IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Готов за битка в града

Renault Twingo RS е гърчавият ти съученик, който тренира карате откакто се помни

Готов за битка в града
Напоследък всички говорят за пчелите. Слагат ги в едно изречение с името на Айнщайн, а връзката е там, че знаменитият физик е предрекъл, че когато пчелите изчезнат, изчезваме и ние. Истината е, че пчелите са изключително важни за размножаването на растенията, учили сме го в ранна детска възраст. А от растенията зависят много животни, включително човека. Осите от друга страна приличат на пчелите, но само външно и то донякъде. Те не са толкова трудолюбиви и са заети предимно с това да се шляят. Даже май се забавляват, когато те дразнят.
Готов за битка в града
При колите е абсолютно същото. Има такива, които са полезни, в тях можеш да натовариш цял апартамент, можеш да отидеш на море, можеш да караш хиляда километра с един резервоар, да подхраниш самочувствието си. Практични са в много аспекти. Renault Twingo RS не може нищо от гореизброеното. То съществува, за да дразни околните, ядосано е дори на себе си, защото се опитва да си съдере гумите при всяко подаване на газ, а в багажника му можеш да вкараш не повече от един голям сак. Който ще се вижда през задните облегалки, защото между тях има дупка към багажника, която не можеш да затвориш.
 
На пръв поглед това е кола, която не би се харесала на никого. И в следващия момент се влюбваш безвъзвратно. В какво? В това, че не й пука, че "малките коли не се карат бързо". Кой го казва? Човекът до теб на светофара, който ти се усмихва иронично, питайки се вътрешно какво те е накарало да си купиш миниатюрна кола, която изглежда лошо. Е, на следващият светофар същият човек гледа срамежливо на другата страна и вече не се чуди.
Готов за битка в града
Какво е Twingo RS? Най-мощната версия на скромното френско мини. Въпреки микроскопичните си размери под предния капак има 1.6-литров двигател със 133 к.с. и проста, но ефективна 5-скоростна кутия. Вътре има две дълбоки седалки, някои атрактивни детайли, които да ти напомнят, че си в RS, както и най-необходимото: климатик и USB порт, за да се надъхаш с любимо парче от телефона. Няма излишни дисплеи, които да те разсейват, нито отопление на седалките. Последното просто не ти е нужно, защото те стават естествено горещи в даден момент.
Готов за битка в града
Twingo RS всъщност ни връща в миналото. Но не защото не е достатъчно модерно, а защото не е забравило какво е концепцията хот-хеч. Тя се появява за първи път през 1975 г., когато на пазара излиза Volkswagen Golf I. Оттогава досега много неща се промениха, хот-хечовете станаха все по-сложни и скъпи, все по-премиум, все по-мултифункционални. Twingo RS не е такова, то има опростена концепция и ясна идея - да те накара да повярваш, че яздиш оса. И успява.
Готов за битка в града
Вози твърдо, няма две мнения. Особено с опционалните пружини, които Renault обобщава под името "шаси Cup". Обаче не мърда в завой, само загрява гумите, за да ги подготви за следващия. Тази количка е толкова вдъхновяваща, че ни се иска да си я приберем вкъщи. 
 
Проблемът е, че за да имаш Twingo RS, винаги и обезателно трябва да имаш втори автомобил. С който да си докараш яйцата от село за Великден. 
 
Ако заменим името на Twingo RS с това на MINI Cooper в настоящия текст, всички заключения ще бъдат абсолютно верни. Но не и когато заговорим за цената, която е драстично по-ниска. Толкова по-ниска, че можеш да си позволиш лукса да имаш две коли. 30 000 лв. Това е всичко. Освен ако не искаш 17-инчови джанти и въпросното Cup окачване, които в комплект ще ти струват още 1600 лв.

Renault Twingo RS
 
4-цилиндров бензинов мотор
1598 куб. см. работен обем
5-степенна ръчна трансмисия
133 к.с. максимална мощност
160 Нм максимален въртящ момент
201 км/ч максимална скорост
8.7 сек. ускорение от 0 до 100 км/ч
6.5 л/100 км среден разход
150 г/км вредни емисии
29 990 лв. базова цена с ДДС

Снимки: Automedia/Renault
 
 
 

 

0 от 500
  • #19
    6 rate up comment 4 rate down comment
    mun_4o ( преди 12 години )
    То ако почнеме да говориме за къстъм окачване и гуми става съвсем друг разговор. Въпроса е, че за тая кола ще дадеш 30 бона с идеята да е спортна, а ще се натресеш на нещо което не е чак толкова бързо или стабилно. По-добре за 35К си взееми някой семеен автомобил със 150-160 коня двигател - ще имаш и по-практична и по-бърза кола..
  • #18
    6 rate up comment 4 rate down comment
    S16 ( преди 12 години )
    Това това че ти е 100кс колата не значи че не става за сътезания, има доста оси окито са окооло тези коне просто са много леки ;) а относно превъртането на гумие тук вече идва факторът задглокмилно устройство, с какви гуми е обута, амортисьорите и пружините и т.н. ;)
  • #17
    5 rate up comment 10 rate down comment
    мун_чо ( преди 12 години )
    И да подкрепя твърдението си с цифри: според www_zeperfs_com, като направиме сравнвние между това Рано и БМВ 320i(E36), при ускорение от 0 до 50 БМВ-то е по-бързо със съвсем малко.Извода е, че щом е с предно не става нито за дърпане нито за каране по завои...
  • #16
    7 rate up comment 7 rate down comment
    fsb ( преди 12 години )
    очаквах по-добро ускорене.. тя мойта дето е 2 пъти по-тежка й е 8.6 ускорението, незнам кой ше дръпне, освен некой кошник
  • #15
    7 rate up comment 5 rate down comment
    мун_чо ( преди 12 години )
    S16, моята кола е 100 коня, не става за състезания :) Но съм карал малка кола с предно и знам, че от светофара първите 1-2 секунди е гола вода. Двигателя отпред тежи, но и това няма толкова голямо значения. Като дадеш газ, тежестта отива на задните колела (особеноо при такава къса кола). Карал съм корса с 45 коня, която въртеше гуми стабилно ако прекалиш с газта. И да имаш електроника, тя ще спре превъртането но няма да ти помогне да сложиш повече мощност на пътя.
  • #14
    8 rate up comment 2 rate down comment
    s16 ( преди 12 години )
    особено на обзорски проход където често минавам...
  • #13
    13 rate up comment 6 rate down comment
    S16 ( преди 12 години )
    ***, стабилноста зависи от широчината на гумите, ниския център на тежест и широчината на самата кола. не случайно във WRC само хечбеци мачкат... а като е с предно, двигателят нали е отпред и съответно той натиска гумите за да се ускорява колата... ако не вярваш, ако засечеш едно бяло 206 S16 пробвай да го ипревариш....
  • #12
    13 rate up comment 14 rate down comment
    мун_чо ( преди 12 години )
    P.S. Това нещо е по-бързо от 0 до 100 ако го сравняване с повечето 10 годишни БМВ-та но на светофара ще го изяде и 320-ка. С това предно + леко купе ще се скъса от въртене на гуми докато набере. Също и няма да е много стабилно в завоите с тая тясна и къса колесна база, и висока позиция на седене...
  • #11
    6 rate up comment 6 rate down comment
    zoom-zoom ( преди 12 години )
    ot cqlata statiq nai- mi haresa na purvata snimka kolata zad karaulkata!
  • #10
    9 rate up comment 12 rate down comment
    мун_чо ( преди 12 години )
    133 к.с. за 30 Бона е пълен та*ак. Също и 0 до 100 за 8.7 не нищо особеноо...