IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Kia гони спортен имидж със Cee'd GT

Тествахме "горещия" хечбек на корейската компания

Kia гони спортен имидж със Cee'd GT

Има една особена категория автомобили, които винаги са вълнували автомобилните маниаци. Това са така наречените "хот-хечове" - преработени версии на стандартните модели, които са получили повече коне под капака, подобрена управляемост и спортен външен вид. Доскоро бяхме свикнали в тази категория да се разпореждат автомобили като Volkswagen Golf GTi, Renault Megane RS и "напомпаните" модели на Peuegot. Към този клас обаче все по-смело поглеждат и производители извън Европа. Един от тях е Kia, която представи своята Cee'd GT.
Kia гони спортен имидж със Cee'd GT
Екипът ни имаше възможност да тества модела, който още при представянето си ни порази с впечатляващия си външен вид. Всъщност това за Kia е напълно в реда на нещата. След назначаването на германеца Петер Шрайер за главен дизайнер, компанията рязко смени посоката си и нейните модели вече се отличават значително. Шрайер пое нещата в свои ръце и в Hyundai, където дизайнът съвсем скоро също ще бъде променен драстично.

Основното във външния вид на Kia cee'd GT може да се обясни само с една дума - агресия. Автомобилът е чистокръвен спортист и това се набива на очи още при пръв поглед. Предницата е в стила на дизайна на корейците, като изпъкват бронята, радиаторната решетка и големите въздухозаборници. Разликите със стандартния cee'd са забележими, но нишката между двата модела не е прекъсната. Правят впечатление и дневните светлини под бронята, които са с диоди. Именно те са сред нещата, които придават уникалност на модела.
Kia гони спортен имидж със Cee'd GT
Като прибавим променената задната броня, дифузьорът, двете тръби на изпускателната система, ниските прагове и 18-цоловите джанти, картинката вече е пълна. Пред вас стои един наистина впечатляващ автомобил, на който му остава само едно - да се докаже на пътя. Преди това обаче трябва да се почувствате удобно в него. Аз си признавам, че шофьорската седалка на този модел е една от най-удобните, в които съм сядал. Да, тя е по-твърда, но е нормална за подобни машини. В същото време поддържа тялото на шофьора отстрани и това превръща и по-продължителен пробег в удоволствие.
Kia гони спортен имидж със Cee'd GT
Самият интериор също е красив, но не кичозен. Преобладава черна кожа с червени шефове и емблеми GT. Декоративните елементи подчертават, че става дума освен за спортен, и за луксозен модел. Педалите и скоростният лост са хромирани, има и специално място за левия крак на водача, също покрито с хром. Същевременно уредите за управление и наблюдение са поставени на удобно място за водача, като представляват добра комбинация от аналогови и електронни дисплеи. Има специален бутон, при който се появяват изображения за работата на турбокомпресора и промяната във въртящия момент. Скоростта на движение се появява с цифри, като водачът има възможност за няколко варианта на конфигурация на уредите.
Kia гони спортен имидж със Cee'd GT
Любопитно е и друго решение на дизайнерите и конструкторите на автомобила. Той е достатъчно просторен, че в него да пътуват четирима възрастни. Забележки може да имаме към багажника, но в случая се предполага, че това не е семейният автомобил. И хората, които ще го карат, няма да тръгнат на къмпинг с него. Както и няма да си прекарват компотите, но това е друга тема.
Kia гони спортен имидж със Cee'd GT
Какво обаче се случва, след като стартираме двигателя. Kia cee'd GT разчита на 1.6-литров турбо-мотор (T-GDi), който предлага 204 к.с. Съвсем не е лошо като показатели, въпреки че отстъпва на повечето от европейските си конкуренти. Ускорението, по документи, е 7.7 секунди от 0 до 100 км/ч, което вероятно няма да се хареса на най-големите маниаци на високите скорости, но пък усещането за динамика е впечатляващо. Вероятно заради теглото на колата - 1390 кг. Разходът на гориво е около 8.0 - 8.2 л/100 км.
Kia гони спортен имидж със Cee'd GT
Като цяло пътното поведение е типично за автомобил от този клас. Kia cee'd GT седи стабилно на пътя и това не се променя дори при влизане в завои с по-висока скорост. Това става факт благодарение на ниския център на тежестта и твърдото окачване. Предавките се сменят лесно (тук трябва да отбележим, че тестовата машина бе снабдена с 6-степенна механична скоростна кутия), а педалът на газта реагира добре. Може да се критикува спирачна система, тъй като ABS-ът на моменти може да ви докара неприятни преживявания. Когато не сте на гладък асфалт, системата реагира доста нервно и се получава едно тресене, което не е никак приятно.
Kia гони спортен имидж със Cee'd GT
Всичко това изглежда добре, но заслужава ли си подобен автомобил? Отговорът на този въпрос няма как да бъде еднозначен. Цената на модела е около 40 000 лв, което за някои може да се стори много. Във всички случаи в Kia са наясно, че с този модел няма да променят сериозно нещата на пазара при "горещите" хечбеци. Cee'd GT е по-скоро имиджов и те искат да покажат своите възможности. Както и това, че успешно се развиват във всички посоки. И да предупредят европейците, че дори в подобни сегменти имат своите големи шансове. Ако не сега, то след някоя друга година, когато ще излезе следващата генерация на този автомобил. А такава със сигурност ще има..

Снимки: Automedia.bg

0 от 500
  • #16
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Roadrunner ( преди 11 години )
    Реално гледах ревюто на едни чехи аутофорум.cz и там се вижда, че до 200 км/ч вече е тегаво, заради малкия двигател и сравнително тежката каросерия - 1400 кг. Та лично мое мнение, че за тези пари 2.2 150 дизел мазда 3 2014г дизел може да го накаже до 200 км/ч. поради по-голям въртящ момент, и 200 кг отдолу. Имам намерение да го проверя това, като дойде маздата и има такъв двигател на тестов автомобил
  • #15
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Roadrunner ( преди 11 години )
    Всички тук говорите само по снимка, лично съм сядал в този модел, доста по-добро от средното ниво като пластмаси, удобен и не е тясно въобще. Малко не ми хареса начинът по който се хлопва вратата, не е приятният глух звук, малко повече дрънчи. По ми е интересно авторите какво точно са тествали, тази кола преди 2 седмици (на снимката) нямаше 5000 км, т.е все още е неразработена, ограничена и т.н. Т.е не могат да говорят за динамикатаи от 100 до 200 км/ч Това е важното, а не светофарната дръпка.
  • #14
    7 rate up comment 15 rate down comment
    4x4 ( преди 11 години )
    Kа4еството струва пари,затова Голфа е 2 пъти по-скъп
  • #13
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ti ka4val li si se v GTI 7.6toto o6te v BG ne sa pristignali.Predpolagam pak si sanuval ko6mari s logoto na VW
  • #12
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Да като потропаш на пластмасата в гоуфа се чува звук като на изгнил дънер :D А като я стиснеш по скоро ще се сцепи отколкото да е мека... Айде сега седнали сме да се лъжем тука...
  • #11
    2 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    xaxaxa,tova da ne ti e VW,Audi,4e 6te se pokazva6 pred kafetata.Za ni6to ne stava.V Golfa osobeno GTI kata plastmasata e izklu4itelno ka4estvena i meka
  • #10
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Еми просто не е в класа на хот хеч-овете, а примерно при гоуф GT или 1.4 tsi със спортния пакет ... там дори гоуфа е по-бавен 8.4 до 100 и по скъп 24700 паунда? Верно версията 140 коня ама ... мисля, че схвана идеята :) Ако искаха да скочат при хот-хечовете щяха да ръгнат 2.0 турбо примерно или да го надуят още тоя 1.6 двигател. Но това не прави автомобила лош за парите си и параметрите си :)
  • #9
    6 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Кое му е доста добре 7.7 то това е хот хеч класа. Човек който си купува хот хеч кола търси да е пъргава и бърза да се накефиш максимално , а който търси в хот хеч кола комфорт и тем подобни той си е чист позьор гаранция че 90 % от хората закупили тази кола ще са чисти позьори, а истинските фенове си купуват фокус меган голф сивик астра, защото те искат да се гонят един друг на пистата, а не да се показват пред кафетата.
  • #8
    22 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Пич ако това е евтина пластмаса, в гоуфа каква е ? АЗ знам де в гоуфето ползват рециклирана пластмаса от тоалетна. А за дисплея, просто не е с навигация модела на снимките. 7.7 до 100 си е доста добро време имайки предвид, че в днешни дни се търси или истински спортно с време под 5 секунди до 100 или нисък разход и приличен вървеж. Моделът си е балансиран за класа си. Супер е. Ама щом не ти харесва не го карай :)
  • #7
    7 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Отвън добре,но вътре е трагедия.Говоря специално за пластмасовото грозно табло и кокпит с тези копчета,като на кола от преди 20 г.По-голям монитор не можаха ли да сложат.В това малкото човек трябва да се кьори,за да види нещо.Според мен добър замисъл,но лошо изпълнение е тази кола.На тези 204 к.с. нищо не им е горещото.Ако бяха боднали един 2.0 мотор с 300 коня,работата щеше да е по-различна.За това турбинирано моторче и дървено табло 40 000 лв.са прекалено много.