IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Bosch разработва нова система start-stop

Технологията „гаси” мотора и при движение по инерция

Bosch разработва нова система start-stop

Компанията Bosch работи върху система start-stop от ново поколение. Както съобщава изданието Daily Fusion, нейната основна разлика от досегашните е, че ще „гаси” мотора и при движение по инерция.
Bosch разработва нова система start-stop
Това става възможно, когато електронната система прецени, че условията на пътя и скоростта на автомобила са напълно достатъчни, за може той да продължи да се движи без да се забавя. Тогава технологията ще „гаси” двигателя до момента, в който шофьорът натисне педала на газта.

Инженерите на Bosch са провели стотици изпитания, които показват, че средно през 30 % от времето двигателят на автомобила работи напразно. Това означава, че се губи и сериозно количество гориво. Що се касае до реалните пътни условия, новото поколение на системата start-stop ще позволява на водачите да пестят около 10 % от горивото.

В технически план новата система ще се нуждае от разширяване на програмното обезпечение от страна на компютър, както и от няколко допълнителни датчика. Конструктивно тя няма да се различава от настоящата, което означава, че ще може да бъде поставена без проблем във всеки автомобил. Технологията ще позволи и намаляване на изхвърлените вредни емисии СО2 с около 30 %.

Освен това в Bosch работят и върху нова механична скоростна кутия, която в задръстване ще може да работи и като автоматик. Инженерите на компанията са разработили механизъм - eClutch, който изцяло се управлява от електроника. При него за движението на дисковете на съединителя отговаря електронен блок. Когато получи сигнал от педала, системата сама определя усилието, с което да превключи скоростите максимално меко и плавно.

Технологията работи така, че дори при небрежно превключване на предавките, не позволява на автомобила да загасне. При задръстване водачът дори не трябва да натиска съединителя за да премине на първа скорост. Това обаче не се отнася за преминаване на по-висока от първа предавка, тъй като системата не може да прецени, кога това е нужно.

Снимка: Bosch

Тагове: bosch
0 от 500
  • #18
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Някой си ( преди 10 години )
    start-stop системата има значение и се пести с нея гориво,но при определени условия-да живееш в голям град и да се движиш по маршрути със светофари и задръствания.На мен лично разхода ми падна с 0,5/100 при тези условия.При нормални условия start-stop няма абсолютно никаква полза и е добре да се изключва.На Мазда е най-бързата и добра такава система,но са е направили кофти,че винаги ти е включена след палене и трябва да е изключваш.Най-добре е при хибридите.Махаш крака от газта и ДВГ се изключва
  • #17
    3 rate up comment 0 rate down comment
    venzelei ( преди 10 години )
    някой карал ли е ВАРБУРГ?
  • #16
    2 rate up comment 1 rate down comment
    zoom in ( преди 10 години )
    Абсолютно. На CX-5-цата изключването на i-stop го правя задължително след запалването на двигателя. Всеки път.Не защото се пали бавно двигателя, когато работи, а защото просто не вярвам, че спестявам кой знае колко нафта. Ако настъпя малко повече *** до следващия светофар и съм опукал спестеното от 1 седмица със i-stop
  • #15
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Още едно нещо което да се разваля, собствениците на моли със старт-стоп система я ненавиждат, дори бм вече в новите си модели предлага опция водача да изключи въпросната система, защото шоьорите не я искали и само им късала нервите.
  • #14
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Чичето ( преди 10 години )
    "Браво на немците, пак иновациите идват от Германия!"Кое тук е иновацията? Че са се сетили да изкопират нещо което Приус прави серийно още от 97-*** насам? Мдаа, иновативна нация са немците, ама добре че има откъде да черпят "иновации".. Кога да очакваме следващите иновации като двигател с цикъл на Аткинсон, планетарна предавка държаща двигателя само при оптимално натоварване или изключен и система за регнериране на кинетичната енергия? До 20 години ще станат ли?
  • #13
    2 rate up comment 3 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    Абе чудя се, каква икономия би направил един семеен или личен автомобил с тая система. Личния автомобил се кара до работа, до супермаркета и обратно. Освен това отвреме навреме извън града я до някое село, я на почивка. Е кога ще се ползва тая система? Когато ходим до работа и супермаркета и когато мотора загрява едва при пристигане до целта? Или на дълъг път, когато темпомата е от много по-голяма полза? Абсурд! А кога ще загрее тоя мотор, особено зимните месеци?
  • #12
    19 rate up comment 3 rate down comment
    Slavo ( преди 10 години )
    Кога се песто от старт-стоп с-***? Про балансиран мотор- смятай бензинов- атмосферен и освен това- много важно... Комбиниран серво или асинхронен 'стартер-генератор' без загуби и дефекти в електромеханични процеси, възли и детайли... Защото е безконтактен, за разлика от германската електротехника в тази област...!!! Иначе, четки, лагери, релета, ротори, акумулатори, ремъци... всичко това става на ДРОБ-разбирай- КОНСУМАТИВ. Ама и на Бош това им е целта май... Те обичат да продават такива работи..
  • #11
    11 rate up comment 3 rate down comment
    къде сте дойчовци ( преди 10 години )
    http://en.wikipedia.org/wiki/Start-stop_systemкоментирайте моляя кажете сега кой е номер 1кой въвежда първи start-stopкой кой кой
  • #10
    16 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Модела Crown на Тойота е първата още от средата на 1970 г. БОШ се сещат само след 40 г.,че има такава система и сега ще се направят,че са я открили първи.Една голяма статия в АБ ще облъчи фенчетата и те в хор ще запеят мантрата,че всичко е измислено от вурстовете.
  • #9
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Коя марка коли е въвела старт-стоп системата първа?