IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новите мотори били по-вредни от старите

Данните са за двигатели с директно впръскване на горивото

Новите мотори били по-вредни от старите

Съвременните двигатели с директно впръскване на горивото са много по-вредни за екологията от по-старите мотори. Това твърди в свое изследване организацията TUV Nord.
Новите мотори били по-вредни от старите
"Въпреки намаляването на вредните емисии СО2 и повишената ефективност при използване на горивото, тези двигатели произвеждат в хиляди пъти повече частици сажди, които влияят много по-лошо на екологията и на здравето на хората, отколкото въглеродния двуокис", се казва в изследването, публикувано в ноемврийския доклад на брюкселския екологичен център Transport & Environment (T&E).

Резултатите са получени след изследване на 3 автомобила - Ford Focus с 1.0-литров мотор EcoBoost, Renault Megane с 1.2-литров Energy TCe и Hyundai i40 с 1.6-литров  GDI. Учените са достигнали до извода, че повишеното съдържание на твърди частици в отработените газове на моторите с директно впръскване на горивото се дължи на много по-високото налягане в цилиндрите в сравнение с традиционните бензинови двигатели от по-старо поколение.

От T&E са пресметнали, че всяка година от замърсяване на въздуха в ЕС умират около 455 000 души. Проблемът с изхвърлянето на твърди части от двигателите може да се разреши с поставяне на специален филтър, който струва около 50 евро и не влияе на разхода на гориво. Производителите на автомобили обаче отказват да приемат тази мярка.

Снимка: Hyundai

0 от 500
  • #15
    20 rate up comment 0 rate down comment
    Чичето ( преди 10 години )
    Същия проблем го има в много по-голяма степен при дизелите - молекулите на цетана са още по-големи и още по-трудно се смесват с кислорода, но филтрите за твърди частици компенсират това в известна степен. Но да не забравяме че допреди няколко години европейските норми за емисии позволяваха дизели без филтри за частици. На фона на тях саждите от бензините с директно впръскване са смешни.
  • #14
    18 rate up comment 0 rate down comment
    Чичето ( преди 10 години )
    Сажди има при директното впръскване в цилиндрите, защото молекулите на октана (C8H18) нямат време да се смесят добре с кислорода от въздуха. Така част от тях не се свързват с кислород за да образуват CO2 и H2O, ами си остават сажди - молекули от въглерод. При порт-инжекциона бензина се впръсква във всмукателния колектор и така се смесва добре с кислорда докато влезе в цилиндрите.
  • #13
    16 rate up comment 4 rate down comment
    Чичето ( преди 10 години )
    Забавно е как ТЮФ са тествали само не-немски марки. От ауспусите на дизелите на ВАГ сигурно само аромат на маргаритки излиза...
  • #12
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Извинявам се ама или превода не е правилен или нз. Къде от бензиновите двигатели се изхвърля "сажди" бре ? Къде е логиката да търсят сажди при бензините вместо при дизелите? Няква идиотска статия ще да е това.
  • #11
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Най-жалкото в цялата история е на финала. това замърсяване можело да се избегне с един филтър за 50 евро, но производителите откавали да го поставят.
  • #10
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Екологични шменти капели. Много интересно как се определя коя кола е екологична само по замерването на вредните емисии. А производството на самата кола, което включва десетки доставчици произвеждащи детайли от метал, платсмаса, кожа, гума някой следи ли колко замърсяват. А "екологичните" електромобили някой казва ли колко е екологично производството на батериите им. Толкова аспекти има че е все едно да идеш с апарат за вредни емисии в АЕЦ и да кажеш колко е екологично.
  • #9
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Бади ( преди 10 години )
    турбо моторите са по вредни от атмосферните това е все известно обаче за да има смисъл от тази статия и хората разберат нещо трябваше да напишат дали сравняват примерно един турбо мотор 1.4 с атмосферен със същия обем или с атмосферен 1.8-2 със същата мощност.
  • #8
    16 rate up comment 0 rate down comment
    ККК ( преди 10 години )
    "Умората на желязото" и на цялата техника е проблем, който ще бъде решен много лесно, ако автоиндустрията наблегне върху поддръжката, а не върху производствто. Нещо, което, всички знаем, за момента е утопия...
  • #7
    13 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Немците пак почнаха с тъпите манипулации,за да защитят пушещите си и тракащи нафтови печки.Конглокенцията направи мощни,икономични,евтини и екологични бензинови двигатели и хоп сажди изкарвалибили.Това германчетата се оказват много долни фашисти,лъжци и манипулатори.
  • #6
    16 rate up comment 6 rate down comment
    !?!? ( преди 10 години )
    Как път ТЮВ норд изчисли баш пук за GDI моторите. Имам едни известни подозрения, че има разна пропаганда намесена отново. Дали щото технологията е добра, а едни други я нямат или просто щото това може да окаже неблагоприятно влияние върху едни продажби, за сметка на други ;) TDI e "наи-екологичната" технилогия създавана някога.