fallback

Дизеловите мотори вървят по пътя на динозаврите

Очакванията са доминацията им в Европа да свърши през 2020 г.

Дизеловите мотори в Европа се ползват с такава популярност, с каквато не може да се похвали нито един друг континент. Това обаче не им гарантира светло бъдеще - даже напротив. Очаква се през 2020 г. тяхната доминация да приключи, твърди изданието Car Advice.Една от причините за това са непрекъснато затягащите се норми за изхвърлените въглеродни емисии. Това обаче е само половината от проблема - модерните технологии, позволяващи да се запази околната среда, са скъпи и това се отразява негативно върху стойността на дизеловите мотори. Освен това самото дизелово гориво стремително поскъпва, докато бензиновите мотори стават все по-екологични и по-икономични.Шефът на европейския филиал на Ford - Джо Бакаж, е категоричен, че нормите на стандартите Евро 6 и Евро 7 ще се превърнат в основен проблем за дизеловите агрегати. Според него бензиновите мотори далеч по-лесно могат да бъдат приспособени към новите изисквания за екология. "Колкото е по-голям обемът на един двигател, толкова по-скъпа е неговата модернизация", казва Бакаж.Той допълва, че благодарение на новите високи технологии бензиновите мотори могат спокойно да съперничат на дизелите по икономичност. Всичко това е доказателство, че времето на дизеловите агрегати постепенно изтича.Статистиката сочи, че в Европа популярността на тези двигатели е огромна. В Испания и Франция около 70 % от продадените нови автомобили са с дизелови мотори. Във Великобритания техният дял е около 50 %, а като цяло за Европа той достига 55 %.Още по темата:Британци се усъмниха в ефективността на дизелаДизелът може да причини ракBMW и Audi научиха американците да карат дизелиМоторът на Дизел стана на 120 г.Снимка: Car Advice

Тагове:
fallback
  • #54
    Косе босе ( преди 12 години )
    Природата е както на хората, така и на животните. Вие с вашите коли я мърсите и затова ние птичките ви цвъкаме по колите, нека ви е ят. :)
  • #53
    speedart ( преди 12 години )
    Нещо което намерих по-темата...
  • #52
    speedart ( преди 12 години )
    Най-скъп е дизелът, въпреки че акцизът за него е 15% по-нисък от този за бензина. Според акциза литър дизел трябва да е 10 ст. по-евтин от литър бензин, а не по-скъп. Но цената му се определя конюнктурно от монополиста Лукой Нефтохим, а не от пазарни принципи, нито по технологични причини при дестилацията на тюменския петрол, с който работят в Бургас, се получава повече дизел, отколкото бензин. Като се отчете и технологията на производство, дизелът трябва да е по-евтин с 40-50 ст. на литър. Поради политиката на Лукойл, сега в България дизелът е по-скъп от бензина с 10 ст. на литър (5 евроцента). Това е от няколко години (виж още тук).А в момента в почти всички европейски страни дизелът е по-евтин от бензина, дори с по 20 евроцента за литър (виж за цените напр. clever-tanken.de)
  • #51
    Анонимен ( преди 12 години )
    "Набий си го най-после това в кратуната!"Колко типично за хората без личен живот, които прекарват свободното си време в Интернет. Защо си толкова фрустриран от живота, жена ти не ти ли пуска вече?
  • #50
    Анонимен ( преди 12 години )
    Оптимата не е ***, тя е голям *** и то грозен.
  • #49
    v-1 ( преди 12 години )
    В подкрепа на колегата под мен ще кажа, че от 2007 година дизела, които се използва в САЩ, ЕВропа и Канада е от типа ULSD (ulta-low sulfur diesel), което означава настина повече обработване за намаляване на сярата в него, което от своя страна се изисква от събвременните еко норми. ПП: Спиидарт - наистина пишеш глупости! По някогха е по-добре човейк да си замълчи... и друготе да го мислят за Ентелегенен, отколкото ... а бе нататък го знаеш...
  • #48
    speedart ( преди 12 години )
    Пич не ми е интересно и затова не чета по-темата...просто казвам какво съм чул и питам за мнение...
  • #47
    Анонимен ( преди 12 години )
    speedart,престани да бълваш глупости!Запознай се малко с горивата и тогава коментирай,че се излагаш тотално.Дизела НЕ Е ОТПАДЪЧЕН ПРОДУКТ.Набий си го най-после това в кратуната!И понеже пак правиш свободни съчинения да те питам какво му се обработва допълнително на бензина?Виж дизела се обработва и то доста допълнително.А за добавките беше поредната тъпня измислена от теб.Добавките при дизела са много повече и по-скъпи,за да може да се ползва в съвременните дизели.А зимата е още по-зле.
  • #46
    speedart ( преди 12 години )
    Добре де , бензина е петролен продукт , само че се обработва допълнително и му се добавят доста елементи...затова и е по-скъп...друга версия е че дизела е отпадъчен продукт от производството на бензин...затова трябва да е по-евтин...
  • #45
    Анонимен ( преди 12 години )
    И аз харесвам Акорд и Мазда6 и то много, но това не значи, че Оптимата е ***. Няма нито една от трите...Добре, че някой написа компетентен коментар по темата. На дизела скача цената и заради повишаващия се акциз.
fallback
Последни