fallback

Дизеловите мотори вървят по пътя на динозаврите

Очакванията са доминацията им в Европа да свърши през 2020 г.

Дизеловите мотори в Европа се ползват с такава популярност, с каквато не може да се похвали нито един друг континент. Това обаче не им гарантира светло бъдеще - даже напротив. Очаква се през 2020 г. тяхната доминация да приключи, твърди изданието Car Advice.Една от причините за това са непрекъснато затягащите се норми за изхвърлените въглеродни емисии. Това обаче е само половината от проблема - модерните технологии, позволяващи да се запази околната среда, са скъпи и това се отразява негативно върху стойността на дизеловите мотори. Освен това самото дизелово гориво стремително поскъпва, докато бензиновите мотори стават все по-екологични и по-икономични.Шефът на европейския филиал на Ford - Джо Бакаж, е категоричен, че нормите на стандартите Евро 6 и Евро 7 ще се превърнат в основен проблем за дизеловите агрегати. Според него бензиновите мотори далеч по-лесно могат да бъдат приспособени към новите изисквания за екология. "Колкото е по-голям обемът на един двигател, толкова по-скъпа е неговата модернизация", казва Бакаж.Той допълва, че благодарение на новите високи технологии бензиновите мотори могат спокойно да съперничат на дизелите по икономичност. Всичко това е доказателство, че времето на дизеловите агрегати постепенно изтича.Статистиката сочи, че в Европа популярността на тези двигатели е огромна. В Испания и Франция около 70 % от продадените нови автомобили са с дизелови мотори. Във Великобритания техният дял е около 50 %, а като цяло за Европа той достига 55 %.Още по темата:Британци се усъмниха в ефективността на дизелаДизелът може да причини ракBMW и Audi научиха американците да карат дизелиМоторът на Дизел стана на 120 г.Снимка: Car Advice

Тагове:
fallback
  • #44
    до: Петко ( преди 12 години )
    Машините,които си споменал естествено,че трябва да отговарят на екологични норми,които естествено са съобразени с тегло,обем и приложение на МПС-то.В БГ нещата естествено са малко по-различни от тези в развитите държави.Само за пример ще ти дам,че повечето автобуси в големите световни градове НЕ са дизели,а са на метан,хибриди,със слънчеви батерии на покривите,електрически и т.н.Там те замърсяват минимално.Поради тази причина и дизелите не трябва да бъдат допускани в централните части на градове
  • #43
    Анонимен ( преди 12 години )
    Дизела се добива при по-висока температура на кипене на нефта и от там идва по-високата му цена.Другото нещо,че се подлага на супер филтрация и допълнително трябва да се отделят серните съединения.Хората,които казват,че бензина трябва да е по-скъп си нямат абсолютно никакво понятие от горива и технологията на производството им.Дизела изкуствено се държи по-евтин от бензина,защото аксиза му е по-нисък,а трябва да бъде по-голям,защото енергийното съдържание на дизела е по-голямо и екологично е зле
  • #42
    Анонимен ( преди 12 години )
    Хонда Акорд. Пред Оптима и вече старата Мазда 6 първа генерация изглежда класи отгоре.
  • #41
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ами според мен най-хубавата в този клас е Хонда.
  • #40
    Петко ( преди 12 години )
    В този ред на мисли,не трябва ли и всички промишлени машини,генератори,автобуси,селскостопанска техника,тежкотоварни автомобили да имат алтернативен икономичен бензинов двигател.За тях няма ли евронорми и ако има,как така те ги покриват,а една лека кола не може да ги покрие?
  • #39
    Анонимен ( преди 12 години )
    Правото на собствено мнение е свещено. Дизайнът е въпрос на вкус. Според теб Оптимата отвън е ***, а според мен е с най-хубавия дизайн в този клас, включително всички премиум марки. Може би новият Лексус ИС е по-хубав, но все пак Киата е от 2010 г.
  • #38
    Анонимен ( преди 12 години )
    Стига с тоя *** Оптима, това е сайт за автомобили, не за коптори. Актуалната Елантра е много по-хубава от Оптимата като дизайн и на нея флуидния дизайн й седи по-добре от колкото i30, което е кичозно.
  • #37
    Анонимен ( преди 12 години )
    Optima e neskoposano kopie na Honda
  • #36
    до предния ( преди 12 години )
    Където Рио 2002 там и новата Оптима. Вътре може и да е добре, но отвън Оптимата е пълен ***. Личи си, че е надраскана от немец. Немец и дизайн.
  • #35
    До фена на Рио ( преди 12 години )
    Пич, аз написах, че иронизираш. Няма логика да е друго. И аз отскоро имам Киа, малко по-нова от Риото. Страхотен автомобил за парите си. Но когато говориш за Рио 2002 г. и БМВ и още повече ако си вярваш, ме караш да си мисля, че имаш нужда от сериозна помощ. Несравними са. Може да направиш някакво сравнение между Оптима и последната тройка с аналогичен двигател, но не и Рио 2002 г.
fallback
Последни