IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Citroen C-Elysee - крачка назад или ново начало?

Френският бюджетен автомобил е правен като за нашите пътища

Citroen C-Elysee - крачка назад или ново начало?

Свикнали сме автомобилите на Citroen да правят впечатление със своя външен вид, луксозно оборудване и безупречна возия. Така през годините френската марка си изгради имидж на изтънчен и различен производител. Мнозина обаче я пренебрегват, тъй като имат притеснения от здравината на нейните автомобили.
Citroen C-Elysee - крачка назад или ново начало?
Съдружието с Peugeot в групата PSA не успя да помогне на производителя да избегне сериозната криза в автомобилния бизнес и в Citroen започнаха да търсят решения. Преди няколко години компанията пусна линията DS, в която отново наблегна на премиум-сегмента и лукса, но това се оказа неособено успешен ход. Такива коли, колкото и да са добри, в днешно време просто не се търсят. Затова и французите предприеха коренно различен подход - създадоха автомобил за по-слабо развити държави, в които пътищата са лоши.

Този автомобил е Citroen C-Elysee, който имахме възможност да тестваме в разгара на лятото. Според някои тази машина е крачка назад, а според други - ново начало. А според французите един бюджетен автомобил, чиито главен конкурент е Skoda със своя Rapid, може да успее да спечели клиенти на пазарите в Източна Европа, Китай, Русия и страните от Средиземноморския басейн.

Всъщност, Citroen C-Elysee е втората част от решението, което взе групата PSA за да се опита да увеличи продажбите си. Другата се казва Peugeot 301 - напълно същият като конструкция и характеристики модел, но с различна емблема. Интересно е как двете машини ще се конкурират на пазара, на французите явно са на мнение, че който не обича Peugeot, ще си купи Citroen. И съответно обратното.
Citroen C-Elysee - крачка назад или ново начало?
Факт е обаче, че върху колата е поработено най-вече заради условията, в които ще се ползва. Ако очаквате лукс и глезотийки, няма да ги намерите. Интериорът е максимално опростен, а ако се опитате да си отворите електрическия прозорец, вероятно ще се затрудните. Копче има, но то е разположено на централната конзола, където определено не му е мястото. Иначе в купето име лъскави нещица от хром - по дръжките на вратите, въздуховодите, скоростния лост и ръчната спирачка.

Както стана дума обаче, основното в този автомобил е неговата здравина. Именно с цел подобряване на този елемент Citroen C-Elysee разполага с допълнителна защита под шасито, подсилена конструкция на елементите на каросерията и сглобки, по-солидни от традиционно използваните. Като цяло, по време на процеса на създаването си машината е тествана във всякакви пътни условия - студ, прах, различни пътни настилки. Само при изпитанията автомобилът е навъртял над 4 млн. км.
Citroen C-Elysee - крачка назад или ново начало?
Освен това C-Elysee предлага и доста сериозни размери - 4430 мм дължина, 1710 мм ширина и 1470 мм височина. Разстоянието между двете оси е 2650 мм, което също спомага не само за комфортно пътно поведение, но и за достатъчно вътрешно пространство. В купето има достатъчно място за трима пътници, разположени на задната седалка. Най-голямата изненада обаче идва от багажника, който разполага с обем от цели 506 литра - един от най-големите в сегмент С.
Citroen C-Elysee - крачка назад или ново начало?
Всички тези качества на колата оставят раздвоени чувства у тези, които се качват на борда й или просто я разглеждат. На някои от тях им се струва прекалено обикновена, а на други - различна от това, което са си представяли.

Справедлива оценка обаче може да се даде по-лесно, след като C-Elysee излезе на пътя. Напълно нормално, избираме най-удачния за дълго пътуване двигател - дизеловия 1.6 HDi с мощност 92 к.с. Това е един от моторите, които отдавна са се доказали на световните пазари, като от него са произведени над 6 млн. бройки. Агрегатът предлага комбинация от висок въртящ момент - 230 Нм при 1750 об./мин., и добър разход  на гориво - 4.1 л/100 км. според Citroen.

На път моторът се държи напълно нормално. Тези 92 к.с. са напълно достатъчни, за да не пълзите, а да поддържате една напълно достатъчна скорост. И когато се наложи да изпреварите, да не се притеснявате, че няма да успеете.

Просторът в салона също е напълно достатъчен за спокойното пътуване на 4-ма възрастни и едно по-малко дете. Именно в този състав се отправяме към морето, използвайки новооткритата магистрала София-Бургас. На аутобана Citroen C-Elysee поддържа скорост от 130 км/ч, без да се задъхва, но разходът му скача до 5.5, че и повече литра на 100 км.
Citroen C-Elysee - крачка назад или ново начало?
Виж, след Бургас нещата наистина се нормализират и автомобилът полека-лека се приближава към посочените от производителя данни. Спартанското обзавеждане също може да ви изнерви при по-дълъг път, но това важи само за тези, които са свикнали да карат скъпи автомобили, предлагащи най-различни възможности за настройка на волана и седалките. Все пак по-високите нива на оборудване се предлагат с климатик с дигитален дисплей, помощ при паркиране на заден ход, регулатор - ограничител на скоростта, радио МР3 със система свободни ръце Bluetooth. Срещу съответното заплащане, разбира се.
Citroen C-Elysee - крачка назад или ново начало?
Факт е, че този автомобил няма да ви вдъхнови, но пък ще ви закара до избраната от вас дестинация. Както стана дума, багажникът му е достатъчно голям, за да побере нужното за ваканцията ви. Дори сред поставянето на газова бутилка (Citroen C-Elysee се предлага и във версия с пропан-бутан), обемът на багажника си остава напълно достатъчен. Дали да го изберем, в крайна сметка е въпрос на личен избор. Цените му стартират от 19 842 за най-слабата версия с 1.2-литров бензинов двигател и могат да достигнат до 26 000 за дизеловата версия.
Citroen C-Elysee - крачка назад или ново начало?

Сега предстои да видим как този модел, а и близнакът Peugeot 301, ще се справят на пазарите, на които в момента господства Dacia, а все повече модели на китайски компании се опитват да се наложат. В Citroen му възлагат огромни надежди и тепърва ще се говори за него. Най-малкото, защото Себастиян Льоб от догодина ще кара в световния шампионат за туристически автомобили именно с C-Elysee...

Снимки: Automedia.bg и Citroen
 

Тагове: citroen c-elysee
0 от 500
  • #5
    12 rate up comment 7 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Гледам го на снимки и на живо. Това е май първия Ситроен, който ми харесва. като казвам "харесва", имам предвид като дизайн, цена и вероятно качества, макар да не съм карал такъв. Интересно ми е на какво ниво е окачването му спрямо други автомобили в тоя ценови клас. По-точно имам предвид моята Фиеста със зимни 14 цолови или летни 15 цолови гуми (че и това има значение за комфорта). А за оборудването...колкото толкова. който иска повече, има и други варианти.
  • #4
    24 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Не знам дали е крачка на зад но според ме не добро решение тука в нашия град гледам доста често се срещат включително и новото с4 и за учудване често се вижда и дс5. А за та такъв бюджетен автомобил интериора и дизайна според е доста на ниво даже отива в друг клас. Може материалите да са евтино но с добър дизайн се компенсира. А и за това има DS серия която наистина е просто с феноменален дизайн. Според мен е правилно това дано да се докаже и здрав като старите автомобили на PSA
  • #3
    17 rate up comment 24 rate down comment
    до анонимния Дошо ( преди 12 години )
    Ти пък кога си влизал в Golf7 за да сравняваш интериора!? Това безспорно е много по-добро от Corolla и вече е на нивото на Skoda 3-та генерация.
  • #2
    33 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Да не говорим за Корола. Колкото и евтин да е няма да е с пластмаси и ламарина трето качество .
  • #1
    53 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Абе евтин ама интериора му е по-комфортен от базовия голф това е ясно. Ако се докаже като здрав, това ще е поредното доказателство, че само немците не се научиха да правят качествени автомобили на нормални цени.