Премиерата на новото поколение Hyundai Genesis се състоя днес в Сеул, Южна Корея. На снимките е версията за местния пазар, а европейската модификация, която ще получи съвсем леки промени, ще бъде разкрита през март в Женева.
Второто поколение на Hyundai Genesis разчита на новия дизайнерски език на марката, наречен "Флуидна скулптура". Впечатление правят късите надвеси, шестоъгълната решетка на радиатора, хромираните елементи, челните HID светлини и новите задни стопове, които са оборудвани с LED технология.
Пълна промяна е претърпяла и кабината на Genesis. Новият модел има по-луксозен и по-изчистен интериор, който е оборудван с по-качествени материали, сочи информацията от Hyundai. В резултат от промените местата за съхранение на малки предмети в купето вече предлагат общ обем от 26.9 литра (едва 3.7 литра при стария модел).
Пространството за пътниците също е увеличено, като габаритите на колата вече достигат 4990 мм дължина, 1890 мм широчина и 1480 мм височина. Междуосието е разпънато до цели 3010 мм, а надвесите отпред и отзад са съответно 845 и 1135 мм.
Стандартното задвижване на новото поколение Hyundai Genesis е към задните колела, но като опция се предлага новата фирмена система за задвижване към двата моста Hyundai Traction (HTRAC). Тя се управлява по електронен път, като в зависимост от стила на шофиране и пътната обстановка, електрониката й е способна за част от секундата да прехвърля въртящия момент от едната ос на другата.
Що се отнася до задвижващите агрегати, те ще бъдат различни за различните пазари. Представеният в Сеул модел предлага избор от четири бензинови двигателя. Базов е V6 с обем 3.0 литра и мощност 257 к.с. Следващи в гамата са 3.3-литров V6 с 282 к.с. и 3.8-литров V6 с 315 к.с. Върховият модел се оборудва с 5.0-литров V8, при който мощността достига 425 к.с.
Динамичните показатели на базовия мотор са: ускорение 0-100 км/час за 8.6 сек и максимална скорост 230 км/час. При 3.3-литровия V6 дисциплината 0-100 км/час отнема 7.2 сек., а при 3.8-литровия V6 - 6.5 сек. Максималната скорост при тези модели е 240 км/час. Топ версията постига същата скорост, като може да ускори от място до 100 км/час за 5.4 сек.
Всички двигатели са модернизирани, като демонстрират подобрени динамика и разход на гориво. Предлаганата трансмисия е автоматична с 8 степени. За Европа се очаква и дизелово предложение.
Моделът е построен на нова платформа, като около 50% от конструкцията му е изградена от високоякостна стомана. Добавени са също така нови системи за активна безопасност, сред които асистент за поддържане на правилната лента на движение, система, която предупреждава за опасности при движение на заден ход, умен парктроник, активен автопилот и др.
В официалното съобщение до медиите липсва информация за цените на модела. Пояснява се обаче, че само за ден в Hyundai са получили над 3500 поръчки за новия Genesis. Плановете на компанията предвиждат през следващата година да бъдат реализирани 62 000 бройки от модела на световните пазари.
Снимки: Hyundai