fallback

Дизеловите мотори вървят по пътя на динозаврите

Очакванията са доминацията им в Европа да свърши през 2020 г.

Дизеловите мотори в Европа се ползват с такава популярност, с каквато не може да се похвали нито един друг континент. Това обаче не им гарантира светло бъдеще - даже напротив. Очаква се през 2020 г. тяхната доминация да приключи, твърди изданието Car Advice.Една от причините за това са непрекъснато затягащите се норми за изхвърлените въглеродни емисии. Това обаче е само половината от проблема - модерните технологии, позволяващи да се запази околната среда, са скъпи и това се отразява негативно върху стойността на дизеловите мотори. Освен това самото дизелово гориво стремително поскъпва, докато бензиновите мотори стават все по-екологични и по-икономични.Шефът на европейския филиал на Ford - Джо Бакаж, е категоричен, че нормите на стандартите Евро 6 и Евро 7 ще се превърнат в основен проблем за дизеловите агрегати. Според него бензиновите мотори далеч по-лесно могат да бъдат приспособени към новите изисквания за екология. "Колкото е по-голям обемът на един двигател, толкова по-скъпа е неговата модернизация", казва Бакаж.Той допълва, че благодарение на новите високи технологии бензиновите мотори могат спокойно да съперничат на дизелите по икономичност. Всичко това е доказателство, че времето на дизеловите агрегати постепенно изтича.Статистиката сочи, че в Европа популярността на тези двигатели е огромна. В Испания и Франция около 70 % от продадените нови автомобили са с дизелови мотори. Във Великобритания техният дял е около 50 %, а като цяло за Европа той достига 55 %.Още по темата:Британци се усъмниха в ефективността на дизелаДизелът може да причини ракBMW и Audi научиха американците да карат дизелиМоторът на Дизел стана на 120 г.Снимка: Car Advice

Тагове:
fallback
  • #64
    дошо ( преди 12 години )
    Няма по-надеждни автомобили от немските дизелови премиум лимузини.
  • #63
    До груди ( преди 12 години )
    Ами регистрирайсе бе *** Дошо.
  • #62
    Анонимен ( преди 12 години )
    По - голям *** от груди нема в тоя форум!!!
  • #61
    robi1971 ( преди 12 години )
    Това са пълни глупости - дизела е винаги по-икономичен с 30-50% при всякакво каране с аналогичен бензинов двигател . Имам набпюдения от AUDI A6 2.5tdi 2000 6-9l ,VS Audi A6 2.7 10-16l , BMW 320D E90 177h -4-8l ,BMW 320I E90 170h 8-12l
  • #60
    груди ( преди 12 години )
    "от: груди( преди 2 часа )Нисана ГТР е най-икономичен с неговия ДВГ 3.8 л. защото кара с 300 км/ч."И като пишеш глупости през никнейма, който ползвам по-умен ли се чувстваш, тийнче?
  • #59
    Анонимен ( преди 12 години )
    Съвременните дизели с ФАП практически изгарят всички частици.Колкото и да напредват бензиновите разхода ,респективно и СО2 емисиите са с 20-30% отгоре.Понеже всички сте на мнение че от Голфу по големо нема ето малко инфо за 7-чата:бензин 1.2тсе 4.9/100,дизел 1.6 3.6/100. За тсе газово няма,просто дойчо не е предвидил че след 10г. творението му ще се окаже в Перник и някой пишман майстор ще мъчи газово да му слага.А сега смятайте!
  • #58
    газолино ( преди 12 години )
    Таз статия платена от Форд е в стила гроздето е кисело.След като дълги години взимаха може би най-добрите за времето си дизели от Пежо-Ситроен Форд бяха изместени от сънародниците им от ГМ/Опел/.А относно дизел- бензин всеки сам си избира.Газ ще кажете е най-добре без да подозирате че от 2015 Лукойл спира производството му заради хидрокрекинга който от газ и мазут прави бензин и нафта.Като си слагате "итинско" АГУ за 2000лв. първо се поинформирайте малко.
  • #57
    Ал ( преди 12 години )
    Бензиновият двигател може да работи освен с бензин и с LPG и CNG. А последните два вида гориво са по-евтини и по-екологични от дизела .
  • #56
    това ( преди 12 години )
    това за ДИЗЕЛИТЕ го слушам от 1992 година, когато моя баща си купи дизелова форд сиера! След това си купихме дизелов пасат през 1999 година а горивото ВНИМАНИЕ беше 70-80 стотинки на литър. Аз Карам ГОЛФ дизел от 2005. И мисля да си купя други ГОЛФ пак дизел. А моите деца през 2025 какво ще карат не знам, но ДИЗЕЛА Е ВЕЧЕН!
  • #55
    груди ( преди 12 години )
    Нисана ГТР е най-икономичен с неговия ДВГ 3.8 л. защото кара с 300 км/ч. и изминава много километра за един час , и така идва много по-икономичен дори от хибрида.
fallback
Последни