IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кинетичен махових сваля разхода на Volvo

Технологията редуцира потреблението на гориво с 25%

Кинетичен махових сваля разхода на Volvo

Volvo Car Corporation приключи едни от най-дългите тестове в историята си - на технология за редуциране разхода на гориво с помощта на кинетичен маховик. Изпитанията на системата за задвижване, стартирали за първи път през далечната 1980 г., са били подновени през 2012 г., като са показали, че тя може да намали разхода на гориво с 25%, когато се комбинира с 4-цилиндров турбо двигател.
Кинетичен махових сваля разхода на Volvo
Все още експерименталната технология, известна като Flywheel KERS (Kinetic Energy Recovery System), се монтира на задната ос на автомобила. При намаляване скоростта на колата спирачната енергия завърта маховика с 60 000 оборота в минута. Когато возилото започне отново да ускорява, въртенето на маховика се прехвърля към задните колела, посредством специално проектирана предавателна кутия.

При Flywheel KERS технологията двигателят с вътрешно горене, който задвижва предните колела, може да се изключи веднага, когато започне спирането на автомобила и отново да остане в покой, докато маховикът ускорява колата със своите обороти. Енергията на маховикa може да се използва на къси периоди и може сериозно да намали разхода на гориво. Според изчисленията на Volvo с новата система агрегатът може да бъде изключен почти през половината време, когато водачът шофира в градски условия.
Кинетичен махових сваля разхода на Volvo
Шведските инженери изтъкват, че кинетичния маховик се завърта от спирачната енергия и затова ще е най-полезен, когато има често използване на спирачката и постоянно спиране и тръгване, характерно движение за натоварения градски трафик.

Енергията на кинетичния маховик в комбинация с 4-цилиндров турбо двигател позволява на шофьора да разчита на допълнителна мощност от 80 к.с. А това се отразява положително и на динамиката. Тестовото Volvo S60, например, е показало спринт от 0 до 100 км/ч за само 5,5 секунди, което е с 0,4 сек. по-бързо от ускорението на автомобила, оборудван с най-мощния си Т6 двигател, генериращ 304 к.с.
Кинетичен махових сваля разхода на Volvo
Интересно е да се отбележи, че Volvo Car Corporation започва тестовете със стоманен маховик през далечната 1980 г. Тогава опитите били правени с модела 260, като още тогава било отчетено неговото положително влияние. Стоманеният материал, който изграждал технологията, се смятал за прекалено тежък и затова не бил внедрен в бъдещите шведски модели.

След повече от 22 години инженерите на Volvo възобновяват опитите, като този път изпробват маховик, изграден от карбонови фибри. Той е с диаметър от 20 см и с тегло около 6 кг, което е с пъти по-малко. Настоящият маховик се върти във вакуум за минимизиране на загубите от триене. Предвид успешните резултати се очаква съвсем скоро Volvo да внедри Flywheel KERS технологията в най-новите си модели.

Информация и снимки: Volvo

Още по темата:
Официално - Porsche 911 GT3 R Hybrid
Британци разработват принципно нова хибридна система

 

Тагове: kers
0 от 500
  • #13
    12 rate up comment 2 rate down comment
    До анонимника ( преди 10 години )
    Абе, юнак, като говориш, че Волво не се били развивали по отношение на дизайна, защо не ми покажеш една марка, дето да прилича на тях?Волво винаги са имали различен, собствен дизайн, който ги е отличавал от другите!Качество и надежност нямало?Ами я ми покажи модел на Инфинити или Лексъс, дето се търкаля след 10-та му година?Май няма, а?Волво-та можеш да видиш на по 30-40 години без грам ръжда по тях!!!Знаеш ли, че има Волво на 5 000 000 км.Я дай един Лексъс или Инфинити с такъв пробег, а?!
  • #12
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Triforce ( преди 10 години )
    Готина разработка! Какви Инфинитита ми говорите бе хора? Колко струва едно Инфинити? И колко струва едно Волво? Моля, мислете преди да пишете! Да, Волво не е върха на сладоледа, но определено имат интересни технологии.
  • #11
    13 rate up comment 7 rate down comment
    Дошо ( преди 10 години )
    Чета статията и се чудя - от ВАГ нали имат такава технология от Льо Ман, защо не я пуснат?ХА ХА ХА ХА (въпроса е риторичен)
  • #10
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Emra ( преди 10 години )
    До номер 9:Хей професоре, да точни ти, който си се качвал на Лексуси и Инфинита и т.н.... !
  • #9
    8 rate up comment 14 rate down comment
    до:Wane ( преди 10 години )
    Качвал съм се да и във Волво и в Инфинити и в Лексус.Ти обаче май не си се качвал в последните 2,които наистина са премиум.Волво се мъчат да са с такъв имидж,но не винаги им се получава.Виж по отношение на цените го докарват.Другото нещо е че вие уж сте имали 4 Волва.Ако ще и 40 да сте имали,това не значи нищо.Хората правят изследвания и статистики за повредите на милиони автомобили и от тях се правят заключения.Също така се правят продължителни тестове.Там Волво никакви ги няма.
  • #8
    11 rate up comment 10 rate down comment
    Хибридният ( преди 10 години )
    Тойота го решиха тоя проблем още през 97-*** в Приус. При това далеч по-елегантно - с една планетарна предавка, два електромотора и батерия които заместват цялата скоростна кутия. Тук при Волво тая безстепенна трансмисия дето развърта маховик от 0 до 60000 оборота просто си я представям какъв консуматив ще бъде.
  • #7
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Volanadjia ( преди 10 години )
    Само направете справка за наличието като производство на резервни части на да кажем коли от 90те и такива от 2005та насам и ще разберете за какво иде реч.
  • #6
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Volanadjia ( преди 10 години )
    Колеги, при развитието на съвременните технологии не е проблем да се създаде автомобил, който да е вечен и да има нищожен разход. Проблемът е колко ще струва като разработка, производство на отделни компоненти, добивът на необходимите материали за компонентите, дистрибуция и как в крайна сметка да е на продаваема цена след цялото упражнение. Всеки автомобилен производител пуска неша, които е успял да направи достъпни и поради развитието на продажбите да се строши и рециклира след 5-10 години...
  • #5
    9 rate up comment 4 rate down comment
    bmw e60 ( преди 10 години )
    За да консервира енергия маховика трябва да има голяма маса. Това което пише че са го направили от carbon fiber не е защото искат да е лек, а защото има опасност от счупване при високите обороти с които се върти.
  • #4
    23 rate up comment 5 rate down comment
    Wane ( преди 10 години )
    Не знам какво разбираш под "здравина", но относно надеждността дето била останала в историята, можем да поспорим. За последните пет години в семейството ми сме купили четири нови волва и нито едно от тях не е имало дори един единствен проблем.Иначе за разработка на всяка нова система е необходимо много време и безумно много ресурси. Като му дойде времето ще го пуснат (предполагам с новото XC90 догодина). Зад всяко подобно решение има инженерна и/или икономическа причина :)