IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

В отчаяно търсене на купувачи на коли

Германският автомобилен пазар продължава да пада, но с по-бавни темпове, а кризата на европейския пазар не стихва

В отчаяно търсене на купувачи на коли

Поредният слаб месец: германският автомобилен пазар продължава спада си и през юни. През миналия месец по улиците на Германия са започнали да се движат с около 5% по-малко нови коли, твърди пред Ройтерс източник, запознат с настоящите данни за продажбите. "Това не е добър показател, но положението не толкова зле, колкото в предишните месеци", добави браншовият експерт.

Още през май надеждите за бързо възстановяване на най-големия европейски автомобилен пазар бяха разбити. Според федералната статистическа служба в Германия продажбите се свили през май с 9,9 на сто до само 261 316 коли. Само през април броят на регистрираните превозни средства отчете лек ръст, но това се дължеше и на факта, че месецът имаше още няколко допълнителни работни дни.

Браншовата германска Асоциация на автомобилните производители VDA ще оповести до часове данните за търсенето на нови автомобили. При това може да се представи наскоро понижената прогнозата, според която през тази година се очаква да бъдат продадени между 2,9 и 3 млн. автомобили. Досега Асоциацията на автомобилната индустрия предполагаше, че през тази година повече от 3 млн. превозни средства ще намерят нови купувачи, след като през 2012 г. бяха продадени близо 3,1 милиона коли. 

Официални данни за регистрираните коли бяха обявени и от базираната във Фленсбург Федерална служба за моторните превозни средства. Според нея месец юни приключва с 282 913 нови регистрации, с 4,7% по-слаб резултат спрямо май 2013 г. За първите шест месеца на тази година само през април имаше ръст – с 3,8% повече регистрации спрямо предходната година. Делът на бизнес придобивките първата половина на годината е в размер на 61,7 на сто – със 7,4% под нивото от 2012 г., а делът на частните регистрации спадна с 9%.
В отчаяно търсене на купувачи на коли
VW с 21,6% пазарен дял е най-продаваната марка нови автомобили за Германия за първите шест месеца. Снимка: Ройтерс

Въпреки това някои марки изпращат положителни сигнали. Единствената германска марка, която регистрира ръст е Porsche - 3%. При вносните марки двуцифрени темпове на растеж записват Jaguar (35%), Seat (30,4%) и Land Rover (21,1%). За първите шест месеца VW със своите 21,6% от пазара държи най-високия дял от новите регистрации. Най-продавана чужда марка в Германия остава Skoda с дял от 5,1%.

Търсенето в цяла Западна Европа отчита спад. В засегнатата от кризата Италия регистрациите са се свили с 5,5% през юни, докато във Франция спадът е от почти 9 процента. Все пак има надежди, че дъното скоро ще бъде достигнато. Специалистите обясняват това с факта, че последните спадове са с по-ниски темпове, отколкото в предходните месеци.

Докогато обаче отново се стигне до нарастване на търсенето в Европа, вероятно ще отмине известно време. Бизнес консултантите посочват, че много европейци отлагат купуването на нова кола заради дълговата криза, но по някое време ще се върнат към дилърите на автомобили. Кога обаче това ще се случи, продължава да не е ясно. Средната възраст на автомобилите по германските пътища е 8,7 години. В допълнение икономическата ситуация в европейските страни продължава да бъде слаба, а безработицата - висока.

2012 г. бе най-слабата година от 1995 г. насам за европейския пазар с 12 милиона продадени превозни средства. За 2013 г. експертите очакват шести пореден годишен спад в Западна Европа. Продължаващото забавяне на регистрациите изправя масови производители като Peugeot, Fiat и Opel пред трудности. От друга страна производителите на премиум автомобили като BMW, Audi и Daimler с дъщерното си дружество Mercedes-Benz компенсират слабостта на Стария континент чрез износ за Северна Америка и Китай.

В следобедните часове се очакват данните за продажбите на коли в САЩ. Експертите смятат, че възходящата тенденция от последните месеци ще бъде продължена.

Както съобщава и германската асоциация на вносителите VDIK, нейният пазарен дял от 35,5% е приблизително на миналогодишното ниво. През юни 2013 г. е отчетен спад от 4,6% спрямо същия месец на миналата година до 283 000 регистрации на вносни марки автомобили.

Като тенденция от VDIK очертават спадането на интереса към дизеловите коли. Новите регистрации на автомобили с дизелови двигатели са отчели значително по-висок спад през първото шестмесечие на 2013 г., отколкото средностатистическия спад. Спрямо първото полугодие на 2012 г. спадът е в размер на 9%, като продадени са били 710 000 нови дизелови автомобили. Делът им в общите продажби спада до 47 на сто.

Още икономически новини за пазара на автомобили четете в Investor.bg

0 от 500
  • #4
    15 rate up comment 8 rate down comment
    груди ( преди 12 години )
    През тоягата ми е за тоя германския автомобилен пазар. Скъпи, със мега скъпа подръжка, в същото време се "циганят" дилърите ама пък и се мислят за някакви кой знае какви. Самите немски коли, основно разбира се на ВАГ по никакъв начин не оправдават баснословните суми които им искат. Дефектни, скучни и грозни автомобили - не мерси! Немско съм се зарекъл да не купя и няма и да купя! Когато се научат да уважават клиентите си и хората - тогава може и да си купя немска кошара, до тогава - не!
  • #3
    3 rate up comment 0 rate down comment
    x ( преди 12 години )
    ami da vzemat malko da namalqt cenite. realno trudno se namira nova kola za pod 35 000 lv. skandal!
  • #2
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    В момента на немския пазар се наблюдава нещо много странно. 2009-та през пика на кризата имаше невероятни оферти, чисто нови вносни коли с цени по фактура от 30 хиляди евро се продаваха за по 20. Това е истинска промоция. А сега - намаления пак от сорта на 5-7%... С такива мизерни намаления естествено че точно германеца, който си прави 200 сметки преди да купи нещо, няма да си купи нова кола.. Освен фирмите, при които новите коли са заложени от години назад в лизингови договори!
  • #1
    19 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    "месец юни приключва с 282 913 нови регистрации, с 4,7% по-слаб резултат спрямо май 2013 г."Може да е слаб месец за Германците, но ако имат представа, че толкова нови коли са продадени в България в периода 1989г-2013г. Това щеше да прозвучи смешно ако не беше толкова Абсурдна разликата между една от Най-богатите и най-бедната страна в Еврозоната.