IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Пълен с противоречия

Great Wall Hover H6 е като китайски телефон, който е пълен с екстри, от които нямаш нужда

Пълен с противоречия

Когато нещо е произведено в Китай, то винаги предизвиква противоречиви реакции. Или предизвикваше? С развиването на китайската икономика обаче, се стигна до страшни абсурди, като това китайски туристи да си купят сувенир от Щатите, който всъщност е произведен в родината им. Маркетинг специалисти дори стигнаха до заключението, че е по-добре вместо "Made in China" на продуктите на чужди компании да се изписва "Made with China", което да напомня за строгия контрол в китайските фабрики.
Пълен с противоречия
Колкото и да се дърпаме, в един момент се оказа, че почти всичко около нас е продукт на най-бързо развиващата се икономика в света. Лаптопът, на който пишем този текст, е сглобен именно там, смартфонът в джоба ви проихожда също от Китай, както и голяма част от всички устройства и дрехи в дома ви. Да не говорим за запалката, която всеки ден използвате. Но какво се случва с китайските коли и защо е по-лесно да се доверим на китайски Rolex, отколкото на китайски автомобил? Каква част от съображенията ни за китайските коли е основана на здрава логика, и до каква степен инерцията в отношението ни влияе при избора?
Пълен с противоречия
Много е просто. Часовникът не може да ви убие. Още повече, че няколко часа от ежедневието ви неминуемо са запазени за колата - внимание, за което диванът вкъщи може само да мечтае. Срещнахме се с Great Wall Hover H6, което е и първият ни досег с автомобил на компанията, която изнесе малка част от производството си в Ловеч. Точно защото никога не сме карали техни коли, можем да кажем, че влязохме в интериора по-чисти от сълзата на светец. Само за да установим, че вътре има екстри, които въобще не сме очаквали. Тестовият автомобил бе оборудван с всичко, което компанията предлага. В това число кожен салон, електрически предни седалки, автоматичен климатик, сензор за дъжд, цветна камера за обратно виждане, стъклен шибедах с електрическо управление, 7-инчов сензорен дисплей в централната конзола, кожен волан, кожена топка на скоростния лост, USB и AUX входове и тн. 

Доста добре, а дори не сме запалили.

Излизаме да огледаме и отвън. Първото нещо, което фокусираме са гумите. Очаквахме китайски гуми, а се оказа, че Hover H6 пристига с американски. Дребен факт, но не е без значение дали караш с пластмасово колело или с истинска гума от средния клас. Доста симпатичен дизайн, който напълно отговаря на последните тенденции в областта. Купето е масивно и вдъхва увереност, багажникът е огромен (808 литра) и се предлага с твърда хоризонтална преграда, която позволява превозването на пирони и детски памперси, без да се притеснявате от евентуална "комуникация" между двете.
Пълен с противоречия
Най-накрая палим и тръгваме. Двигателят е 2.0-литров дизел с мощност 143 к.с. и 310 Нм. Работи тихо, в купето си говорим съвсем спокойно, въпреки високата магистрална скорост. Средният разход по каталог е 6.8 л/100 км, но ние регистрирахме около 1 литър по-висок. Въпреки това ни се струва абсолютно в реда на нещата кросоувър с клиренс 185 мм да среща аеродинамични трудности и да харчи 8 на сто. 

И тук отново сме принудени да се върнем на разсъжденията си за китайските продукти. Проблемът е, че Hover H6 може да бъде сравнен с нашумелите китайски телефони, които имат две сим карти, TV тунер, голям сензорен дисплей и куп други екстри, но сякаш са забравили какво е да си телефон.

Истината е, че най-големият стимул в бюджетния сегмент, е цената. Иначе той нямаше да бъде бюджетен. И като компания, която се опитва да се наложи на пазара, е малко странно как базовата цена на H6 е 38 000 лв. Съгласни сме, че за парите си получаваме много функционалности, които конкурентите не предлагат, но тук идва въпросът доколко те работят и правят живота ти по-лесен.
Пълен с противоречия
Електрическите седалки са чудесни и адски удобни. Но защо скърцат при регулиране на позицията? Страхотно е да имаш голям тъчскрийн, но той винаги подсказва наличието на навигация. С каквато H6 не разполата. USB входът е абсолютно наложителна екстра в епохата на смартфоните, които постоянно страдат от изтощена батерия. Но защо USB-то на H6 не предлага достатъчно ток за зареждането й? Същото важи и за музиката. Тестовият автомобил така и не успя да се свърже със стандартен iPhone 4 и да възпроизведе музика от него. Да, можеш да качиш песните си на флашка и вероятно няма да имаш проблем, но нужно ли е?

Управлението и спирачките могат да бъдат определени като посредствени. Те няма да застрашат сигурността ти по никакъв начин, но няма и да те накарат да се чувстваш сигурен. А не беше ли това един от основните козове на кросоувърите? Защото е ясно, че няма да тръгнеш да изследваш девствените планински поляни с Hover H6. Където нито ще ти трябва USB, нито сензорен дисплей, нито кожена седалка.
Пълен с противоречия
Какво излиза?

Hover H6 е класи над предишния Hover H5. Първото и най-важното е, че китайците са загърбили остарялата концепция с купе върху шаси и вече използват модерна самоносеща конструкция. Благодарение и на нея, задните седалки предлагат безумно пространство и комфорт. Облегалките им се регулират, а посредата има огромен подлакътник. Екстериорният дизайн е чудесен, а за парите си получаваш скандално много екстри. Лошото е, че и да искаш не можеш да се отървеш от тях и да заложиш на орязана, но евтина версия. Каквито други производители предлагат.

Харесва ни, но засега предпочитаме да се возим отзад и да слушаме музиката си през китайските слушалки на китайския си телефон. Трябва да дадем шанс на Great Wall. В бъдеще може и да ни убедят, че предните седалки са също толкова привлекателни.

 
Тагове: great wall hover h6
0 от 500
  • #3
    12 rate up comment 5 rate down comment
    дДОКО ( преди 10 години )
    НЕ МОГА ДА ГИ РАЗБЕРА ТЕ ЗИ КИТАЙЦИ ДИЗАЙНА ПО ПРИНЦИП КОПИРАТ Е НЕ МОГАТ ЛИ ЕДНА ХОДОВА ЧАСТ И ЕДНОСИЛОВО ПРЕДАВАНЕ ДА ИЗКОПИРАТ И СИ РЕШАВАТ ПРОБЛЕМИТЕ
  • #2
    73 rate up comment 4 rate down comment
    meh ( преди 10 години )
    ся сигурен съм че сте опитвали да зареждате ифон през юсб, което е мнооого трудна операция, аз досега не съм успявал да намеря автомобил който да го направи, с исключение на такива които имат ифон док (което пък заради политиката на епъл да сменя конекторите всяко поколение е глупост). Освен това единственият начин (при липса на ифон док), да се пусне музика от ифон е със аукс. За сметка на това самсунгът ми се зарежда и раздава музика по юсб в колата... С две думи проблемът е ифон, не колата...
  • #1
    30 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    При тази цена не е особено конглокентен на KIA, Hyundai и Nissan.