comment
    знаещ ( преди 11 години )
    БОШ да погледнат хибридите на Тойота и да не се правят, че откриват топлата вода!
  • #6
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Абсолютише анонимише ( преди 11 години )
    Тази с-*** съществува от 30г., не става ясно кое е новото, може би използването й при авт.скор. кутии
  • #5
    7 rate up comment 4 rate down comment
    iiiiiiii ( преди 11 години )
    Kakav e smisala sled kato si mahne6 kraka ot pedala na gazta novite koli s injekacioni ne gorqt gorivo.
  • #4
    31 rate up comment 1 rate down comment
    zoom in ( преди 11 години )
    Технологията гаси мотора и при движение по инерция-----------А как се отразява това на автоматичната скоростна кутия, която при тази ситуация спира да се омаслява?!? А с турбото какво правим?!? Оставяме го с добре запечено масло, което няма как да циркулира и да охлажда турбината, защото двигателя не работи. Пестим гориво и купуваме турбини и автоматици всяка година. По мои проучвания пък, най-много се пести, ако двигателят съвсем не работи.
  • #3
    17 rate up comment 8 rate down comment
    Автор ( преди 11 години )
    Тия нормални ли са? Стартер и акумулатор - всяка година :D
  • #2
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Bravooo.Ako naistina izleze ra4na skorostna kutia,koiato raboti kato avtomatik v zadrastvaniata ,smeniam vednaga moit avtomat ZF,koito e prosto perfecten,no ra4kata si e drugo vse pak
  • #1
    17 rate up comment 20 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Браво на немците, пак иновациите идват от Германия!