IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Логистична система гневи собственици на BMW

Шофьорите на автомобили от бранда са ядосани от дългото чакане за резервни части

Логистична система гневи собственици на BMW

Логистичната система гневи собственици на BMWВ началото на май Нийлс Килиън от Южна Африка става горд собственик на BMW, когато купува новия си автомобил Серия-3. След като катастрофира няколко седмици по-късно, той все още чака да му бъдат доставени резервните части и в момента вече не е толкова сигурен, че е направил най-добрия избор, пише Bloomberg.

Килиън се нуждае от заден калник, преди да може да кара колата си отново. Междувременно продължава да отделя по 770 долара месечно за вноските по лизинга и е принуден да прави и допълнителни разходи, за да ходи до работа, тъй като от компанията не са му предоставили автомобил, който да използва, докато тече ремонтът.

Килиън е един от многото клиенти по света, разгневени от това, че германският BMW не успява да достави навреме резервни части за поправка на превозните им средства. От началото на юни най-големият производител на луксозни коли в света не успява да осигури резервни части за клиентите си навреме поради нова система за управление на доставките, въведена в централния склад в Германия.

Закъсненията се отразяват в глобален мащаб, тъй като поръчките в 40-те центъра за дистрибуция на резервни части на BMW се изпълняват основно от главния склад в Динголфинг. Той снабдява директно и около 300 сервиза в Германия.

Раймунд Нестлер, който живее в Инголщад, Германия - основната база на конкурентната Audi - чака от шест седмици за нова част, която контролира скоростта на двигателя. "Винаги съм бил заклет фен на BMW и в момента карам 7-мата си кола от тази марка, но ще се замисля кой бранд ще си купя следващия път", споделя Нестлер.

Около 10% от частите не могат да бъдат набавени моментално в Динголфинг поради логистичната промяна, обясни говорителят на базираната в Мюнхен компания Манфред Грюнерт. В склада работят служители на извънредни смени, за да се съкрати времето на изчакване, като се очаква новата система да работи нормално най-късно в началото  на септември, допълни той.

Логистичните проблеми се случват в момент, в който BMW се намира под силен натиск да запази лидерската си позиция при глобалните продажби на луксозни автомобили, след като и Audi и Daimler се зарекоха да завладеят първото място до края на това десетилетие.

„Логистичният проблем е разбираем, но три месеца са твърде дълъг период", коментира Юрген Пайпър, анализатор от Bankhaus Metzler във Франкфурт. „Със сигурност това нанася вреда на компанията. Очаквам репутацията ѝ да пострада и тя да понесе загуби от десетки милиони", добавя той.

Логистичният проект, наречен ATLAS, е стартиран през 2009 г. Основен изпълнител по онова време е IBM, но миналата седмица фирмата обяви, че вече не участва във въвеждането на програмата. Софтуерът се доставя от SAP.

Снимка: Ройтерс

Още икономически новини за автомобили четете в Investor.bg

0 от 500
  • #4
    4 rate up comment 18 rate down comment
    yeaa ( преди 12 години )
    Аз пък нямам такъв проблем. Карам си 6цата и няма трошене , едиствено крушките в багажника горят по-често (последната преди 2 години).Като цяло доста надежден автомобил , не съм имал проблем със сервизите , сигурно защото баща ми е изпълнителен директор в Камор...де да знам дали е от това..предполагам не е и всички клиенти са много доволни.
  • #3
    16 rate up comment 4 rate down comment
    deadfox ( преди 12 години )
    Тъпо, ползвам БМВ от 2008 и миналия месец за един датчик колата остана на трупчета в сервиза за 4 седмици, пак добре, че не чакахме 3 месеца. Ужасни са с частите, в наличност имат само масло и накладки.
  • #2
    28 rate up comment 4 rate down comment
    да да ( преди 12 години )
    Да, да ... много е НОРМАЛНО да чакаш 3 месеца за 1 калник/например/. Но от BMW мислят за клиентите си и го възпитават в търпение, тъй като ... "Търпението е първата стъпка към мъдростта" :)
  • #1
    8 rate up comment 17 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Голям проблем, че в африка нямало заден калник за БМВ F30!МНОГО МОДЕРНИ СТАНАХА ТИЯ МАЙММУНИ!:)