IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Логистична система гневи собственици на BMW

Шофьорите на автомобили от бранда са ядосани от дългото чакане за резервни части

Логистична система гневи собственици на BMW

Логистичната система гневи собственици на BMWВ началото на май Нийлс Килиън от Южна Африка става горд собственик на BMW, когато купува новия си автомобил Серия-3. След като катастрофира няколко седмици по-късно, той все още чака да му бъдат доставени резервните части и в момента вече не е толкова сигурен, че е направил най-добрия избор, пише Bloomberg.

Килиън се нуждае от заден калник, преди да може да кара колата си отново. Междувременно продължава да отделя по 770 долара месечно за вноските по лизинга и е принуден да прави и допълнителни разходи, за да ходи до работа, тъй като от компанията не са му предоставили автомобил, който да използва, докато тече ремонтът.

Килиън е един от многото клиенти по света, разгневени от това, че германският BMW не успява да достави навреме резервни части за поправка на превозните им средства. От началото на юни най-големият производител на луксозни коли в света не успява да осигури резервни части за клиентите си навреме поради нова система за управление на доставките, въведена в централния склад в Германия.

Закъсненията се отразяват в глобален мащаб, тъй като поръчките в 40-те центъра за дистрибуция на резервни части на BMW се изпълняват основно от главния склад в Динголфинг. Той снабдява директно и около 300 сервиза в Германия.

Раймунд Нестлер, който живее в Инголщад, Германия - основната база на конкурентната Audi - чака от шест седмици за нова част, която контролира скоростта на двигателя. "Винаги съм бил заклет фен на BMW и в момента карам 7-мата си кола от тази марка, но ще се замисля кой бранд ще си купя следващия път", споделя Нестлер.

Около 10% от частите не могат да бъдат набавени моментално в Динголфинг поради логистичната промяна, обясни говорителят на базираната в Мюнхен компания Манфред Грюнерт. В склада работят служители на извънредни смени, за да се съкрати времето на изчакване, като се очаква новата система да работи нормално най-късно в началото  на септември, допълни той.

Логистичните проблеми се случват в момент, в който BMW се намира под силен натиск да запази лидерската си позиция при глобалните продажби на луксозни автомобили, след като и Audi и Daimler се зарекоха да завладеят първото място до края на това десетилетие.

„Логистичният проблем е разбираем, но три месеца са твърде дълъг период", коментира Юрген Пайпър, анализатор от Bankhaus Metzler във Франкфурт. „Със сигурност това нанася вреда на компанията. Очаквам репутацията ѝ да пострада и тя да понесе загуби от десетки милиони", добавя той.

Логистичният проект, наречен ATLAS, е стартиран през 2009 г. Основен изпълнител по онова време е IBM, но миналата седмица фирмата обяви, че вече не участва във въвеждането на програмата. Софтуерът се доставя от SAP.

Снимка: Ройтерс

Още икономически новини за автомобили четете в Investor.bg

0 от 500
  • #24
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Slav78 ( преди 12 години )
    Никога несъм чакал повече седмица за каквато и дае част. Обикновено идват за четири дни.
  • #23
    1 rate up comment 4 rate down comment
    speedart ( преди 12 години )
    Говорим за старите Поршета , класацията я имам в списание от 1999 г...тойта да вземе да си оправи Лексуса (ако може) че лъскат имиджа зад Германските премиуми..
  • #22
    1 rate up comment 3 rate down comment
    speedart ( преди 12 години )
    Деде ..отивай за вода ти казах , това е статистиката на нордшлайфе и версията на Аудито струва по-малко от LF-A нали това има значение , "стандартна версия" на LF-A добър опит но такава няма тя е една...
  • #21
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Чичето ( преди 12 години )
    Спийдфарт, тия Поршета са правени след като Тойота показа на Порше как се правят качествени автомобили. Те само потвърждават качествата на производствената система на Тойота. Колкото до LFA и A8 GT - теста е на немско списание, а колко те са обективни всичка знаем. Но самия факт че сравняваш стандартна версия на ЛФА с наточена версия на R8 показва превъзходството на LFA. Хайде стига с комедиите че ми омръзна да се занимавам с тийнейджърските ти илюзии.
  • #20
    2 rate up comment 4 rate down comment
    speedart ( преди 12 години )
    Елементарен пример , на ринга Audi R8 GT прави за 7:34 докато LF-A за 7:38 , това е LF-A от което са продадени 500 бройки и остава лицето на модела , другото което го тикате нюрбургринг пакета има три бройки и е правен специално за писта (къси предавки олекотена конструкция и т.н.) ...елементарен пример че не можете да се мерите с Ауди..какво Порше ви гони
  • #19
    2 rate up comment 4 rate down comment
    speedart ( преди 12 години )
    http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/20072-amerikancite-izbraha-porsche-za-1/......Ето го резултата от твоите думи , единствения пазар на Лексус , американците предпочитат Порше (понеже са маймуни)..също така Ауди го предпочитат повече от Лексус..(то си е по-добро , хората започват да се усещат)..а специално за маймуните , Порше е най-надеждният автомобил над 10-год...това е защото са сглобени от маймуни...това може да го каже само злобен японец...
  • #18
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Чичето ( преди 12 години )
    Порше са в различен клас от Лексус. Ако вземеш съотношение качества/цена, Лексус е по-добър избор от Порше. Елементарен пример: ЛФА дава по-добро време на ринга от Карера ГТ и е на по-ниска цена.
  • #17
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Чичето ( преди 12 години )
    Спйдфарчо, пак нищо не си разбрал. Немската "прецизност" и "упоритост" са добре описани най-добре от Чихиро Накао, бивш мениджър на Тоиота когато вижда за пръв път как се сглобяват Поршетата и се хваща за главата и нарича работниците маймуни дето се катерят по стелажи. Следва дълъг период на "диктат" на японски консултанти над немски работници и инженери. В статията Inside Story: Shock therapy for Porsche в Independent от 1994, нещата са обяснени блестящо, в детайли и леко комичен стил.
  • #16
    1 rate up comment 3 rate down comment
    speedart ( преди 12 години )
    И не на послдно място..ако приемем че логиката ти е вярна , Порше е в пъти по-добрата кола от Лексус ..какво се оказва че ученикът задмина учителят...майче от Лексус трябва да отидат на обучение в Порше...вместо да лъскат пода или имиджа беше...
  • #15
    2 rate up comment 2 rate down comment
    speedart ( преди 12 години )
    Деде от статията се разбира че Тойта има база в Северна Америка където изнасят лекции по-бизнес организиране , от които са се възползвали доста компании (не задължително автомобилни)...бизнес организиране на производствения процес , поръчки , доставчици , резеврни части и т.н....Тойта не е създала първия Boxter или Cayenne,Panamera или последвалото GT3 , 911 turbo , които вдигнаха на крака марката...спасява ги от фалит единнствено Германската прецизност и упоритост...