В навечерието на премиерата на напълно новото поколение C-Class, компанията производител Mercedes предлага поглед към историята и иновациите на този модел, акцентирайки върху два електрически прототипа от 90-те години на миналия век.
Предшественикът на C-Class - Mercedes 190, е един от пионерите в областта на електрическото задвижване. Въпреки че моделът е известен с бензиновите и дизелови двигатели, които използва, той е разработван и в напълно електрически вариант.
През 1991 година на изложението в Женева Mercedes представя 190 E Elektro. Това е прототип, оборудван с високотехнологичните за онова време натрий-никел-хлоридни батерии, които захранват два електрически двигателя с обща мощност 44 к.с. Автономният пробег на 190 E Elektro е само 110 км., масата му достига 1400 килограма, а багажник почти липсва, но въпреки това моделът е спряган като новатор в областта.
Германските инженери се амбицират от успеха на този прототип и две години по-късно - през 1993 във Франкфурт, представят подобрен модел.
Той разчита на асинхронен електрически мотор с мощност 48 к.с., а голямата новост са високо-енергийните батерии ZEBRA. Те доставят аналогичен автономен пробег - 110 км, но са далеч по-компактни и са позиционирани така, че да не отнемат от пространството в колата. В резултат от нововъведенията електрическият прототип има аналогичен багажник със стандартните версии на Mercedes C-Class, разчитащи на двигател с вътрешно горене.
От Mercedes споделят, че тези модели поставят началото на ера от иновации, които се използват във всички следващи автомобили на марката. А това най-вероятно означава, че новото поколение C-Class ще бъде налично и като електромобил. Предварителните информации предвиждат такъв модел, като се очаква той да се появи около година след премиерата на модела. Представянето ще се състои в Детройт през януари, а първата официалната информация очакваме още този понеделник.
Новото поколение C-Class
Снимки: Mercedes