IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-губещите коли на планетата

Първенец е Smart ForTwo, който е нанесъл щети за 3.3 млрд. евро на концерна Daimler

Най-губещите коли на планетата

Експертите от компанията Berstein Research разкриха кои са най-неуспешните модели автомобили през последните години и съответно до какви загуби е довело производството им. Рекордьор в това отношение се оказва компактният Smart ForTwo, заради който концернът Daimler е загубил общо 3.3 млрд. евро, съобщава Autocar.
Най-губещите коли на планетата
В случая със Smart изследователите са на мнение, че германският производител е поел твърде голям риск, създавайки нов модел направо от нулата и оборудвайки го с напълно нови платформи и двигатели. Освен това е построен напълно нов завод заради модела. В крайна сметка обаче продажбите на Smart ForTwo достигат едва 40 % от планираните.

Експертите обръщат внимание и на други модели - като Fiat Stilo, Renault Laguna, Peugeot 1007 и Jaguar X-Type, които така и не са успели да се наложат в своите пазарни ниши. Затова и продажбите им в крайна сметка достигат едва 70 % от предварително очакваните от техните компании.

Модел      Общи загуби (млрд. евро)  /  Загуби от 1 бройка (евро)

Smart ForTwo (1997-2006)    3.3  /  4 478
Fiat Stilo (2001-2009)    2.1  /  2 734
Volkswagen Phaeton (2001-до сега)    2 /   28 158
Peugeot 1007 (2004-2009)    1.8  /  15 411
Mercedes A-Class (1997-2004)    1.7  /  1 445
Bugatti Veyron (2005-2013)    1.7 /   4 627 106
Jaguar X-Type (2001 - 2009)    1.7  /  4 696
Renault Laguna (2006 - 2012)    1.5  /  3 554
Audi A2 (2000 - 2005)    1.4 /   7 547
Renault Vel Satis (2002-2009)    1.19  /  18 749

Снимка: Daimler
 

Тагове: smart fortwo
0 от 500
  • #18
    14 rate up comment 6 rate down comment
    до Дошо ( преди 10 години )
    При толкова омраза към VW ,сега е момента да им го забиеш: купуваш си едно Bugatti и им увели4аваш загубата с 6 млн.А ако не ти стига, доубий ги с два Phaeton-a! Давай, Доше,купувай и наказвай!
  • #17
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Fenix ( преди 10 години )
    Всеки модел който не се продава независимо дали е най-евтиния или най-скъпия ще генерира загуби защото най-малкото са вложени пари в разработката, които няма да се избият от продажбите. Правят се разчети колко ще струва разработката и производствто и след колко продадени броя вече се излиза на печалба и явно примерите по-горе не са стигнали броя продажби след който фирмата ще излезе на печалба от тези модели.
  • #16
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Файтона е ужасно скъп не само като цена но и като поддръжка.Смяна на масло и филтри е над 1000 лв.Освен това е бъкан с бъгове и проблеми.Електрониката му издиша от всякъде.Като идея добре е замислен, но изпълнението е много лошо.Друг е въпроса, че ФВ и лукс са несъвместими неща.
  • #15
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Иначе Файтон-а е чудесен автомобил, недостатъка е логото на ФВ върху него. Има един куп патенти и нововъведения този модел. Странно е наистина, че са го пуснали в производство, след като конглокент му е Ауди А8 за същите пари, пак от ВАГ.
  • #14
    18 rate up comment 1 rate down comment
    Кирил ( преди 10 години )
    Смарт защо е тук? Кола ли се води?
  • #13
    9 rate up comment 5 rate down comment
    b.b. ( преди 10 години )
    Bugatti Veyron (2005-2013) 1.7 /4 627 106Че то Вейръна да вземат да го подаряват! По-на далавера ще са. ;)4,5 милиона загуба, а те го продават за 1,5!
  • #12
    6 rate up comment 15 rate down comment
    V ( преди 10 години )
    Защо ли няма BMW в класацията?
  • #11
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    Бугати Вейрон има 300 продадени бройки от серийните с 1001к.с. Но има после още сигурно 15 други версии в различни тиражи така че бройката вероятно може и да е стигнала 1000 а тези първите триста броя са най-евтините по милион и половина евро бройката. Спец версиите са доста по скъпи. Не помня цената на Вейрон Супер Спорт но май беше двойна. Сега последната която направиха в чест на сина на Еторе Бугати май пак беше над 3 милиона евра. Кабрио версиите също бяха по скъпи от първите серийни 300
  • #10
    11 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    кои модели и с какво са изпреварили времето си?
  • #9
    7 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    това са модели изпреварили времето си.