IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-губещите коли на планетата

Първенец е Smart ForTwo, който е нанесъл щети за 3.3 млрд. евро на концерна Daimler

Най-губещите коли на планетата

Експертите от компанията Berstein Research разкриха кои са най-неуспешните модели автомобили през последните години и съответно до какви загуби е довело производството им. Рекордьор в това отношение се оказва компактният Smart ForTwo, заради който концернът Daimler е загубил общо 3.3 млрд. евро, съобщава Autocar.
Най-губещите коли на планетата
В случая със Smart изследователите са на мнение, че германският производител е поел твърде голям риск, създавайки нов модел направо от нулата и оборудвайки го с напълно нови платформи и двигатели. Освен това е построен напълно нов завод заради модела. В крайна сметка обаче продажбите на Smart ForTwo достигат едва 40 % от планираните.

Експертите обръщат внимание и на други модели - като Fiat Stilo, Renault Laguna, Peugeot 1007 и Jaguar X-Type, които така и не са успели да се наложат в своите пазарни ниши. Затова и продажбите им в крайна сметка достигат едва 70 % от предварително очакваните от техните компании.

Модел      Общи загуби (млрд. евро)  /  Загуби от 1 бройка (евро)

Smart ForTwo (1997-2006)    3.3  /  4 478
Fiat Stilo (2001-2009)    2.1  /  2 734
Volkswagen Phaeton (2001-до сега)    2 /   28 158
Peugeot 1007 (2004-2009)    1.8  /  15 411
Mercedes A-Class (1997-2004)    1.7  /  1 445
Bugatti Veyron (2005-2013)    1.7 /   4 627 106
Jaguar X-Type (2001 - 2009)    1.7  /  4 696
Renault Laguna (2006 - 2012)    1.5  /  3 554
Audi A2 (2000 - 2005)    1.4 /   7 547
Renault Vel Satis (2002-2009)    1.19  /  18 749

Снимка: Daimler
 

Тагове: smart fortwo
0 от 500
  • #8
    34 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Smart са абсолютно недоразумение.Толкова некачествени и ненадеждни,че просто няма на къде.А и скъпи на това отгоре.Недомислиците в тези лагерни колички са много.Само за пример ще дам сменянето на крушка на фара.Трябва да разглобиш предницата и да махнеш калника,за да е смениш.Ако си на път трябва да викаш пътна помош,а в другия случай трябва да ходиш на сервиз да ти одерат кожата за една крушка понеже ползват специални инструменти.В Германия смяна на крушка струва 150 евро.Смяяяях!
  • #7
    27 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Разработката на Бугати Вейрон е глътнала маса пари а са само 300 произведени. Така че, това е нормално, тази кола се произвежда единствено за имидж и реклама на инженерните и дизайнерски възможности на фирмата производител.
  • #6
    12 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    ами нали общите инвестивции се калкулират в цената бе умник.те за тва са ти ги написали тези неща.обаче,когато тези инвестиции са прекалено големи и не могат да се продадат определено количество бройки се обявяват,като загуби.друг е въпросът,че бугатито едва ли струва толкова.това е търговски трик.ваг са царе на тези номера.обявяват на каква голяма уж загуба продават колата,а всъщност те мамят с това да си мислиш,че си на голяма далавера понеже таралястника струвал уж 6 млн а ти го пробутват за1
  • #5
    32 rate up comment 4 rate down comment
    fsb ( преди 10 години )
    производсвото не едно бугати не е 6М евро, а общите инвестиции, които са направили за изработването на модела - производствени мощности, дизаин, изпитания, плюс разхотиде по производство, та всички тези не са избити от продадените модели и общата загува, разделена на продадените модели е толкова.
  • #4
    17 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Фиат и сега не са в по добро състояние В момента Фиат 500 в Италия се продава на изплащане по 258 евро на месец без никакви други вноски или доплащания Тоест с 258 евро го взимаш и после 60 вноски И пак няма желаещи А относно другите Ауди А2 е страхотна машинка и до сега държи цена на вторичния пазар
  • #3
    25 rate up comment 16 rate down comment
    хуй бай ( преди 10 години )
    Е що да няма 6 млн. евро производствена цена?! Той асфалта скъп. А и да не забравяме, че по статистически данни VAG имат 550 000 работници. Само за сравнение ще кажа, че Тойота произвеждат повече автомобили от VAG само с 330 000 работници. Всеки човек с глава на раменете и нещо в нея веднага може да си направи извода от тези данни.
  • #2
    22 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Не бе Просто са произвели 10 а са продали 1
  • #1
    32 rate up comment 9 rate down comment
    бай хуй ( преди 10 години )
    тия какво искат да кажат - че едно Бугати има производствена цена от 6 млн. евро?