IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Логистична система гневи собственици на BMW

Шофьорите на автомобили от бранда са ядосани от дългото чакане за резервни части

Логистична система гневи собственици на BMW

Логистичната система гневи собственици на BMWВ началото на май Нийлс Килиън от Южна Африка става горд собственик на BMW, когато купува новия си автомобил Серия-3. След като катастрофира няколко седмици по-късно, той все още чака да му бъдат доставени резервните части и в момента вече не е толкова сигурен, че е направил най-добрия избор, пише Bloomberg.

Килиън се нуждае от заден калник, преди да може да кара колата си отново. Междувременно продължава да отделя по 770 долара месечно за вноските по лизинга и е принуден да прави и допълнителни разходи, за да ходи до работа, тъй като от компанията не са му предоставили автомобил, който да използва, докато тече ремонтът.

Килиън е един от многото клиенти по света, разгневени от това, че германският BMW не успява да достави навреме резервни части за поправка на превозните им средства. От началото на юни най-големият производител на луксозни коли в света не успява да осигури резервни части за клиентите си навреме поради нова система за управление на доставките, въведена в централния склад в Германия.

Закъсненията се отразяват в глобален мащаб, тъй като поръчките в 40-те центъра за дистрибуция на резервни части на BMW се изпълняват основно от главния склад в Динголфинг. Той снабдява директно и около 300 сервиза в Германия.

Раймунд Нестлер, който живее в Инголщад, Германия - основната база на конкурентната Audi - чака от шест седмици за нова част, която контролира скоростта на двигателя. "Винаги съм бил заклет фен на BMW и в момента карам 7-мата си кола от тази марка, но ще се замисля кой бранд ще си купя следващия път", споделя Нестлер.

Около 10% от частите не могат да бъдат набавени моментално в Динголфинг поради логистичната промяна, обясни говорителят на базираната в Мюнхен компания Манфред Грюнерт. В склада работят служители на извънредни смени, за да се съкрати времето на изчакване, като се очаква новата система да работи нормално най-късно в началото  на септември, допълни той.

Логистичните проблеми се случват в момент, в който BMW се намира под силен натиск да запази лидерската си позиция при глобалните продажби на луксозни автомобили, след като и Audi и Daimler се зарекоха да завладеят първото място до края на това десетилетие.

„Логистичният проблем е разбираем, но три месеца са твърде дълъг период", коментира Юрген Пайпър, анализатор от Bankhaus Metzler във Франкфурт. „Със сигурност това нанася вреда на компанията. Очаквам репутацията ѝ да пострада и тя да понесе загуби от десетки милиони", добавя той.

Логистичният проект, наречен ATLAS, е стартиран през 2009 г. Основен изпълнител по онова време е IBM, но миналата седмица фирмата обяви, че вече не участва във въвеждането на програмата. Софтуерът се доставя от SAP.

Снимка: Ройтерс

Още икономически новини за автомобили четете в Investor.bg

0 от 500
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Добре е от БМВ да си правят добре сметката за тия работи. Все пак части като калници и брони би трябвало постоянно да се търсят. Великите шофьори на БМВ, не трябва да чакат толкова дълго.
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Чичето ( преди 12 години )
    Спийдфартчо, напиши Porsche shock therapy heals VW, Lufthansa в гугъл и прочети статията с това заглавие в Europost. Там ясно е написано как Тойота обучава Порше в производствената си система през 1993-та и ги спасява от фалит. Разбира се, подобни факти няма да откриеш на официалните страници защото то не е и много за разправяне. А дедо Фердо през това време е правел 17-тото дете на детегледачката на 13-тото си от 7-мата му жена, ако схващаш иронията.
  • #12
    3 rate up comment 0 rate down comment
    аззз ( преди 12 години )
    Раймунд Нестлер, който живее в Инголщад, Германия - основната база на конглокентната Audi - чака от шест седмици за нова част, която контролира скоростта на двигателя.Ей това за скоростта на двигателя ще си го запиша:)
  • #11
    2 rate up comment 4 rate down comment
    speedart ( преди 12 години )
    аааа тойта реорганизирала производствения процес на Порше....Деде я ходи до централната баня да наточиш вода по-добре...не за друго ама 1993 Фердинант Пиех стъпва на борда на компанията Порше и прави редица промени , съкращава работници , копува Бентли , обединява Скания и Ман и др...ква тойда кви пет лева...старческа дименция
  • #10
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Чичето ( преди 12 години )
    Немците отдавна са изучили производствената система на Тойота - откак през 93-та Тойота реорганизира производствения процес на Порше за да ги спаси от фалит. Но все пак, за да работи системата на Тойота маскимално добре трябват... японци.
  • #9
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Абсолютише анонимише ( преди 12 години )
    Немците са упорити и праволинейни, но често това е в техен ущърб.В Института по стопанство и финанси в гр. Аугсбург (а може и в други)студентите изучават организация на работата на Тойота. Затова от БМВ пратят някой записва лекциите и да ги предава по тел. веднага на шефовете си.А за съвета да почерпят една баварска бира :)
  • #8
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Чичето ( преди 12 години )
    По същата причина по която лансират немските нискокачествени талиги навсякъде - за да печелят най-много като инвестират най-малко. Не може да им се отрече че успяват, особено на пазари със заблудени клиенти като Китай и Европа.
  • #7
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    SAP най-смотаната програма от този тип в целия свят.Не знам с каква цел се стремят да я лансират навсякъде!!!!!!!
  • #6
    15 rate up comment 5 rate down comment
    Чичето ( преди 12 години )
    Комбинацията от немски инженерен гений и още по-гениален немски софтуер (SAP) може единстено да роди подобни логистични трагикомедии.
  • #5
    14 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    А ама и БМВ ли се чупели?Нали немските машини нямали чупене?За кво са ви резервни части тогаз?