IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Пълен с противоречия

Great Wall Hover H6 е като китайски телефон, който е пълен с екстри, от които нямаш нужда

Пълен с противоречия

Когато нещо е произведено в Китай, то винаги предизвиква противоречиви реакции. Или предизвикваше? С развиването на китайската икономика обаче, се стигна до страшни абсурди, като това китайски туристи да си купят сувенир от Щатите, който всъщност е произведен в родината им. Маркетинг специалисти дори стигнаха до заключението, че е по-добре вместо "Made in China" на продуктите на чужди компании да се изписва "Made with China", което да напомня за строгия контрол в китайските фабрики.
Пълен с противоречия
Колкото и да се дърпаме, в един момент се оказа, че почти всичко около нас е продукт на най-бързо развиващата се икономика в света. Лаптопът, на който пишем този текст, е сглобен именно там, смартфонът в джоба ви проихожда също от Китай, както и голяма част от всички устройства и дрехи в дома ви. Да не говорим за запалката, която всеки ден използвате. Но какво се случва с китайските коли и защо е по-лесно да се доверим на китайски Rolex, отколкото на китайски автомобил? Каква част от съображенията ни за китайските коли е основана на здрава логика, и до каква степен инерцията в отношението ни влияе при избора?
Пълен с противоречия
Много е просто. Часовникът не може да ви убие. Още повече, че няколко часа от ежедневието ви неминуемо са запазени за колата - внимание, за което диванът вкъщи може само да мечтае. Срещнахме се с Great Wall Hover H6, което е и първият ни досег с автомобил на компанията, която изнесе малка част от производството си в Ловеч. Точно защото никога не сме карали техни коли, можем да кажем, че влязохме в интериора по-чисти от сълзата на светец. Само за да установим, че вътре има екстри, които въобще не сме очаквали. Тестовият автомобил бе оборудван с всичко, което компанията предлага. В това число кожен салон, електрически предни седалки, автоматичен климатик, сензор за дъжд, цветна камера за обратно виждане, стъклен шибедах с електрическо управление, 7-инчов сензорен дисплей в централната конзола, кожен волан, кожена топка на скоростния лост, USB и AUX входове и тн. 

Доста добре, а дори не сме запалили.

Излизаме да огледаме и отвън. Първото нещо, което фокусираме са гумите. Очаквахме китайски гуми, а се оказа, че Hover H6 пристига с американски. Дребен факт, но не е без значение дали караш с пластмасово колело или с истинска гума от средния клас. Доста симпатичен дизайн, който напълно отговаря на последните тенденции в областта. Купето е масивно и вдъхва увереност, багажникът е огромен (808 литра) и се предлага с твърда хоризонтална преграда, която позволява превозването на пирони и детски памперси, без да се притеснявате от евентуална "комуникация" между двете.
Пълен с противоречия
Най-накрая палим и тръгваме. Двигателят е 2.0-литров дизел с мощност 143 к.с. и 310 Нм. Работи тихо, в купето си говорим съвсем спокойно, въпреки високата магистрална скорост. Средният разход по каталог е 6.8 л/100 км, но ние регистрирахме около 1 литър по-висок. Въпреки това ни се струва абсолютно в реда на нещата кросоувър с клиренс 185 мм да среща аеродинамични трудности и да харчи 8 на сто. 

И тук отново сме принудени да се върнем на разсъжденията си за китайските продукти. Проблемът е, че Hover H6 може да бъде сравнен с нашумелите китайски телефони, които имат две сим карти, TV тунер, голям сензорен дисплей и куп други екстри, но сякаш са забравили какво е да си телефон.

Истината е, че най-големият стимул в бюджетния сегмент, е цената. Иначе той нямаше да бъде бюджетен. И като компания, която се опитва да се наложи на пазара, е малко странно как базовата цена на H6 е 38 000 лв. Съгласни сме, че за парите си получаваме много функционалности, които конкурентите не предлагат, но тук идва въпросът доколко те работят и правят живота ти по-лесен.
Пълен с противоречия
Електрическите седалки са чудесни и адски удобни. Но защо скърцат при регулиране на позицията? Страхотно е да имаш голям тъчскрийн, но той винаги подсказва наличието на навигация. С каквато H6 не разполата. USB входът е абсолютно наложителна екстра в епохата на смартфоните, които постоянно страдат от изтощена батерия. Но защо USB-то на H6 не предлага достатъчно ток за зареждането й? Същото важи и за музиката. Тестовият автомобил така и не успя да се свърже със стандартен iPhone 4 и да възпроизведе музика от него. Да, можеш да качиш песните си на флашка и вероятно няма да имаш проблем, но нужно ли е?

Управлението и спирачките могат да бъдат определени като посредствени. Те няма да застрашат сигурността ти по никакъв начин, но няма и да те накарат да се чувстваш сигурен. А не беше ли това един от основните козове на кросоувърите? Защото е ясно, че няма да тръгнеш да изследваш девствените планински поляни с Hover H6. Където нито ще ти трябва USB, нито сензорен дисплей, нито кожена седалка.
Пълен с противоречия
Какво излиза?

Hover H6 е класи над предишния Hover H5. Първото и най-важното е, че китайците са загърбили остарялата концепция с купе върху шаси и вече използват модерна самоносеща конструкция. Благодарение и на нея, задните седалки предлагат безумно пространство и комфорт. Облегалките им се регулират, а посредата има огромен подлакътник. Екстериорният дизайн е чудесен, а за парите си получаваш скандално много екстри. Лошото е, че и да искаш не можеш да се отървеш от тях и да заложиш на орязана, но евтина версия. Каквито други производители предлагат.

Харесва ни, но засега предпочитаме да се возим отзад и да слушаме музиката си през китайските слушалки на китайския си телефон. Трябва да дадем шанс на Great Wall. В бъдеще може и да ни убедят, че предните седалки са също толкова привлекателни.

 
Тагове: great wall hover h6
0 от 500
  • #23
    5 rate up comment 0 rate down comment
    boss ( преди 10 години )
    Според мен пък екстрите са си един плюс, а не недостатък на автомобила. Така или иначе за цената му получаваш доста повече, отколкото други автомобили ти дават. Аз лично останах с много положително впечатление от Н6.
  • #22
    9 rate up comment 2 rate down comment
    тиква ( преди 10 години )
    за една кола кое е важното- здрава ходова част, маневреност ,перфектна спирачна система , икономичен тих двигател.Останалото е гъзария
  • #21
    12 rate up comment 0 rate down comment
    trb ( преди 10 години )
    от *** започнаха и коментари да си пишат сами....хахахах "добра статия", "перфектна статия" ....хахахахахаххахаахАХХАХАХАХАХАХАХ...доста аматьорско изпълнение на черен пр...били тествали..е по "снимките" си личи колко сте тествали...хахахаха
  • #20
    1 rate up comment 8 rate down comment
    GTE ( преди 10 години )
    Гледах едно канадско предаване за китайските коли и то най-подбрано добрите модели. Проблем се оказва, че при голяма жега (над 35 градуса) и при студ (под 3 градуса) започват невъобразими аномалии. Почти цялата електроника се бъгва. При температури под -12 колата става неизползваема. С жегата ситуацията е същата. Има още много дълъг път да се извърви, което означава да се влагат качествени материали, което струва пари и с тези конглокентни цени са производтвен брак.
  • #19
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Стоян ( преди 10 години )
    Като гледам как се развиват китайците след десет години колите им ще са на доста прилично ниво!
  • #18
    3 rate up comment 12 rate down comment
    Wow ( преди 10 години )
    Добра статия, поздравления и от мен. Колкото до колата, един познат беше ходил до техен showroom и каза, че на пробвал 3 коли и на трите не са могли да се затворят багажниците :))) Така, че никога не бих си купил подобен китайски *** дори и за без пари.
  • #17
    3 rate up comment 10 rate down comment
    petar ( преди 10 години )
    пефектна статия...жалко че другите журналисти от другите медии не са толкова критични и обективни,а слушаме само оди за прекрасните тенекии.браво,продължавайте в този дух!
  • #16
    3 rate up comment 9 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    Тия китайци ги видяхме колко струват - много, но предлагат малко. Вратите им не се затварят, а електрониката за нищо не става. АМ, защо не споменахте, че въпреки големия дисплея в тоя H6, дори и срещу милиони никой няма да ви монтира навигационна система?Сигурно, да не ги излагате чак толкова много. А трябва, защото току виж някой от четящите младежи тук се набутал с подобен ***. Нека се набутват европейците. Защо да сме ние?
  • #15
    0 rate up comment 7 rate down comment
    бъчваря ( преди 10 години )
    E какво не разбра от поста ми преди 2 дена? когато колата стои на паркинга, не гори. Няма нужда от газова, нито от крадена нафта. А по темата бих казал, че Форд са светлинни години пред конглокенцията, що се отнася до електрониката. Същото важи и за механиката, разбира се, но нали тук говорим за електроника?
  • #14
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 години )
    от: бъчваря( преди 2 дни )На мен пък ми е по-изгодно да държа Фиестата на паркинга, а аз да стоя пред писито, да чета как някои са се набутали с 4 литра разход, а аз да се кефя, че съм с 0 на сто.