IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Kia гони спортен имидж със Cee'd GT

Тествахме "горещия" хечбек на корейската компания

Kia гони спортен имидж със Cee'd GT

Има една особена категория автомобили, които винаги са вълнували автомобилните маниаци. Това са така наречените "хот-хечове" - преработени версии на стандартните модели, които са получили повече коне под капака, подобрена управляемост и спортен външен вид. Доскоро бяхме свикнали в тази категория да се разпореждат автомобили като Volkswagen Golf GTi, Renault Megane RS и "напомпаните" модели на Peuegot. Към този клас обаче все по-смело поглеждат и производители извън Европа. Един от тях е Kia, която представи своята Cee'd GT.
Kia гони спортен имидж със Cee'd GT
Екипът ни имаше възможност да тества модела, който още при представянето си ни порази с впечатляващия си външен вид. Всъщност това за Kia е напълно в реда на нещата. След назначаването на германеца Петер Шрайер за главен дизайнер, компанията рязко смени посоката си и нейните модели вече се отличават значително. Шрайер пое нещата в свои ръце и в Hyundai, където дизайнът съвсем скоро също ще бъде променен драстично.

Основното във външния вид на Kia cee'd GT може да се обясни само с една дума - агресия. Автомобилът е чистокръвен спортист и това се набива на очи още при пръв поглед. Предницата е в стила на дизайна на корейците, като изпъкват бронята, радиаторната решетка и големите въздухозаборници. Разликите със стандартния cee'd са забележими, но нишката между двата модела не е прекъсната. Правят впечатление и дневните светлини под бронята, които са с диоди. Именно те са сред нещата, които придават уникалност на модела.
Kia гони спортен имидж със Cee'd GT
Като прибавим променената задната броня, дифузьорът, двете тръби на изпускателната система, ниските прагове и 18-цоловите джанти, картинката вече е пълна. Пред вас стои един наистина впечатляващ автомобил, на който му остава само едно - да се докаже на пътя. Преди това обаче трябва да се почувствате удобно в него. Аз си признавам, че шофьорската седалка на този модел е една от най-удобните, в които съм сядал. Да, тя е по-твърда, но е нормална за подобни машини. В същото време поддържа тялото на шофьора отстрани и това превръща и по-продължителен пробег в удоволствие.
Kia гони спортен имидж със Cee'd GT
Самият интериор също е красив, но не кичозен. Преобладава черна кожа с червени шефове и емблеми GT. Декоративните елементи подчертават, че става дума освен за спортен, и за луксозен модел. Педалите и скоростният лост са хромирани, има и специално място за левия крак на водача, също покрито с хром. Същевременно уредите за управление и наблюдение са поставени на удобно място за водача, като представляват добра комбинация от аналогови и електронни дисплеи. Има специален бутон, при който се появяват изображения за работата на турбокомпресора и промяната във въртящия момент. Скоростта на движение се появява с цифри, като водачът има възможност за няколко варианта на конфигурация на уредите.
Kia гони спортен имидж със Cee'd GT
Любопитно е и друго решение на дизайнерите и конструкторите на автомобила. Той е достатъчно просторен, че в него да пътуват четирима възрастни. Забележки може да имаме към багажника, но в случая се предполага, че това не е семейният автомобил. И хората, които ще го карат, няма да тръгнат на къмпинг с него. Както и няма да си прекарват компотите, но това е друга тема.
Kia гони спортен имидж със Cee'd GT
Какво обаче се случва, след като стартираме двигателя. Kia cee'd GT разчита на 1.6-литров турбо-мотор (T-GDi), който предлага 204 к.с. Съвсем не е лошо като показатели, въпреки че отстъпва на повечето от европейските си конкуренти. Ускорението, по документи, е 7.7 секунди от 0 до 100 км/ч, което вероятно няма да се хареса на най-големите маниаци на високите скорости, но пък усещането за динамика е впечатляващо. Вероятно заради теглото на колата - 1390 кг. Разходът на гориво е около 8.0 - 8.2 л/100 км.
Kia гони спортен имидж със Cee'd GT
Като цяло пътното поведение е типично за автомобил от този клас. Kia cee'd GT седи стабилно на пътя и това не се променя дори при влизане в завои с по-висока скорост. Това става факт благодарение на ниския център на тежестта и твърдото окачване. Предавките се сменят лесно (тук трябва да отбележим, че тестовата машина бе снабдена с 6-степенна механична скоростна кутия), а педалът на газта реагира добре. Може да се критикува спирачна система, тъй като ABS-ът на моменти може да ви докара неприятни преживявания. Когато не сте на гладък асфалт, системата реагира доста нервно и се получава едно тресене, което не е никак приятно.
Kia гони спортен имидж със Cee'd GT
Всичко това изглежда добре, но заслужава ли си подобен автомобил? Отговорът на този въпрос няма как да бъде еднозначен. Цената на модела е около 40 000 лв, което за някои може да се стори много. Във всички случаи в Kia са наясно, че с този модел няма да променят сериозно нещата на пазара при "горещите" хечбеци. Cee'd GT е по-скоро имиджов и те искат да покажат своите възможности. Както и това, че успешно се развиват във всички посоки. И да предупредят европейците, че дори в подобни сегменти имат своите големи шансове. Ако не сега, то след някоя друга година, когато ще излезе следващата генерация на този автомобил. А такава със сигурност ще има..

Снимки: Automedia.bg

0 от 500
  • #26
    9 rate up comment 14 rate down comment
    Свинскояд Мюсолманов ( преди 11 години )
    Ехе с това корейците забиха последния пирон в ковчега на ТРОШЛЙОТА ! жалките мизерни королки със 115 коня ( от който около 60 на гумите )
  • #25
    9 rate up comment 12 rate down comment
    Мюслим Свинскоядов ( преди 11 години )
    :))) Корейските коне са куци, но по куци от на трошльотите от фукушима освен куци и с лъчева болест
  • #24
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Roadrunner ( преди 11 години )
    Това е първи модел на Киа в тоя сегмент, няма как да изкарат от раз нещо дето да е на мега добро ниво. Но все от някъде се почва. Според мен агрегатът е прекалено малък за тея кг, да поработят върху олекотяването със 100-ина кг и ще се променят доста нещата,
  • #23
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Лютфиделян Пеевоебов ( преди 11 години )
    едно чипче де добре ше дойде на турбо колицата, да пуска черни кълбета на богато кат сменя :)) ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕ ! ако някой си купи кола от киа или хюндай, се отказвайте навреме от гаранцията ! това е най голямата преебавка и търговска ИЗМАМА колата ти излиза х2 за 7г в техните сервизи !
  • #22
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Лютфи Делянопеевски ( преди 11 години )
    На това му трябва един чип и махане на катализаторите и една генерациика на 65 и ще лети колата, ама с тия еко л*на много тъпчат колите
  • #21
    9 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Толкова си могат от Кия. Най-наточената им кола от 0-100 за 7,7сек....Смях. Представям си как меган,фокус и гти ще го гаврят на писта.Направо ще е грозна гледка.А и спирачки нямало....Кола за самоубиици.
  • #20
    9 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    По-добре Корейски, от колкото конете да са то Фуку6има
  • #19
    4 rate up comment 12 rate down comment
    4x4 ( преди 11 години )
    Сега ми стана ясно.До6о пи6е един път със своя ник и девет пъти от анонимни.Така да предаде на простотията си пове4е обем.Хитро.Как го търпите тоя тука
  • #18
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Това се води най горещата марка на кия и виш че в класа на хот хеча значи трябва да я сравняваме в този клас. А не знам то как било станало при един тест като даже и фиста ст и клип рс и 208 гти които са в по малкия клас се стараят да паднат по 6.5 сек. да завърта бъзи обиколки. За такова сравнения говоря не става въпрос дали е киа рено опел форд фолф и т.н.
  • #17
    4 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    СТРАШЕН КИЛ!ПАЗЕТЕ СЕ ВСИЧКИ,ИДВА С ЦЕЛИ 204 КУЦИ КОРЕЙСКИ КОНЕ!