IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Lexus IS F ще бъде с нов атмосферен двигател

Настоящият 5.0-литров V8 не може да посрещне нормите на Евро 6

Lexus IS F ще бъде с нов атмосферен двигател

Новото поколение на Lexus IS вече стъпи на пазара, като към момента се предлага с няколко двигателя, най-мощният от които генерира 220 к.с. Разбира се, в гамата ще бъдат включени още двигатели, сред които и такъв с мощност над 400 к.с. Той ще се поставя под капака на спортната версия IS F, за която се появиха нови подробности.
Lexus IS F ще бъде с нов атмосферен двигател
Lexus IS 300h. Снимка: Lexus

Спортната версия на третото поколение Lexus IS ще получи чисто нов двигател, заяви пред The Motor Report Джуничи Фуруяма, главен инженер на модела. Той уточни, че това се налага, тъй като 5.0-литровия V8 двигател, който задвижва настоящото поколение на колата, не може да посрещне екологичните стандартни.

"Настоящият V8 мотор е чудесен, но ще бъде трудно да се преработи, за да посрещне нормите на Евро 6. Вероятно ще разработим чисто нов агрегат за новия IS F", каза Фуруяма.

Той не пожела да влезе в конкретни подробности, но все пак уточни, че двигателят ще бъде атмосферен, а не с турбо. Причината е, че атмосферните двигатели разгръщат мощността си по-равномерно и са много по-приятни за управление, заяви Джуничи Фуруяма.

По този начин японското возило ще остане един от малкото спортни седани с атмосферен мотор. Припомняме, че новото поколение BMW M3, с което IS F ще се конкурира, ще бъде оборудвано с турбо двигател V6.

Главният инженер на Lexus IS също така отрече слуховете, че спортната версия може да получи хибриден агрегат - "Хибриден двигател за Lexus IS F ще има, но вероятно ще го видим при следващата генерация на модела".

Премиерата на новото поколение Lexus IS F ще състои през 2015 година.

Тагове: Lexus IS Lexus IS F
0 от 500
  • #3
    13 rate up comment 7 rate down comment
    Triforce ( преди 12 години )
    Аз в момента карам атмосферен шестак и извън града си е истинско удоволствие. Но за турбото не си прав - там имаш по-голяма динамика и колата няма нужда да я вкарваш над 4000 оборота, че да изпревариш. Поне аз така го усещам, винаги ще има някой, да ме обори, особено ако е собственик на Хонда. Там наистина високите обороти са чудо и самата кола така е измислена!
  • #2
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Triforce ( преди 12 години )
    Каква ли ще е цената в България? Дано е като в Германия, до 40 000 евро!
  • #1
    33 rate up comment 2 rate down comment
    самурай ( преди 12 години )
    В атмосферните мотори е истината. Браво на Лексус, Мазда и другите японски производители, които не се лъжат да турбинират всичко. Браво и на Ферари. Няма нищо по-приятно да караш автомобил с 6 или 8-цилиндров двигател без принудително пълнене. Който е карал знае за какво говоря. Свистенето на турбото не ми харесва. Харесва ми звука на мотора. Колкото до Лексус, сигурен съм, че ще направят чудесен двигател, който не само да покрива най-строгите еко норми, но и ще бъде здрав и приятен за каране.