IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Купуваме все по-малко нови коли

8971 са новите регистрации за шестмесечието в България, докато за същия период на миналата година са били 9770

Купуваме все по-малко нови коли

Купуваме все по-малко нови коли
Снимка: Reuters

Продажбите на нови автомобили в България са спаднали с 8 на сто за първите шест месеца на годината в сравнение със същия период на 2012 г. Това сочат данни на европейската Асоциация на автомобилните производители за развитието на сектора от януари до юни 2013 г., предаде БТА.

Според данни на асоциацията за първото полугодие на тази година у нас са продадени 8 971 нови автомобила. За сравнение през същия период на миналата година са били продадени 9 770.

Като цяло в Европейския съюз за полугодието са продадени над 6,2 млн. нови коли, докато за първите шест месеца на 2012 г. са били продадени около 6,6 млн., което представлява спад с 6,6 на сто.

Огромен срив в продажбата на нови коли е регистриран в Кипър - близо 43%. Спад от 36 на сто се наблюдава в Холандия, а в Румъния пазарът се е сринал 26 на сто.

В някои страни от ЕС продължава да се наблюдава тенденцията на ръст в продажбите на нови автомобили. Най-значителен ръст за периода е отчетен в Естония - 10 200 автомобила за полугодието на т.г. при 8 900 за миналата година, което представлява ръст от 15,2%.

Други страни, които отчитат увеличение в продажбите на автомобили, са Великобритания - ръст от 10 на сто, и Дания - ръст от 9 на сто, уточняват от браншовата асоциация.

Според данни на асоциацията автомобилното производство в ЕС осигурява над 3,2 млн. работни места и 10 на сто от заетостта в производството в ЕС. Приходите от продажбите на нови автомобили съставляват 385 милиарда евро от данъчните вноски в ЕС.

Прогнозите са, че продажбите на автомобилния пазар ще се увеличат след сключването на всеобхватното споразумение за търговия между ЕС и САЩ. Заедно те държат близо 32% от световното производство на автомобили и около 35 на сто от световната търговия с коли.

Още икономически новини за пазара на автомобили четете в Investor.bg

0 от 500
  • #9
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Тука една стока се облага два пъти с едни и същ данък първо като влезе в държавата държавата я облага с ддс и после тази стока за да се продаде на клиента пак бива обложена с ддс и какво правим 40% от горе друг е въпроса за безумните надценки. Но в интерес на истината новите автомобили в БГ са по евтини от колко да речем в германия не знам защо но е така. По едно време бяха се появили хора които купуват нови коли от тук и ги продават Германия да речем.
  • #8
    20 rate up comment 0 rate down comment
    nixi ( преди 12 години )
    На мен пък ми направи впечатление, че в старна под 2мил. души (Естония)се продават повече коло токолкото у нас. А ние сме си още на фаза БСП/ДПС/ГЕРБ/не знам си кои си. Абе няма да се оправим и туй и то.
  • #7
    14 rate up comment 3 rate down comment
    До възмутен ( преди 12 години )
    Цените за САЩ и Европа са различни по ред причини. Първата е че няма мита, за целта големите производители са построили заводи там, за да може продукцията да мине за местно производство а не внос, който да се обложи с мито. Втората е че в САЩ няма ДДС, този данък оскъпява с 20% продукцията. Трета причина е че моделите за САЩ са с по-ниско качество от тези в Европа заради изискванията на ЕС. Само един катализатор покриващ нормите за въг. емисии е 1000EUR отгоре на цената, няма и акцизи за к.с.
  • #6
    23 rate up comment 2 rate down comment
    възмутен ( преди 12 години )
    Да намалят цените малко.Алчния ЕС облага колите с огромни данъци и те струват много.Немските таратайки с 90% части произведени в Китай са супер скъпи.На японските автомобили,щяха да им махат 10% мито,но германците се възпротивиха и не ги махнаха.Защо?За да си продават навесите.И защо питам аз в САЩ колите са почти 2 пъти по-евтини отколкото в Европа?Защо и цената на горивата там са в пъти по-евтини?Хайде познайте!За да могат европейските чиновници да се гушат от огромните данъци,които ни налагат
  • #5
    11 rate up comment 1 rate down comment
    мун_чо ( преди 12 години )
    Данъците и надудите застраховки за новите автомобили са прекалено сладка хранилка, че да ги пусне мафията. Ме лично мафията от застрахователи и риска за кражба ме спират много повече да си купя нова/скъпа кола отколкото цената и ...
  • #4
    19 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ами и другото безумие забравяме като се закупи даден нов автомобил данъкът който е супер не реал при положение това е нов автомобил замърсява в пъти по малко от жиголатора. Толкова много данъци и такси се плащат и парите потъват
  • #3
    14 rate up comment 1 rate down comment
    ... ( преди 12 години )
    То хората нямат пари за хляб да си купуват,нови коли ще взимат,няма как да стане това :(
  • #2
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Badi ( преди 12 години )
    По принцип никой никога не купувал нови коли 99.99% от тия бройки се купуват от фирми за служебни коли или за таксита (тоест пак фирмени служебни) но това, че намаляват продажбите не е добре значи бизнеса се свива.
  • #1
    15 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    ami za nashite standarti na jivot novite koli sa dosta skupi vadish 1000 leva a kolata e 25 000, a ne kato v belite durjavi vadish 5-6000 lv za kola ot 25 000. Kak da si kupq nova kola pri uslovie che vuprosnata kola na 2-3 godini struva na polovina...