IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Готов за битка в града

Renault Twingo RS е гърчавият ти съученик, който тренира карате откакто се помни

Готов за битка в града
Напоследък всички говорят за пчелите. Слагат ги в едно изречение с името на Айнщайн, а връзката е там, че знаменитият физик е предрекъл, че когато пчелите изчезнат, изчезваме и ние. Истината е, че пчелите са изключително важни за размножаването на растенията, учили сме го в ранна детска възраст. А от растенията зависят много животни, включително човека. Осите от друга страна приличат на пчелите, но само външно и то донякъде. Те не са толкова трудолюбиви и са заети предимно с това да се шляят. Даже май се забавляват, когато те дразнят.
Готов за битка в града
При колите е абсолютно същото. Има такива, които са полезни, в тях можеш да натовариш цял апартамент, можеш да отидеш на море, можеш да караш хиляда километра с един резервоар, да подхраниш самочувствието си. Практични са в много аспекти. Renault Twingo RS не може нищо от гореизброеното. То съществува, за да дразни околните, ядосано е дори на себе си, защото се опитва да си съдере гумите при всяко подаване на газ, а в багажника му можеш да вкараш не повече от един голям сак. Който ще се вижда през задните облегалки, защото между тях има дупка към багажника, която не можеш да затвориш.
 
На пръв поглед това е кола, която не би се харесала на никого. И в следващия момент се влюбваш безвъзвратно. В какво? В това, че не й пука, че "малките коли не се карат бързо". Кой го казва? Човекът до теб на светофара, който ти се усмихва иронично, питайки се вътрешно какво те е накарало да си купиш миниатюрна кола, която изглежда лошо. Е, на следващият светофар същият човек гледа срамежливо на другата страна и вече не се чуди.
Готов за битка в града
Какво е Twingo RS? Най-мощната версия на скромното френско мини. Въпреки микроскопичните си размери под предния капак има 1.6-литров двигател със 133 к.с. и проста, но ефективна 5-скоростна кутия. Вътре има две дълбоки седалки, някои атрактивни детайли, които да ти напомнят, че си в RS, както и най-необходимото: климатик и USB порт, за да се надъхаш с любимо парче от телефона. Няма излишни дисплеи, които да те разсейват, нито отопление на седалките. Последното просто не ти е нужно, защото те стават естествено горещи в даден момент.
Готов за битка в града
Twingo RS всъщност ни връща в миналото. Но не защото не е достатъчно модерно, а защото не е забравило какво е концепцията хот-хеч. Тя се появява за първи път през 1975 г., когато на пазара излиза Volkswagen Golf I. Оттогава досега много неща се промениха, хот-хечовете станаха все по-сложни и скъпи, все по-премиум, все по-мултифункционални. Twingo RS не е такова, то има опростена концепция и ясна идея - да те накара да повярваш, че яздиш оса. И успява.
Готов за битка в града
Вози твърдо, няма две мнения. Особено с опционалните пружини, които Renault обобщава под името "шаси Cup". Обаче не мърда в завой, само загрява гумите, за да ги подготви за следващия. Тази количка е толкова вдъхновяваща, че ни се иска да си я приберем вкъщи. 
 
Проблемът е, че за да имаш Twingo RS, винаги и обезателно трябва да имаш втори автомобил. С който да си докараш яйцата от село за Великден. 
 
Ако заменим името на Twingo RS с това на MINI Cooper в настоящия текст, всички заключения ще бъдат абсолютно верни. Но не и когато заговорим за цената, която е драстично по-ниска. Толкова по-ниска, че можеш да си позволиш лукса да имаш две коли. 30 000 лв. Това е всичко. Освен ако не искаш 17-инчови джанти и въпросното Cup окачване, които в комплект ще ти струват още 1600 лв.

Renault Twingo RS
 
4-цилиндров бензинов мотор
1598 куб. см. работен обем
5-степенна ръчна трансмисия
133 к.с. максимална мощност
160 Нм максимален въртящ момент
201 км/ч максимална скорост
8.7 сек. ускорение от 0 до 100 км/ч
6.5 л/100 км среден разход
150 г/км вредни емисии
29 990 лв. базова цена с ДДС

Снимки: Automedia/Renault
 
 
 

 

0 от 500
  • #29
    12 rate up comment 8 rate down comment
    Бади ( преди 12 години )
    Тука всеки е експерт без да карал колата плуе да цената от 30000лв е много но първо това е НОВА КОЛА разберете го второ всеки вносител прави отстъпки и пуска промоции от време на време и при сериозен интерес според мен може да се купи за 25000лв и ако тря избирам между НОВО ПОЛО или ФАБИЯ 1.4 85 коня или това с 133 коня определено няма да се чудя много.
  • #28
    7 rate up comment 6 rate down comment
    raprtor ( преди 12 години )
    Abe kvi sa tiq dislaiki! Bihte li iskali da izleznete ot taq koli4ka?!?! Da verno! Bednq4eta ste i moje bi e sus svetlinni godini po-napred ot tova koeto imate, no az ako imam 30 hilki, nikoga ne bih si vzel kvazimodo! :D Vij ako jeni4ka izko4i ot nego, ne bih i kazal ima6 sme6na kola! :D
  • #27
    14 rate up comment 3 rate down comment
    Roadrunner ( преди 12 години )
    Киа Сийд ГТ е 1.6 турбо 204 коня, е да 1400 кг е, *** все пак турбото си е турбо, реално само некой *** може да се впечатли от това, кой ще го дръпне на светофара.Така като бех млад пубер и аз с ABF-a напънах един лексус ис 250 и понеже тежък го отвях. И си мислех, че съм голема работа, на другия светофар чичката си запали пура, и му дремеш на ***
  • #26
    6 rate up comment 10 rate down comment
    bmw e60 ( преди 12 години )
    Пич ако си мислиш, че си много вървежен с 133 коня в 900г ще ти кажа, че по тази логика една градинска косачка с 13,3 коня и 90кг ще е пак толкова вървежна. Ето затова не сравнявай БМВ и Мерцедес с това нещо на което му свършват скоростите на след 100км/ч. Това че може Киа Сеед с 200коня да прави същото време от 0-100 значи че вероятно са и дълги скоростите за да може да караш на магистрала ама на тебе магистрала не ти "требе", че там няма кафета на които да се завъртиш гуми с косачката.
  • #25
    14 rate up comment 6 rate down comment
    .. ( преди 12 години )
    Абе много прости хора бе.Това най-малкия клас кола 133 коня за кола която няма и 900кг. е екстра и като гледам какви са карачи всичко и това е много. А на тойота която е по голям клас 132 коня са и добре нали бе. Кия Про сеед ГТ и тя с ускорение от 7.9 и 200 коня и тя е добре а това е слабо мишки
  • #24
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Онзи ( преди 12 години )
    ох ле ле страшна осичка
  • #23
    8 rate up comment 10 rate down comment
    раптор ( преди 12 години )
    *** много грозно бе! И 30 хил лв, са си неадекватни кинти!
  • #22
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    ко каза?
  • #21
    10 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    WC ама мегана казва поливината аудита дмв мерцедеси и тем подобни
  • #20
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Това е просто малък рейсингов градски автомобили какво толкова се пънете. За това има клио рс и още по рейсинг меган рс.