IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW 5-Series пръв в класа преминава на 3 цилиндъра

Следващото поколение ще се предлага с дизелов турбо-агрегат с мощност 150 к.с.

BMW 5-Series пръв в класа преминава на 3 цилиндъра

BMW смята пръв от конкурентите си да пусне в класа на бизнес-седаните модификация с 3-цилиндров агрегат, съобщава немското AutoBild. Според изданието новият мотор ще се появи на следващото поколение 5-Series.
BMW 5-Series пръв в класа преминава на 3 цилиндъра
Настоящото поколение 5-Series. Снимка: BMW

Любопитното е, че баварският автомобилен производител ще заложи на 3-цилиндров дизелов мотор, а не на бензинов. Агрегатът ще разполага с модерна система за принудително пълнене, като мощността му ще достигне около 150 к.с. Според информацията, смесеният разход на този двигател е 3.9 л/100 км.

Редом с 3-цилиндровия мотор, в гамата двигателите на следващото BMW 5-Series ще влязат и по-мощни бензинови и дизелови агрегати. Ще има и хибридна версия с възможност за зареждане от електропреносимата мрежа. Само на електричество тази модификация ще може да измине около 50 км. Най-мощната версия - М5, пък ще разполага с бензинов двигател с мощност 600 к.с. и система за задвижване на четирите колела.

За да подобрят икономичността на автомобила инженерите на баварската компания смятат да намалят неговото тегло. Това ще стане благодарение на широкото използване на алуминий, от който ще бъдат направени голяма част от каросерията и шасито. Освен на алуминий в BMW залагат на карбон и стомана с висока якост на опън.

Премиерата на новото поколение BMW 5-Series, което ще продължи да си съперничи с Mercedes-Benz E-Class и Audi A6, е предвидена за 2016 г. Първо на пазара ще излезе седанът, а след него и комбито.

Снимка: BMW

Тагове: BMW 5-Series
0 от 500
  • #1
    58 rate up comment 39 rate down comment
    раптор ( преди 12 години )
    Тая 5ца е най-убитата от всички до сега! Прекалено сива! Дори след фейслифта, визуално е доста по зле от Е-класата, А6, лексуса... Може само с Волво С-80 да се сравнява по старческа визия!